Op onze vakantieplek is geen water- en (normale) electriciteitsaansluiting aanwezig. Wel beschikken we over een kleine generator tot 1600 watt.
Om de was te doen hadden we vorig jaar een Whirlpool AWE 6721 bovenlader die we zelf met een emmertje warm water vulden. Dit heeft goed gewerkt maar de machine heeft jammer genoeg, ondanks de vele hulp die ik hier kreeg (met name dank aan CVT), het loodje gelegd.
Nu hebben we een (ook 2ehands) Lavamat 45260 en ik dacht op dezelfde manier met een zelf toegevoegd emmertje water de boel aan de praat te krijgen. Helaas, de Lavamat wil kennelijk pas starten als er waterdruk op de aanvoerslang staat. Tja en die waterdruk hebben we niet. Nu hoop ik dat het mogelijk is om de sensor/klep bij de waterinlaat zo te manipuleren dat de machine altijd reageert alsof er druk op staat.

Is er wellicht iemand die weet of dit uitvoerbaar is? Of misschien een ander idee om onder onze omstandigheden de machine toch te kunnen laten laten werken?

Vergat ik nog: vanwege stroomgebrek (tot 1600 watt) heb ik het warmte-element (ruim 2000 watt) losgekoppeld. Dit zijn totaal 3 stekkertjes, 1 oranje, en aan de andere kant van element, 2 blauwe die naast elkaar zijn gemonteerd.

Vraag bij de foto: zijn dit nu beide (wit & groen) watersloten of sensoren die meten of er druk op de leiding staat? Kan verder geen druksensor vinden...
http://www.uploadarchief.net/files/download/lavamat01.jpg