goed gezien, het is inderdaad een 8808A. Het meet stroom en spanning tegelijk, ik vraag me alleen nog af waarom er geen vermogen berekening inzit.

hier een foto van de interessante doosjes.

http://img836.imageshack.us/img836/3669/dsc01912b.th.jpg

Die Philips voedingen zijn mooi.
Heeft hij geen math functie dan. Mijn Solartron kan ook stroom en spanning tegelijk meten en dan kan ik via het math menu het vermogen brrekenen en weergeven. Mijn Keithley 2000 heeft ook math functies maar zover ik weet kan hij niet stroom en spannimg tegelijk meten. Maar ik gebruik het bv om een afwijking in % weer te laten geven of de absolute afwijking tov een referentie.

Voor DC zou het inderdaad vrij simpel moeten zijn, voor AC minder aangezien je dan het signaal moet bemonsteren met een snelheid die hoger is dan de bandbreedte van het signaal en hiervan het instantaan product moet berekenen. Ik betwijfel of de hardware van zo'n DMM daarop ingesteld is.

Zo te zien heeft hij echt geen vermogens berekening erin zitten, de math functies die er wel zijn, zijn min/max, relatief, hold en nog een paar.
het is voor AC waarschijnlijk wel wat lastiger, maar voor DC heb ik zoiets van dat dat er nog wel in had gemogen.

op dat puntje na een geweldige meter :)

http://www.imgdumper.nl/uploads5/4ef8f6198dd93/4ef8f6195a551-IMG_20111226_230643.thumb.jpg

Zizo, alvast wat kastjes ineen gezet om op te hangen in m'n hok. Denk wel dat ik ze vol krijg :D

Edit:
En 3 van de 5 kasten hangen al:
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4ef9f32f76027/4ef9f32f45aee-IMG_20111227_143135.thumb.jpg

[Bericht gewijzigd door Stijn S op (29%)]

Dapper :-)

heb je ze in je eentje in elkaar gezet ?
Of heb je de relatietest ondergaan, zo net tijdens de feestdagen ;-)

Op 26 december 2011 23:33:28 schreef Stijn S:
[afbeelding]
[....] Denk wel dat ik ze vol krijg :D
[....]

Vol krijgen lijkt me nooit een probleem; ruimte tekort is een andere zaak ;)

Waar komen die kastjes vandaan?

Als ik zo de verpakking zie en de bouwbeschrijving gok ik een zweedse meubel gigant. :-)

Het zijn inderdaad Zweedse keukenkastjes. (Model Faktum) Goedkoop, veel plaats, en als ik de deuren dicht doe ziet niemand m'n rommel :D

http://www.imgdumper.nl/uploads5/4efa1c0c6b554/4efa1c0c6b140-100_6748.thumb.jpg

Morgen nog even klinken en verlichting monteren.

Ziet er strak uit en over het algemeen is er met die zweedse producten niets mis.;-)

Heel juist. Mensen lachen vaak met 'ikea' kwaliteit , maar las je het in elkaar zet , en op zen plaats zet en nie tmeer verplaats gaat het best zijn tijd mee. Ik heb mijn labo ook uitgerust met ikea spul... ( twee jerkers en een drietal dubbele kasten )

Op 27 december 2011 20:28:00 schreef Stijn S:
[....]
Morgen nog even klinken en verlichting monteren.

Maar als je een deur open laat, soot je je hoofd....

Op 27 december 2011 20:47:56 schreef free_electron:
Heel juist. Mensen lachen vaak met 'ikea' kwaliteit , maar las je het in elkaar zet , en op zen plaats zet en nie tmeer verplaats gaat het best zijn tijd mee. Ik heb mijn labo ook uitgerust met ikea spul... ( twee jerkers en een drietal dubbele kasten )

sterker het maakt bijna niets uit welke kastjes je koopt, de bodem,zijkanten zijn alle van het zelfde spaanplaat. Verschil zit hem enkel in de frontjes.

Ik heb ik onze eigen keukken kastjes bij geplaatst van ikea bij een nobilia keuken. Wel alle greepjes vervangen en je moet echt weten welk kastjes anders zie je het niet.

klopt , heb zelf ook al 7 jaar ikea ladekasten . het enigste wat ik er heb aan verbeterd is de bodem die naar 9mm is gegaan. ondanks de 25 kilo die er per lade inligt zijn de fronts en de ophanging nog steeds heel gebleven.

