Luidsprekers in helm op printplaat met twee stereo invoeren.

Ik rijd al jaren dagelijks met headsets op mijn motor rond. Ik heb 3 bluetooth sets versleten en nog veel meer gewone sets. De overeenkomst is dat ze vroeg of laat er mee stoppen. Wil je fatsoendelijk geluid dan moet je aardig wat electronica toevoegen. Dat wordt erg lastig te plaatsen en je zit ook met de stroomvoorziening. Het storings nivo neemt ook toe. Ik rij een 6 cilinder 4 takt. Deze heeft al een audio installatie en interkom dus muziek is het probleem niet. Tenminste via de kabel. Maar de andere apparatuur pikt een hoop gegier en gefluit op van de dynamo. Ik ben aardig thuis in electronica maar zelfs voor mij was dat een hele klus.

Bluetooth bleef een drama van waardeloos geluid en natuurlijk mono. Daarnaast is de accu altijd net leeg tijdens het rijden. De modules hebben niet genoeg power om goede speakers aan te drijven. De impedantie van mijn sets was ook onbekend. Ik ben bezig daar wat voor te bedenken maar dat zal niet universeel zijn omdat de headsets dat ook niet zijn. Ik moet wel want mijn arai met orginele set ingebouwd wil niet meer. Deze deed het prima gedurende anderhalf jaar maar ook deze is nu overleden. Ik ben al 4 kabels verder maar nu is het onrepareerbaar. De dichtgegoten connector heeft een intern probleem dus de microfoon werkt niet meer. ( ik schakel tussen cd speler, radio, intercom en amateur zender) daarom ga ik weer richting bluetooth.

Even ter verduidelijking en verder zeg ik er nooit niets meer maar over ik voel me nu even in een negatief hokje gedrukt waar ik niet in wil, niet alle autisten zijn zo als de TS, ik kan wel prima auto en motor rijden, ik ben niet agressief maar ik schrijf wel net zo graag lange lappen maar dan houdt het vergelijk wel op ;-)
Ik pas wel vaak het zelfde principe toe. Muziek om niet afgeleid te worden door andere geluiden maar ook zonder ben ik een veilige weggebruiker.

Fred, (adhd en Syndroom van asperger, ook een vorm van autisme)