Het "wat is/doet dit onderdeel" topic Deel 2

Dit topic is gesloten

Ja inderdaad moet ik beter niet doen. De koffiemachine werkt terug ik had nog een andere liggen die ook stuk was en hierin zat toevallig dezelfde zekering. Bedankt voor de hulp.

rew: 't is een kwestie van even de pinnetjes van de connector doorpiepen naar de driver chips en dan met een fpga of snelle ARM je data erin klokken op zo'n manier dat je driverchips het snappen.
Evt kun je het eerst op een microcontrollertje proberen zodat je je protocol goed door hebt voordat je met een fpga aan de slag gaat. Dan haal je misschien geen nette refreshrate, maar kun je wel even kijken of het werkt.

@steve04: misschien nog een nawoord: de vorige temperatuurbeveiliging heeft waarschijnlijk de geest gegeven omdat er te veel kalkaanslag in het watercircuit aanwezig is. Daardoor kan het verwarmingselement zijn vermogen niet effectief overdragen op het water. Het gevolg is oververhitting.

En dus, nu het weer werkt, eerst grondig ontkalken. Zonder dat heb je binnen de kortste keren hetzelfde probleem.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Ik had al zo'n vermoeden dat kalk de oorzaak was. Het ontkalken is inmiddels al gebeurt en de verse koffie staat net naast mij.

http://94.100.114.45/1259350001-1259400000/1259394101-1259394200/1259394160_6__VGZ.jpeg

Ik weet, dit is niet echt elektronica, maar ik vraag me toch af waar dit voor dient.
Het is een onderdeel van een Rammsteinconcert

@Steve04:
Of er is een aard-sluiting ontstaan met de element,
zodat de opwarming buiten de thermostaat om door blijft opwarmen, totdat de 216°C overheerst,
dan gaat de max temperatuur-zekering eruit.
Meten is weten.

MVG Gerard. ;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Ik denk dat dat een vlammenwerper is napoleonzuurtje!

http://www.rammstein.nl/img/nieuws/brilliant_stages_rammstein2.jpg

Het kan ook een koolzuursneeuw installatie zijn, of een ander effect.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Turbokeu

Golden Member

Draagbare kernreactor/kerncentrale, 'Flux Capacitor' tijdmachine?

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Rammstein kennende zal het zeker iets met vuur te maken hebben.. ;-)

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag

Op 16 april 2011 09:53:20 schreef Turbokeu:
Draagbare kernreactor/kerncentrale, 'Flux Capacitor' tijdmachine?

LOL, een Fukushima emmertje... :-)

DMX gestuurde flame-thrower (maar dan wel geen napalm)

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

http://design-newyork.com/blog/wp-content/uploads/2010/12/rammstein-pussy.jpg

Zit op een rail vastgemaakt, zit te twijfelen tussen dit kanon en de hierboven geposte vlammenwerpers voor du hast/sonne

Dat ding waar in jouw eerste plaatje de flamethrower op staat is geen rails, maar een truss. Dat ding beweegt niet, hoogstens de richting en de grootte van de vlammen kan bestuurd worden. Kijk maar eens verder dan dat ding. Daar zie je nog een truss, maar dan met lampen eraan. De hele truss moet nog omhoog!

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet plaatsen. Om er een nieuw topic voor te openen lijkt me ook onzin.

Ik ben op zoek naar 5mm leds zonder het randje aan de onderkant van de led. Ik heb ze wel eens gezien, maar ik heb geen idee waar. Wie kan me helpen? Bedankt.

Hoeveel heb je er nodig? Kan je ze niet in een draaibank zetten en dan het randje er afslijpen? Als je geen draaibank hebt/kan vinden probeer het eens met een boormachine....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Het randje heet in het engels "flange". Zoek op flangeless LEDs en je vind een hoop hits. Maar een echte verkoper zie ik er ook niet zo snel tussen. Ook kun je zoeken op "LED without flange", maar zelfde verhaal wat verkopers betreft.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Heeft iemand enig idee wat dit voor een onderdeel is?

http://dl.dropbox.com/u/699251/IMG_1307.JPG

Onderkant:
http://dl.dropbox.com/u/699251/IMG_1308.JPG

Ik heb hem ohms doorgemeten op de 4 aansluitingen, maar nergens een weerstand te bekennen (= oneindig hoog).

Ik heb ze gekregen van iemand, samen met een boel andere onderdelen. Het waren al oudere onderdelen (jaren '70 - 80). Het zijn nieuwe onderdelen, nog nooit gebruikt. Ze komen dus niet uit een bestaand apparaat oid. Zoeken op google bied ook geen soelaas.

3e wet van Kirchhoff: waar de stroom het grootst is, rookt het het hardst
Hugo Welther

Moderator

Datasheet is wat lastig te vinden. De specs: KLIK

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Heel erg bedankt! Die gaan nog wel ergens van pas komen. Heb er zo'n 30 stuks van gekregen. :)

Ik heb een onbekend component in een D2PAK behuizing, er staat dit op:

H J
772
74ASF

Ik heb de nummers die er op staan al eens gegoogled, maar hier werd ik niet veel wijzer van.
Foto 1
Foto 2

Tidak Ada

Golden Member

@cg-pirre:
Dat is wsch een spoel of trafo uit een schakelende voeding.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 23 april 2011 20:01:46 schreef Luckyboy:
Ik heb een onbekend component in een D2PAK behuizing, er staat dit op:

H J
772
74ASF

Ik heb deze mogelijke winnaar gevonden: Klik. Je kan erachter komen of het echt een PNP tor is door de diodes te meten.

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag

Op 25 april 2011 09:02:48 schreef Tidak Ada:
@cg-pirre:
Dat is wsch een spoel of trafo uit een schakelende voeding.

Hij komt uit een crt scherm, maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk, want het is een zwaar ding :)
Bedankt!

Dit topic is gesloten