Ah, de lallalaldi kastjes. En een bureau met T-poot, altijd prettig. De poot ziet er te dik uit voor een Galant, wat is het wel?

Je bent net verhuisd?

Idd, Aldi kastjes. De actie loopt binnenkort weer. Dan haal ik er van beide types nog 1 bij. Ik heb ze ook in de berging staan met gordijnhaakjes, bouten, ringen etc erin.

Het merk bureau weet ik niet omdat ik het gekregen heb.

TL balk van IKEA, jaar of 20 oud inmiddels, afgelopen 6 jaar in de schuur in opslag gestaan. Even gesopt en de reflector met een speciale reiniger afgedaan en het ding is weer als nieuw.

Ben 6 jaar geleden verhuisd maar gisteren heb ik de TL lamp, de kastjes en de slof opgehangen, meestal is het niet zo netjes maar probeer dat wel altijd zo te houden. 1 keer per week stoffen is minimaal benodigd.

Mijn eerste ATtiny project:
http://www.youtube.com/watch?v=QG_y2re8hKw

Op 28 december 2011 08:34:14 schreef mechatron:
Ben 6 jaar geleden verhuisd

Hmm, ik bedoelde niet zozeer het stoffen, maar meer dat er niks op je bureau staat. Geen projectjes, geen soldeerbout of andere apparatuur, etc.

Er staat 1 projectje (uit het filmpje) op het bureau voor de zender.

Op de kledingkast staat een te bouwen auto en in de boekenkast staan nog 2 modelauto's.

De CO voeding moet ik nog gaan bouwen (denk er inmiddels wel over om voor 40 euro een labvoeding te kopen, iemand belangstelling voor CO voeding setje, heb er 2?) en ik wil nog wat verlichtingssetjes gaan maken voor rc auto's.

De Arduino Uno staat in de berging vanwege het inrichten gisteren en het bureau links staat ook vol met troep.

De soldeerbouten hangen over de strijkplank etc. (dat ga ik natuurlijk niet op de foto zetten :), het is nu zo clean omdat het spul net ingericht is)

De echt grote volgende uitdaging wordt het schrijven van code waarmee een uC diverse zaken tegelijk kan bijhouden. Ik ga nu 2 uC's in mijn toerwagen zetten omdat de voor- en achterlichten functionaliteit krijgen. Ik wil proberen dit in 1 uC te proppen.

Ik wil ook een shield maken voor de Uno met een zif socket (bestaat die wel?) voor ATtiny45 en 85 chipjes.
Beter een lange zif socket zodat ik de 45 en 85 met een offset kan plaatsen en MISO MOSI etc geoffset kan plaatsen. Dus bijv. de 45/85 uiterst links en de 44/84 uiterst rechts met dubbele bedrading zonder switches ertussen.

Jochem, dat was ook mijn eerste gedachte, ik mis wat electronica gerelateeerd speelgoed. Maar ik heb het idee dat er hier op CO meerdere soorten zijn.
De extremen :
De digi fan. Een computer een paar beeldschermen, wat usb gestuurde kleine kastjes ( programmer, LA, usb scoopje) en wat minimaal soldeer spul, breadboardje ect en meestal netjes opgeruimde hokjes.

De analoge man, een berg functionele meetapparatuur, veel onderdelen, een werktafel wat voor de leek al snel " puinhoop" wordt genoemd.

De RF head, naast de benodigde meet apparatuur staat ieder hoekje vol met zenders en/of ontvangers. Heel veel onderdelen, vooral van glas.

De hopeloze gevallen, maar ik heb nog wat meer therapie nodig voor ik die kan beschrijven ;-)

Dit lijkt al een beetje op wat de bedoeling is:

http://img265.imageshack.us/img265/4295/pc280552.jpg

Ik ben wtb'er met een interesse in elektronica en uC's.
Ik wil wat meer begrip krijgen voor dit vakgebied en besturingstechniek om in mijn vak te gebruiken en om wat extra speelgoed voor in mijn speelgoed te maken :).

Ja, mijn hok lijkt ook meer op dat van jou Mechatron ( mijn psychiater, de Hr. Heisenberg, noemt dat Idee van mij verdringing maar hij leek we wat onzeker over zijn conclusie,