Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic.

Dit topic is gesloten

Lijkt me een gewone SCSI-connector. Alhoewel, moeten het dan geen 100 pinnen zijn?

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Robin F.

Golden Member

SCSI is het niet, het is een ISA-bus achterop een oude laptop (een LT286 van onze voormalige nationale trots (kuch) Tulip). De pinout staat gewoon in de handleiding, maar over de connector zeggen ze niet meer dan dat hij 96 pinnen heeft. Dat klopt in elk geval (heb ze geteld) maar hoe hij precies heet en waar ik hem kan vinden is een tweede...

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Is dat geen Hirose connector? Anders eens kijken bij Samtec.

Ik denk dat "VHDCI" de correcte benaming is voor zulke connectors.
En ja, die bestaan ook in een 96-pins uitvoering, zoals je rechtsboven op dit plaatje kan zien.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Er is ook een 96 pens SCSI! (weet zo gauw de benaming niet, maar het is, denk ik, een 'hot swap').

Het is dus wel degelijk een SCSI connector, ook wel met "High density D" aangeduid.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Ik dacht altijd dat High Density D een D-connector met 3 rijen is, zoals voor VGA gebruikelijk. Maar misschien hangt dat wel van de letter achter de D af.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hier een leuk overzichtje van SCSI aansluitingen t/m SCSI-3 (68pin)

http://www.ahinc.com/scsi.htm

SCA (80pin) en diverse hotswap connectors hebben meer pennen.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 25 oktober 2010 12:29:06 (28%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Ik zoek stacking headers voor betaalbare prijzen.
We kunnen via het school meeliften bij reichelt, farnell of RS, maar die hun zoekbots zijn een hopeloze zaak... :'(

Is er iemand die me (een) bestelnummer(s) kan geven voor female! stacking headers ze moeten 10pins of makkelijk te breken zijn.

Voor de arduino vind je er ook, maar helaas zijn dit 6 of 8pins... |:(

Helaas...
Maar die heb ik zelf al liggen, ik zoek er zo'n maar dan met extra lange pinnen zodat je 2 of 3 PCB's op elkaar kan 'stacken'.

http://img1.protostack.com/large/KT-SS-ARD_LRG.jpg

En anders gaan we maar creatief solderen =)

@watchout3

Die hebben ze bij sparkfun, kwam ze laatst toevallig tegen:

http://www.sparkfun.com/products/10007.

Een idee/vraag van mijn kant:
Bestaat er op het moment al een zoekmachine om in de bekende webshops naar onderdelen te zoeken? Zoniet, een idee om dit misschien te maken (ben zelf programmeur en lijkt me een leuk projectje).

Groeten Ruud

@Ruud:
findchips.com

[Bericht gewijzigd door Luckyboy op maandag 28 februari 2011 19:18:58 (14%)

Zoekt deze ook op webshops zoals "dickbest", "elektronica-onderdelen" en "newtona-online". Ging mij meer om de hobby gebruiker die bijvoorbeeld een weerstandje/condensator zoekt.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 1 maart 2011 18:58:00 (28%)

@ ruud, neeejjj, ik moet een 10pin hebben, de arduino variant heb ik ook al lang gevonden :)

En er zijn sites waar je ze kan vinden, maar dan gaan de verzendkosten weer ontiegelijk hoog zijn, vandaar liefst bij RS, farnell of reichelt zodat de shipping een pak lager uitvalt.

'een' site waar je ze kan kopen is deze:
http://www.launchpadshields.com/
Maar die leveren voornamelijk in de US, en ik wil niet weten wat die vragen voor de boel naar BE te zenden.

buckfast_beekeeper

Golden Member

off topic Lijken me geen gigantische bedragen

What if I am outside of the US? How much will shipping be?

We will ship worldwide via the US Postal Service. For orders that can meet the size and weight rules for a rigid letter, they will be shipped via USPS International Letter for an additional $1.25. Sorry for the additional cost, but that's what it costs us to ship it. If you have questions then please contact us at orders@launchpadshields.com , to get an actual shipping quote prior to checking out via PayPal. You will only pay the actual cost, however you willl assume responsibility for any tarrifs or taxes on the receiving end of the package.

De connectoren passen volgens mij perfect in een envelop en kunnen toch door een brievenbus. Of zie ik dat verkeerd.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 25 oktober 2010 10:56:58 schreef Tidak Ada:
Er is ook een 96 pens SCSI! (weet zo gauw de benaming niet, maar het is, denk ik, een 'hot swap').

Die noemt men SCA connectors. Maar dat is em niet. Daar zitten nog twee kleine pennen links en rechts.

Het is dus wel degelijk een SCSI connector, ook wel met "High density D" aangeduid.

Nee dit is geen SCSI connector maar een expansion bus connector.
In dit geval van de AT-ISA bus.
Ik weet in ieder geval wel dat er een kabel deel connector van geweest is, maar ik weet zo het merk niet meer waarvan die precies kwamen. Hirose zou heel goed kunnen. De laptop komt in ieder geval van origine uit Taiwan. Het originele model was van Quanta computer, bijvoorbeeld het model QC-339 had ook zo'n connector.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 28 februari 2011 18:06:12 schreef watchout3:
Helaas...
Maar die heb ik zelf al liggen, ik zoek er zo'n maar dan met extra lange pinnen zodat je 2 of 3 PCB's op elkaar kan 'stacken'.

