Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic.

Dit topic is gesloten

Niet helemaal off-topic (het gaat ook over onderdelen zoeken), maar kan je als particulier (geen btw nummer e.d.) ook bij reichelt bestellen?
De 16F628A kost daar maar €1,75, en is echt de moeite voor mijn robot.

P.s. verzending is toch €5.

Verzending binnen Duitsland kost 5,60.
Verzending naar Nl/Be is behoorlijk aan de prijs, al gauw tussen 20 en 30 euro.
Ik ben enkele weken geleden nog bij Reichelt geweest, had het voor je mee kunnen nemen :P

Dat is idd een behoorlijke prijs, ik heb redelijk veel nodig, dus zal het eens bekijken, anders bestel ik wel bij Dick Best of als ik boven de €50 uitkom bij farnell.
Bedankt voor het antwoord!

Ha allemaal,

enige tijd geleden heb ik vraag & aanbod een vraag gesteld over middenfrequent transformatoren en een MC1496.
Via goede raad alhier ben ik uitgekomen bij Stuut & Bruin. Die hadden 4 van de 5 onderdelen.
Nu ben ik nog op zoek naar een '3rd' (zwart) mf transformatortje.
Dat zijn van die chromen blokjes van 8x8x12 mm die je in radio's tegenkomt.
Ik heb de halve wereld afgebeld, maar niemand lijkt ze meer te hebben.
Stevab, Rotor, Okaphone, van Dijken, Barend Hendriksen, Broeksma, ...

Ik heb wel een artikelnummer bij Mouser (42IF103), maar om nou in de US een onderdeel van nog geen 2 euro te gaan kopen...
De spec's van Mouser zijn:
Pimair 20 KOhm, secundair 6KOhm, Unload Q 75% +/- 20%, Tuning capacity 180 pF + 5 pF (ext), Inductance 680 uH, Turns 1-2: 103, 2-3: 50, 4-6: 27.

Wellicht dat iemand mij kan helpen (please...)

Just find out what you like and let it kill you

Gisteravond ging de ringvormige 22W TL van mijn loeplamp kapot.
Wonder boven wonder kon ik er een bij de bouwmarkt vinden.
Gelijk een starter meegenomen (Moest er natuurlijk twee kopen :( ).
Helaas bllijkt die starter te groot. De originele starter is nl. een triggerbuisje met een condensator, die in een stuk kous in het armatuur gefrommeld zijn. Het buisje in een kant-en klare starter is echter véél te groot.
Weet iemand waar ik een starter kan vinden met een klein triggerbuisje? Of heeft iemand zoiets liggen?

Alle suggesties enn aanbiedingen welkom.

@ hadv:
Heeft Kent Electronics ook niets? [ http://www.kent-electronics.nl/ ]

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Kun je die starter niet een beetje 'strippen'? (het zootje uit die cilinder halen)

e/: @hieronder, ai das minder...

[Bericht gewijzigd door watchout3 op woensdag 2 maart 2011 18:02:21 (18%)

Dat had ik al gedaan, maar het (glazen) buisje, het triggerbuisje dus, heeft ongeveer 4 × de inhoud van het originele triggerbuisje.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Is het buisje in een S2-starter toevallig niet kleiner dan dat in een S10-starter, of had je dat al geprobeerd?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik had S2 starters gekocht. Daar heb ik er een van open gemaakt om de ingewanden er uit te halen, r toen zag ik een vrij fors buisje in vergelijking met wat er origineel in het armatuur zit.
Jammer genoeg moet ik tig schroeven loshalen om de lamp te verwijderen en dan de starter uit te graven om dan een foto te meken.
Anders had ik dat allang gedaan.
De oude starter doet het nog wel, maar start erg langzaam.
Helaas heb ik ook geen 22W SL-lamp meer, anders zou ik die als donor gebruiken.

[edit]
Ik heb hier nog wel een NARVA St65 starter en een van ORMALUX (S-10), die zo'n klein buisje bevatten, maar ik weet niet of die echt wel zo geschikt zijn voor de 22W lamp
[/edit]

Hugo Welther

Moderator

Op 2 maart 2011 13:46:11 schreef hadv:

Ik heb wel een artikelnummer bij Mouser (42IF103), maar om nou in de US een onderdeel van nog geen 2 euro te gaan kopen...
De spec's van Mouser zijn:
Pimair 20 KOhm, secundair 6KOhm, Unload Q 75% +/- 20%, Tuning capacity 180 pF + 5 pF (ext), Inductance 680 uH, Turns 1-2: 103, 2-3: 50, 4-6: 27.

Wellicht dat iemand mij kan helpen (please...)

