Technokiddy
Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!
Ik heb hier nog een 12V motor liggen uit een hitchhiker(voorzetstuk voor een rolstoel electrisch aangedreven te maken(3de wiel). Deze werd gebruikt in combinatie met een stalen rolstoelframe en kon snelheden behalen rond de 20-30KM/U, mocht je geïnteresseerd zijn mijn email/msn is openbaar dus voeg me toe of stuur me een mailtje dan kunnen we zien wat we kunnen regelen
.
Zijn deze batterijpacks goed?
Ik ga de 1000W motor bij monsterscooterparts.com bestellen dus zou ik ook graag de batterijen daar bestellen....
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Die accu's zijn zwaar, 10kg en bij belasting met 7,8A hou je nog maar 7.8Ah over van de 12Ah:
http://www.ibtbattery.com/x-en/p-model/y-174
Bij een 1000W motor en ontlaadstromen van bijna 30A blijft er dus nog veel minder over. In feite zou je dus 2 of zelfs 3 van deze accu's parallel moeten zetten.
Al enig idee wat de verzendkosten worden...
Als je geen LiPo wil dan is dit mi beter:
http://www.batteries-direct.nl/toepassing-application-anwendung/rolsto…
Daar heb je er dan wel 3 van nodig, maar bij 30A belasting gaan die dan ook 20 minuten mee.
Ene monstscooterparts: $89.43 - USPS Priority Mail International verzendkosten, en over het hele bedrag komt dan nog BTW ...
die batterijen zitten er normaal bij als je bijv. een moterstep koopt. maar het is verstandiger om de batterijen ergens in nederland te kopen omdat je minder transport kosten betaalt
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Site is al genoemd, beter lezen ...
Op 7 juni 2010 19:51:44 schreef p.parisi:
[...]kijk is op deze site het is een nederlandse site. en als je bestelt zal transport goedkoper zijn.
Zijn er buiten eped.nl nog andere winkels?
Ik zoek namelijk een motor van 350W en niet van 1000W.
Ik heb ook een nieuwe kart gemaakt die lichter is.
Vandaar ook een minder zware motor nodig.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 23 juni 2010 15:36:35 schreef p.parisi:
die batterijen zitten er normaal bij als je bijv. een moterstep koopt. maar het is verstandiger om de batterijen ergens in nederland te kopen omdat je minder transport kosten betaalt
Sommige chinese producten zijn voldoende goed, en worden voor minder dan het prijsverschil gewoon uit china opgestuurd.
@darkfabje: Die kende ik al, maar het kost veel om dat te verzenden...
@rew: Kun je dan een voorbeeld geven van een webwinkel?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Nou, bijvoorbeeld hobbyking. Als ik bullet connectoren bij de locale modelbouw boer hier bij Delft koop, dan passen ze bijna en betaal ik 8 euro voor 3 setjes, terwijl ik bij Hobbyking er vijf krijg voor 3 dollar. De verzendkosten voor dit soort kleine dingen is zo laag, dat je het zelfs alleen voor die connectoren er al uithaalt. Maar bij Accus gaat het ineens aantikken wat je bespaart om het daar te kopen. En de 1200W motor die ik daar laatst gekocht heb, zal hier zeker honderden euros kosten....
ergens een oude electricshe transpalet zoeken
die vind je wel makelijk met stukke batterijen
er zitten twee tractie motors in alsook een sturing
heb reeds zo een gocart gemaakt voor een maat zijn
kind ... snelheid regelbaar via de sturing en tandwielen
gewoon flensje maken en hupsake racen 
Peter Claus
It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple
Oké, bedankt voor het antwoord! 
Ik heb hier 2 accu's, ze geven nu allebei een spanning van ongeveer 12V.
Ik heb hier gelezen dat ze een spanning moeten geven van 14,4V?
Is het normaal dat wanneer ik ze met een spanning van allebei 12V in serie aansluit op een 24V motor dat deze motor weinig kracht heeft?
Roland van Leusden
Ik heb hier gelezen dat ze een spanning moeten geven van 14,4V?
Waar heb je dat gelezen ? 14,4V is een spanning om accu's op te laden.
Is het normaal dat wanneer ik ze met een spanning van allebei 12V in serie aansluit op een 24V motor dat deze motor weinig kracht heeft?
Wat voor motor is dat dan, en wat is de spanning per accu als de motor aangesloten is ?
Ik zal eens testen wat de spanning per accu is als de motor is aangesloten.
Moet ik dit dan testen per accu door ze in parallel te schakelen of elk apart?
Wat moet dan wel de spanning zijn als ze opgeladen zijn?
Roland van Leusden
Over de ene accu is er een spanning van ongeveer 2V en over de andere accu een spanning van bijna 0V.
Zijn de accu's niet stuk? 
Roland van Leusden
In wat soort winkels kan je zo'n accu's kopen?
Kennen jullie soms een kwaliteit webwinkel waar ze accu's verkopen??
Roland van Leusden
Je blijft maar in een rondje tollen. Iedere hansworst kan je die accu's leveren, dat je er geen bal aan hebt is je ook al uitgelegd.
Kortom koop liPo's + lader van hobbyking en een 1000W motor van die webshop. Kost je 500 a 600 , heb je dat niet stop er dan gewoon mee.