hallo,
onze smeg koelkast werkt prima.het koelen en vriezen gebeurt zonder problemen doch maakt hij echter met tussenpozen van ongeveer 5 min.
een raar lawaai.Het is een soort tikkend geluid ter hoogte van het vriesvak.Ik denk dat het ietrs te maken heeft met uitzettende vriesleidingen of zoiets.Het geluid is niet echt hard maar na lange tijd echt wel irritant....Kan iemand me hierbij helpen aub
met dank
pieter
Hallo Pieter,
Het geluid wat je hoort is de inspuiting van de capulair in de verdamper.
Hier is eigenlijk weinig tot niets aan te doen.
Mocht het zo'n lawaai maken dat het boven een bepaald geluidsniveau uit komt, kun je aan smeg vragen of zij dit geluid kunnen meten met een dB meter.
Mocht het geluid boven het niveau komen die zij opgeven, zullen zij naar een oplossing zoeken.
geachte cvt...
alleszins bedankt voor je toelichting,
leuk te weten dat er mensen zijn die mekaar helpen...
Khad al ergens gedacht dat het met zulks iets te maken had.
Ik ben niet de eerste eigenaar van deze koelkast,ik kocht samen met mijn vrouw een woning en de vorige eigenaars lieten deze staan omdat de knaloranje niet meer paste in het intereur van hun nieuwe huis.
Ik heb dus nooit geweten welk lawaai de frigo maakte nieuw...
Ik vraag me wel af wat de techniekers van smeg zouden doen met een decibelmeting.Ik denk dat de frigo nu een jaar of 5oud is.
Kan je mij hierover nog ebige info verschaffen?
met dank
pieter
Hallo Pieter,
Als er geen garantie op het apparaat meer zit, ben ik bang dat smeg weinig nog voor je kan doen, of de kast moet een enorm raar geluid maken waarvan je zegt dat dit ondraagzaam is.
Mocht dat zo zijn dan zullen zij uit coulance een nieuwe koelkast aanbieden tegen afschrijfbasis.
Hoe deze berekening werkt, weet ik niet precies maar kun je in overleg met smeg doen.
Groetjes Cor.