CD-wisselaar en extra versterker voor Audi RNS-E

Mijn broer heeft zijn Audi A4 uit 2003 achteraf uitgerust met een origineel RNS-E navigatiesysteem. De auto werd ooit geleverd met een Audi "Symphony" audio systeem.
Nu zijn er twee probleempjes.
1/ De RNS-E heeft, in tegenstelling tot de originele radio, slechts 2 eindtrappen. Dus werken momenteel enkel de voorste luidsprekers. Voor de achterste speakers moet er een extra eindversterker aangesloten worden op de voorziene line-out voor de achterste speakers. Jammer genoeg is er in de A4 weinig plaats voor een extra versterker; de meeste "power-amps" zijn zo groot dat deze niet passen in of achter het handschoenkastje of onder de zetels (daar zit een stang in de weg). In de koffer monteren is geen optie omdat ik dan een hoop kabels moet trekken van aan de head unit tot achteraan, terwijl de speakers dus gewoon achteraan zitten. Bestaan er compacte (bijv. klasse D) eindversterkers die ik vooraan zou kunnen wegstoppen? Of zou ik beter zelf iets bouwen rond een TDAxxxx dat ca. 2 x 30 Watt kan leveren vanuit een 12V voeding?
2/ In de auto zit een Blaupunkt A03 CD-wisselaar. Deze werkte prima samen met de vorige radio. Met de RNS-E werkt deze jammer genoeg niet. Ik heb hem nochtans correct aangesloten op de betreffende 12-pin connector op de RNS. (massa, 12V continu, 12V geschakeld, audio L, R en GND en data in en data out. De wisselaar krijgt inderdaad voeding en ik kan het magazijn laden en uitwerpen en ik hoor dat hij in gang schiet als de RNS aangezet wordt. Maar het icoontje voor de CD-wisselaar in de gebruikersinterface op de radio blijft grijs (niet actief) en er kan geen CD uit de lader gekozen worden.
Moet ik de CD-ingang op de RNS eerst softwarematig activeren? Kan dit via VagCom (VCDS)? Moet ik daarvoor de CAN-versie van VagCom hebben of volstaat VagCom met een K-line interface? Of is die Blaupunkt A03 gewoonweg niet compatibel met de RNS-E? (Terwijl hij dus wel op de vorige Audi-radio werkte?)
Heeft er iemand ervaring met dit soort zaken?

1 ,er zijn ook kleinere versterkers in de handel met minder vermogen bijv van yoco,deze kun je evt in de koferbak monteren dan hoef je allen maar een power kabel te trekken van af de accu of zekering kast.gewoon hi in put nemen L-R.(speaker kabels)en out put van de verst.weer naar je speakers. vraag 2 moet je aan blaupunkt stellen.

[Bericht gewijzigd door columbo op (11%)]