Zwart is toch de detectorspoel?
Ik heb wel iets soortgelijks liggen van Mitsumi-Toko. Secundaire impedantie is iets lager (4k ohm).
Stuur maar een mailtje.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Een Narva St65 lijkt ook gewoon voor 8-65W te zijn, proberen kan in elk geval geen kwaad lijkt me. S10 is in elk geval voor 8-65W.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hier ter verduidelijking een plaatje van een Narva St65 (boven) en een Philips S10 (onder) starter.

http://www.uploadarchief.net/files/download/st65_s10.jpg

Duidelijk is het verschil in grootte van het buisje.

Ik dacht eigenlijk dat je nooit een zware starter voor een kleine buis moest gebruiken. Vandaar dat ik die S2's gekocht had.

Zal morgen eens kijken wat die St65 en S 10 doen.

Het verschil zit hem in de ontsteekspanning van de starter. Een S2 starter brandt al bij (ik dacht) een voltje of 100. Een S10 doet dan nog niks.

De brandspanning van een TL tot 20W (uitgezonderd 13W naar het schijnt) ligt onder de 100 volt zodat een S2 starter daar geen problemen zal geven. Die stopt netjes met starten als de buis brandt. De S10 starter geeft echter ook geen problemen, die ontsteekt net zo vrolijk en stopt ook tijdig met ontsteken.

Het probleem zit hem in de combinatie S2 starter en grotere buis: de brandspanning van de buis ligt boven de ontsteekspanning van de starter, zodat de starter continu zal blijven ontsteken en de buis dus blijft knipperen.

Bij een serieschakeling van laagvermogenbuizen is de S2 starter wèl een verplicht nummer, omdat 2 in serie geschakelde S10 starters niks doen op de netspanning.

P.S. Ik bedenk me net dat de piekspanning over de buis tijdens het starten met een S10 starter dus wel iets hoger zal liggen, maar ik betwijfel of je daar echt wat van zult merken.

Thanks!

Die St65 starter geeft overigens de volgende Wattages aan (een beetje vervaagd, vandaar dat ik het niet gezien had): 13.36.40.58.65W.
Gek, dat die 18, 20 en 22 W niet vermeld zijn.
Verder staat er Single op.

Waar zijn nog gele ERO MKC 1860 polycarbonaat condensatoren te krijgen?
4x 10uF 63v in verschillende diameters in hetzelfde apparaat.
1x 6.8m 63v blikken behuizing.

Iets vervangends is ook goed natuurlijk. Ze zitten op de frequentie-keuze print van een PM5167 functiegenerator, ik denk als referentie.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Hugo Welther

Moderator

Groene ERO MK1813 van 10µF heb ik nog wel dacht ik.
Zijn 250V en hoger types.
Die 6,8µF moet ik even kijken of die er ook bijzitten.

Stuur maar even een mail.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 2 maart 2011 13:00:45 schreef Zonnepaneeltje:
Verzending binnen Duitsland kost 5,60.
Verzending naar Nl/Be is behoorlijk aan de prijs, al gauw tussen 20 en 30 euro.
Ik ben enkele weken geleden nog bij Reichelt geweest, had het voor je mee kunnen nemen :P

Dit kan ik volmondig tegen spreken. Ik heb op 19/12/2010 bij Reichelt een bestelling geplaatst van 3kg500. Ik heb 12€50 verzending betaald. Uiteraard zat ik ruim boven de minimum order van 10€.

De verzendingskosten waren snel vergeten als ik even narekende wat ik bij RS of Farnell zou betalen voor dezelfde componenten.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Zo dit topic is al weer oud. Ik krijg allemaal rode waarschuwingen! :)

Maar toch even dit ik ben op zoek naar het volgende maar krijg het zo even niet gevonden. Ik zoek een soort kastje/dingetje waar je 5V op zet en dan komt er een klein pennetje uit van ongeveer 5MM lang. Valt de spanning dan weer weg dan schiet het pennetje weer naar binnen.
Wie weet wat ik zoek?

Al vast bedankt voor de hulp.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Bedoel je zoiets:
http://prosje.be/CO/Fotos/LinAc3.jpg

Dit komt uit een microgolf-oven, en opent een klepje als je er spanning (230V AC) op zet. Links zie je een PTC, die de spanning blijkbaar niet meer aankon.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Super!! Die zocht ik Karel! Nou nog een shop vinden die ze verkoopt.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Die zijn best op vele plaatsen te koop.
Dick Best heeft ze ook ooit gehad onder de naam "trekmagneet" ;)

Daar was ik ook laatst naar op zoek. Conrad en Farnell hebben ze ook in allerlei soorten en maten.

Ik ben geboren op m'n verjaardag, en jij?

Slopen uit CD-ROM's en cassetterecorders gaat ook ;)

fred101

Golden Member

http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2011/06/7061accu.jpg

In mijn solatron en in mijn TTi LA zit zo'n ding. twee pootjes aan 1 kant, een aan de andere kant. 3,6V 100mA nicad.

Ik moet er dus twee hebben. In de TTi is wel plek voor die nicad AA cellen (als je die nog kan vinden) maar in de Solartron wordt dat lastig. Weet iemand het type en waar te krijgen ?

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten