Wij gaan binnenkort vanuit Engeland naar Nederland verhuizen en willen onze koelviescombi en wasmachine meenemen. Moet ik er nog rekening mee houden dat dit in NL anders (of helemaal niet) werkt? Of kan alles zonder problemen met alleen een adapter voor de stekker gewoon meegenomen worden?
Alvast bedankt voor de hulp!
Dat gaat gewoon werken.
maar voor dat soort vermogens moet je zeker GEEN reis adapters gaan gebruiken, die zijn voor grote vermogens en continugebruik waardeloos en zelfs brandgevaarlijk.
Gewoon de stekkers afknippen en een nieuwe er aan, of nog beter het netsnoer vervangen.
Ok, een nieuwe stekker eraan gaat me ook nog wel lukken. Zal de reisadapters dan wel voor mijn fohn enzo bewaren 
Aangenomen dan dat de spulletjes in Engeland op 230v werken, (weet ik veel wat voor spanningen er in Engeland zijn)
Lijkt mij ook niet veilig. Gewoon overal een nieuwe stekker aanzetten.
Die reisadapter heel ver weg opbergen. Die zijn leuk voor een telefoonlader o.i.d.
Engeland is 240V. Het vasteland 230V wat steeds meer naar de 240V toekruipt.
En dat verschil tussen 230V en 240V is dus niet belangrijk??
Sorry hoor, ik ben echt niet technisch aangelegd!
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Voor de volledigheid: zowel Engeland als het vaste land zijn 230V!
In Engeland was dat 240V, hier 220V. In het naar elkaar toekruipen zijn we als ik me goed herinner nu in het stadium 230V -6 +10% voor Engeland en 230V +6 -10% voor het vaste land. Dat houdt in dat er in theorie nog niets veranderd hoeft te zijn, maar in de praktijk zitten we hier nu wel tegen de 230 aan.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
dat zijn al gekoppelde netten ( met gelijkstroom ) het enigste wat je hebt is dat hier het verwarmen langer zal duren door de 225v netspanning , maar dat is hooguit een 2 minuten .