Bumblebee zit PIC 16F887 wel en XWISP niet

Na een keertje de b77-1 te hebben ingeschoten en daarna de b77-2.hex doet 't ledje nix meer.
(ledje zelf werkt nog wel)

spanning van WISP648 en breadbord afgehaald en er weerop..
ledje brand weer met dat als ik de GND aanraak hij uit gaat.

[Bericht gewijzigd door Tom den Hollander op woensdag 24 maart 2010 19:09:42 (33%)

ScouBrou's Brouwmeester

Op 24 maart 2010 19:08:32 schreef Tom den Hollander:
ledje brand weer met dat als ik de GND aanraak hij uit gaat.

watte?

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

Ha, ik heb wat vooruitgang.
Als ik m'n multimeter (op spanningmeting stand) tussen GND en de witte kabel(van de WISP648) zet dan gaat 't lampje knipperen op ong 500ms aan 500ms uit..
enig idee wat er mis is?

ScouBrou's Brouwmeester

't stuk dat links staat heb ik niet helemaal gemaakt.
heb een 22uF (opdruk 223) over de 5V voeding heen gezet.
en diodes heb ik geloof ik niet liggen (anders dan leds)

Maar aansluiting van de led en van 't kristal heb ik wel 't zelfde.
Als ik de voeding loshaal en er weer in steek knippert hij ong 3x en stopt dan.

[Bericht gewijzigd door Tom den Hollander op woensdag 24 maart 2010 20:04:22 (15%)

ScouBrou's Brouwmeester

Op 24 maart 2010 20:00:04 schreef Tom den Hollander:
heb een 22uF (opdruk 223) over de 5V voeding heen gezet.

- ik ben niet zeker dat dat een 22u elco is.
- MCLR pull-up?
- 100nF?

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

-22uF condensator vervangen door een 22uF 50V Elco(zwart torentje)
-er zat al een weerstand van 33k van Pin1 (MCLR) naar 5V
-ook 100nf=0.1uF condensator toegevoegd

ScouBrou's Brouwmeester

en?
als het nog niet werkt: plaats eens een foto

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 25 maart 2010 01:59:46 (74%)

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

werkt nog niet..dus fotos

http://img59.imageshack.us/img59/7065/img0018vv.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/8484/img0019ual.jpg
p.s. is laatste berichtje voor vandaag

[Bericht gewijzigd door Tom den Hollander op woensdag 24 maart 2010 21:03:23 (11%)

ScouBrou's Brouwmeester
Henry S.

Moderator

Dat breadboard ziet er heel slecht uit, en een precisievoet in breadboard maakt vaak net geen contact. Het nut daarvan ongaat me ook.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Aha, ik zal 't zaakje eens op een gaatjes print solderen(waarschijnlijk vanavond)
Zie je verder problemen in de schakeling?

ScouBrou's Brouwmeester
Henry S.

Moderator

De 100nF zit veel te ver weg. die kan je direkt naast de voedingspootjes zetten.

En zorg voor nieuw breadboard, dat is handiger dan gaatjesprint.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 25 maart 2010 14:56:02 (30%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

idd nieuw breadboard is een goede optie.. vanavond al wat zitten vloeken op de gaatjesprint.. dat wordt em niet.

ScouBrou's Brouwmeester

inmiddels een nieuwbreadboard gekocht en succesvol een 16F628 geprogrammeer. Gebruik maken van de interne oscillator heb ik tekstjes op een LCD display weergegeven.
Vanmorgen echter wilde ik weer verder gaan en ziet zowel Xwisp als Bumblebee m'n programmer niet.. de setup was geheel 't zelfde..
zelfde laptop, zelfde kabel, zelfde programmer... ook losgekoppeld van 't breadboard ziet hij em niet.

Wat kan er mis zijn? (ja 't ledje knippert 3x bij power-on)
Bumblebee geeft bij Identify aan : "Protocol error. Send=0 receive=p

Inmiddels ook even op de site van Frits Kieftenbelt even gekeken naar de bumblebee errors. Tussen pin 5 en 14 van de PIC16F648A op de WISP648 meet ik 4.71V op de 7805 meet ik tussen met middelste en het rechterpootje 4.98V(met de bedrukking naar je toe)
gisteren deed hij het nog wel.. maar 't lijkt me dat 4.71V misschien niet goed genoeg is? en/of op 't randje hangt?

[UPDATE] alles ff uitgezet en wat anders gaan doen... laptop weer opgestart en nou doet ie 't weer... beetje vaag..

gr. TOm

ScouBrou's Brouwmeester