Hey,

De centrale vergrendeling van mijn golf werkt niet meer en de oorzaak hiervan is de pomp. Maar dit is nu al de 2de pomp in een half jaar tijd die ik zal moeten vervangen. Dus ga ik proberen om de print van de pomp zelf te herstellen, maar daarvoor heb ik het schema nodig. De code van de pomp is 1HO 962 257 G en de fabrikant is Hella. Kan er iemand mij hiermee helpen? Heeft er iemand al ervaring mee?

Grtz,

Dieter

Pomp???
Werkt je centrale vergrendeling met oliedruk ofzo?
Onze Golf 3 heeft daar nog nooit problemen mee gehad.

Schema van de print zelf zal je niet zo makkelijk kunnen vinden.
Denk dat er ergens een vacuum lek zal zijn waardoor de pomp blijft doorlopen?

Ook een golf3 gehad, die pompjes hoor je luid genoeg zodat blijven doorlopen zou opvallen.

De centrale vergrendeling werkt op luchtdruk. De pomp kan zuigen/blazen om de sloten te openen of te sluiten.

Wanneer ik de auto wil losdoen of sluiten dan draait de pomp niet. Indien ze wel draait, zou ik het inderdaad horen. Dus een vacuumlek is ook al uitgesloten, vermits ik de volledige module al eens vervangen heb en het probleem toen opgelost was. Tot nu uiteraard...

Ik heb de pomp al eens losgesoldeerd en rechtstreeks aangesloten en dan draait ze wel in beide richtingen. Dus volgens mij is er een probleem met de stuurelectronica.

Ik bedoelde dus ook dat door een lek de pomp "eeuwig" blijft doordraaien, daar kan de electronica niet tegen.
Ik ken verder de schakelingen niet en wat er op de print zit, post eens een paar goede foto's van de print.