Waar ik werk hebben we een 4 kanaals 13kW servodrive (stroomgestuurd). Ik weet niet wat hij kost maar ik ben bang dat je hem niet voor 10000+ euro hebt.
Ik moet toegeven, zo'n kleine 3-phase controller is een leuk project maar opschalen kan je vergeten.
Ik ben trouwens ook aan het kijken voor een elektrische lier maar heb nog niet echt een geschikte motor kunnen vinden. Wat voor 10kW motor zat jij aan te denken?
Om even weer bij het onderwerp te blijven, heb je DC current sensing voor de stroom door je fets/uitgang? Die zou ik namelijk wel toevoegen met daaraan een comperator naar een IRQ van je microcontroller. In fout situaties wil je niet dat dat een van de FET's open blijft staan (al is het alleen maar dat alles uit blijft tijdens het programmeren van de microcontroller).
Waar vlieg je eigenlijk heden ten dagen?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Als motor dachten we aan:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=144…
We kunnen goed "oefenen" met 1 van deze motoren, maar om tandems te trekken hebben we er twee nodig. Ik lees net dat ie in Delta geschakeld is. Als je hem in Y schakelt, heb je minder amperes nodig voor het maximale koppel, maar moet je weer zo'n enorme spanning aanleggen om hem hard te laten gaan.
[ot] PAHO Hoezo? (letterlijke interpretatie van de vraag:) Volgende week in Bassano.
Voor jullie is die vraag wat relevanter, ik hoorde dat jullie niet meer bij Action kwamen?
[edit].. Over fets die perongeluk open gaan: M'n N-fets zijn daar in de huidige setup gevoelig voor. Daar zit niks tussen de FET en de microcontroller. M'n P-fets stuur ik via een NPN tor aan. Zo'n NPN tor zal uit een ge-tri-state output van de controller niet genoeg stroom kunnen trekken om open te gaan en de P-FET aan te sturen. Verder programmeer ik hem altijd zonder motor-spanning. Maar ik zal er aan denken en pulldowns op de volgende versie ontwerpen.