Hallo
Ik ben aan het experimenteren
Ik wil een versterker bouwen maar ik wil eigenlijk geen Ic's gebruiken.
Deze versterker lijkt mij idiaall alleen hier hebben ze een OpAmp gebruikt, wat kan ik daar voor in de plaats gebruiken eigenlijk??
http://www.circuitsonline.net/schakelingen/4/audio/1-watt-versterker.h…
In de datasheet van de opamp staat een vervangingsschema, die zou je kunnen gebruiken.
Maar waarom?
Zo duur zijn OpAmp's niet hoor.
waarom zou je geen opamps gebruiken?
ik denk dat je een stuk ingewikkelder en duurder uit bent om het zelf in elkaar te prikken. en dan is het maar de vraag of het goed werkt.
Opamps zijn overal te halen. voor een paar cent (letterlijk) heb je al opamps.
Progger
GMT+1
klinkt als een opdracht voor de HRO..
weet je zeker dat dit niet onder schoolvragen moet?
dr staan trouwens meerdere topics voor een audioversterker met 1W output, van collega-studenten.
Halloo
De eerste link van henry lijkt me goed alleen hoe zorg ik er voor dat die ongveer 1 watt output krijg, meer hoeft niet want dan trekt die de batterij leeg.
En Die schema voor alternatief voor OpAmp is een beetje ingewikkeld.
dus wat moet ik aan passen om de output van 250mW na 1 watt te krijgen?
en wat is die K1?? K staat toch normaal gesproken voor relais??
[Bericht gewijzigd door Janballeman op (23%)]
K1 is een connector. Een chinch chassisdeel bijvoorbeeld.
Anders dit?
http://english.cxem.net/amplifier/amplifier14.php
Ik kom steeds meer in de buurt maar nog steeds weet ik 1 belangrijke punt niet!
Namelijk wat bepaald nu precies de vermogen?
Dus wat moet ik allemaal veranderen of berekenen om met de versterkings factor te kunnen spelen, zowdat ik bijv. 1watt versterking wil of 500mW.
mr.stijntje
Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag
Op 13 april 2010 09:49:33 schreef Janballeman:
Ik kom steeds meer in de buurt maar nog steeds weet ik 1 belangrijke punt niet!
Namelijk wat bepaald nu precies de vermogen?Dus wat moet ik allemaal veranderen of berekenen om met de versterkings factor te kunnen spelen, zowdat ik bijv. 1watt versterking wil of 500mW.
Dat wordt bij dit ic intern geregeld, je hoeft alleen maar het juiste type te kopen voor de verschillende vermogen zie het schrijven bij het schema.