Bij dezelfde grote C http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=741634

Al eens gedacht aan wirewrap sockets ? Ze bestaan ook als single row.

Hier een adresje in Polen:
http://www.rapidonline.com/1/1/8180-wirewrap-turned-pin-2-54mm-sil-soc…

Eventueel kunnen we een IA opzetten als er meer wire wrappers en andere geïnteresseerden zijn....

Op 28 februari 2011 14:36:06 schreef watchout3:
We kunnen via het school meeliften bij reichelt, farnell of RS, maar die hun zoekbots zijn een hopeloze zaak... :'(

Dat krijg je als je +100 000 artikelen op je site moet krijgen...

bij Farnell: 167-4777, 102-3031, 102-3033, 102-3035, 102-3034, 102-3035 enz. Het zijn 'break away' typen. Als je lange pinnen nodig hebt moet je wire wrap typen nemen.

Of zoek eens op 'socket sil' (van single line). Ze staan eigenlijk bij onder de klasse van IC voeten en sockets.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Op 28 februari 2011 14:36:06 schreef watchout3:

Is er iemand die me (een) bestelnummer(s) kan geven voor female! stacking headers ze moeten 10pins of makkelijk te breken zijn.

Voor de arduino vind je er ook, maar helaas zijn dit 6 of 8pins... |:(

Ik heb zelf altijd goede ervaringen opgedaan met Samtec.
http://www.samtec.com/productinformation/technicalspecifications/overv…

Heeft al heel wat gesloopt en er soms iets van geleerd.

@ BB, tnx voor de bestel nummers (maar ik vrees toch dat ze buiten mijn budget vallen...)

@ TA, ik heb wel interesse in wat van dat stacking/wire wrapping spulletjes :9.

Heb jij al enige ervaring met die shop of ga je er in de nabije toekomst bestellen?
Momenteel is de shipping bijna duurder dan het order zelf (maar toch goedkoper dan farnell :p)

Hallo WO3,

Nee, geen ervaring, maar tot nog toe wel goede ervaringen met handel met oostbloklanden en wirewrap. Ik vond hem op internet met een zoekopdracht op wirewrap [wire-wrap].

Er moeten bijvoorbeeld ook losse pennen bestaan met grdraaide bushings, zonder isolatie en ook vorkcontacten. Die laatste worden ook voor stacking gebruikt, door ze face à face en kruislings te monteren (dus de ene print aan de bovenkant en de andere aan de onderkant. Gaten en geleidepennen in de print zorgen dan voor de juiste registraatie. Je bent dan ook van die lange 'naalden' af.
Hoeveel tussenrumte moet er tussen de printen? Kunnen ze bodem naar bodem gemonteerd worden?

Hoeveel moet je er in totaal hebben?

Wel het is voor meerdere printen te stacken, de moeder print met de microntroller zit vanonder en daar worden dan de dochterbordjes (meerdere!) opgestapeld.

Het liefst had ik niet gedraaide pennen maar female headers waar je die vierkante jumper pinnen kan in duwen. Maar aangezien ik nog maar 1 dochterbordje volledig af heb en bij het andere de female headers nog moet solderen valt dit dus nog aan te passen
(het dochterprintje dat af is, is trouwens al eens langsgekomen in he SYP-topic, indien je het gemist hebt, klik op de link in men signature)

Het voordeel van deze variant (met gedraaide pinnen) is dan weer wel dat ze suppermakkelijk te 'breken' zijn.
Want die arduino headers hebben op het eerste zicht geen inkepingen voor ze makkelijk te breken.

Momenteel zit ik te denken aan een stuk of 5 van die 32pins.

De losse pennen heb ik bij farnell gezien, maar je kan toch zelf losse pennen maken door het plastik eraf te breken? Die met inkepingen heb ik niet tegengekomen.

Helaas, ik heb nog gekeken, meer ik heb er maar 9 van 25 penenn liggen (geen gedraaide, maar je kunt ze met opoffering van 1 pen gewoon met een huishoudzaagje doorzagen (deden we op het lab ook).
Ik wil er bovendien zelf wat houden.
Je kunt dus die lange penenn gewoon er bovenin steken. kun je een hele toren bouwen ;)

Kun je wachten tot Rosmalen? of focus je op de Dirage in Lummen op 17 April?

Wel het probleem is dat ik vanaf 15maart examen heb... :'(
Verleden jaar was er geen probleem want toen had ik de eerste trimester geen buizen, maar helaas... dit jaar heb ik wel prijs (2x net gebuisd 9 op 20 en 8,5 op 20 oid) en men ouders zijn dus niet meer zo happig om te gaan. (mede ook omdat ik nog niet alleen zover mag rijden en dat hun beurs in den bosch dit jaar op een andere datum valt) De buizen vallen wel op te halen, maarja, leg dat maar eens uit :+.

En die 5 stuks was enkel indien er een IA komt, met 2 of 3 ben ik ook al blij =) (vechten we de rest via mail uit? :p)

*e/: ik ga overmorgen eens vragen of we op't school geen korting hebben of evt zonder btw kunnen bestellen bij farnell, maar ik vrees ervoor...

[Bericht gewijzigd door watchout3 op dinsdag 1 maart 2011 22:34:00 (11%)

Dit topic is gesloten