Hallo,

Ik heb even een paar vraagjes.

Ik heb op mijn brommer een analoge toerenteller (bereik = 0-12000rpm)
Maar deze word electronisch aangedreven. is er een mogelijkheid om deze zo om te bouwen dat het toerental in leds word aangegeven?
Ik weet niet in hoe verre het signaal word voorbereid en weet dus niet op welk stuk van een schakeling ik kan inhaken.

Verder is mijn kilometerteller ook electronisch aangedreven. (Derbi senda) er komen 3 draden uit mijn kilometertelleraandrijver. Heeft iemand enig idee waar deze draden voor zijn? Ik gok zelf op +, massa en signaal. Maar ik durf dat niet zeker te zeggen.
Is het ook mogelijk om deze om te bouwen naar ledaanduiding? Het moet dan natuurlijk wel nog te calibreren zijn.

bij voorbaat dank.

Patrick

Met een lm 3914 led driver ic (met dit ic heb ik een elektronische barometer gemaakt) dus moet je hier je toerental signaal mee kunnen weergeven.

Google eens op dit ic of schema,s ervan .

Wat betreft je bedrading waarvoor ik ken jou type brommer niet en heb er ook geen schema van .

dank je wel voor je antwoord kan ik het voor mijn kilometer teller hetzelfde aanpakken?

ik denk dat ik er met de toerenteller wel uit kom :)

Sorry voor de late reactie maar inderdaad met dit ic kun je ook een km/h teller maken .

Wel later het boeltje kallibreren / afregelen maar dit spreekt voor zich .