beste mensen van circuits online,

het probleem dat als ik mijn pc aansluit op een van de inputs van mijn samenvoeg/verdeelbox dat dan alles versterkt moet worden omdat de audio terugvloeit in mijn laptops geluidskaart, Ik wil dit tegengaan.
ik zelf dacht om er een 1N4002 diode tussen te zetten maar moet dat dan op alle 3 de aders van mijn audio kabel te zetten maar op welke manier?

Met vriendelijke Groeten, Rick

hoe bedoel je ik heb een kabel en die wil ik aanpassen zodat de stroom maar 1 kant opgaat maar het gaat hier wel om audio!?

Niet mogelijk ... niet zonder een versteker of buffer in ieder geval.

Wat je probeert te doen ontgaat me even helemaal however.

Ik raad even wat de betekenis zou kunnen zijn.
Er is een 'verdeelbox', ik denk dat dit juist een 'samenvoegbox' is, waar verschillende geluidsbronnen bij elkaar komen.

En als dan de PC wordt aangesloten, klinken de àndere bronnen opeens zachter. Dat kan dan komen door de belasting die de lage uitgangsweerstand van de geluidskaart vormt voor de andere bronnen.

Het probleem zit hem dus in de 'box'.
Een voorlopige oplossing zou kunnen zijn: zet in serie met de uitgangen van de geluidskaart een weerstand van (bijvoorbeeld) 10k. In totaal dus twee weerstanden; één in Links en één in Rechts. Niet in de Massa.

De andere bronnen zullen dan bij aansluiten niet meer zachter worden (tenminste niet hoorbaar).
De PC moet je dan wel iets harder zetten, maar daar zit toch zat volume in.

Als het bovenstaande nergens op slaat heb ik verkeerd geraden. :+
In ieder geval: diodes hebben in een geluidsleiding normaal gesproken niets te zoeken.

Op 18 september 2010 16:28:05 schreef rick6213:
hoe bedoel je ik heb een kabel en die wil ik aanpassen zodat de stroom maar 1 kant opgaat maar het gaat hier wel om audio!?

Ja precies, ik snap er geen bal van. En zo te zien ben ik niet de enige...

Leg het eens normaal uit.

oke ik doe me best
ik heb 7 jacks vrouwelijk van 3,5 mm die op elkaar zijn aangesloten.
zodat alles als ingang en uitgang te gebruiken is, nu is het probleem dat als ik mijn pc erop aansluit dat dan al het geluid opeens zachter word. dit wil ik tegen gaan zonder het gebruik van een versterker of iets dergelijks

ik vind het moeilijk om uit te leggen maar dat hebben jullie waarschijnlijk al gemerkt

Wat FET hierboven beschrijft zal het geval zijn. Zijn oplossing kun je dan ook het beste toepassen.

Een andere optie is een switchbox of een klein voorversterkertje of een mengpaneeltje met een paar ingangen. Ook best wel zelf te maken met een paar opamps en wat passief grut.

Ja, het is inderdaad wat ik dacht.
De genoemde oplossingen zijn heel goed.

Of DESNOODS in ieder geval àlle ingangen hun eigen weerstanden geven (steeds eentje voor L en eentje voor R). Dat is simpel en kost geen voeding, en de onderlinge beïnvloeding is dan in ieder geval veel minder dan nu.

oke bedankt ik heb het geprobeerd en het werkt heel goed heb ook gelijk op de andere gezet en verlies is er nu niet meer heel erg bedankt!