Aansluiten Velleman K1823 aan Pickup met 12v 7,2 ah accu

Beste forummers

Dit zal mijn eerste post zijn, na wat zoeken kon ik het gewenste antwoord niet vinden. Ik ben een behoorlijke leek op het gebied van elektronica, en zou om deze reden graag een beroep doen op jullie kennis.Ik maak al een aantal jaar kratradio's (12 volt accu i c m Ta24 versterker en een ipod).Onlangs had ik de gedachte om een platenspeler aan te sluiten op deze kratradio, zo gezegd zo gedaan. Een 12 volt dc platenspeler van pioneer gevonden die rechtstreeks op mijn 12v 7,2 ah accu werkte.

Omdat het signaal niet sterk genoeg was moest er een voorversterker komen. Mijn aandacht viel op de Velleman K2573, voorversterker, een uurtje later zat het apparaat in elkaar, alles connecties naar mijn idee in orde, u raadt het al: er werd niks versterkt, wel was het signaal te horen.
Mijn vraag aan jullie: Kan deze vellemankit wel rechtstreeks op de 7,2 ah accu? Of heb ik het ding nu al opgeblazen?
Iemand enig idee waar het mis gegaan zou kunnen zijn?
Schema van aansluiten:
Zie hier: http://i54.tinypic.com/2el9v7l.jpg

* Ik heb de massa 1, en 10 met elkaar verboden, deze naar de uitgang (cinch) Samen met 2 en 9, die het rechter en link signaal aanduiden,
* Bij het ingangssignaal precies hetzelfde, 3 en 8 samen op de pickup uitgang, samen met 4 en 7 voor het linker en rechter kanaal.
* 5 en 6 doorverbonden in de pickup op de voeding.

Ik heb dit voorversterkertje ook gebruikt en zoals je hem aansluit zou het goed moeten gaan.
Misschien zit er ergens een foutje in.
Plaats eens een paar goede foto's.
Heb je de bijgeleverde connector gebruikt of de aansluitingen direct op de print gesoldeerd.
Als je de connector hebt gebruikt zit die dan niet in spiegelbeeld.
Want dan zijn de plus en de min omgewisselt.

Hoi doerack kun je er foto,s van maken dan kunnen we er meer van zeggen .

Liefst van componentenzijde en soldeerzijde .

sjit net te laat .

Hier wat foto's.

Ik heb het gesoldeerd met een 40 watt soldeerbout, steeds de componenten met een tangetje aan de pinnen vastgehouden wegens warmte.

Ook s39 gebruikt en soldeertin met harskern.

http://i52.tinypic.com/qzjdde.jpg
http://i51.tinypic.com/2jd5p2v.jpg

Misschien dat jullie me nu verder kunnen helpen.

Als ik het goed zie zijn de Core en de mantel van de [onderste] signaalkabel op de foto van de soldeerzijde mogelijk van aansluiting verwisseld...

Check dat eens?

Is dat IC wel een odfficiële RIAA voorversterkerchip?
Ik neem aan dat de platenspeler gewoon een Magnetische uitgag heeft?
(Moet dan op PHONO IN van standaard versterkers)
Indien ja, voor de Platenspeler, en Nee voor de chip, dan matcht het niet, en krijg je een verschrikkelijk blik geluid.

@ pa3gws

Als hij / zij dat had gedaan, dan was dat IC al wel opgestegen, en waren de Elco's ge-explodeerd...
Zij kunnen erg slecht tegen een negatieve spanning.
Dat gaat zeker met een flink geweld, wavnwege die 7,2 AH Accu waar het waarschijnlijk zonder zekering aan hangt...

Neovo.

Op 31 oktober 2010 10:22:25 schreef doerack:
Ook s39 gebruikt en[...]

Hou die troep in het vervolg zo ver mogelijk van electronicaprintjes vandaan. Zeker de printjes in kits zijn prima voorbereid om direct te solderen, en hebben geen enkele reiniging nodig om het tin goed te laten vloeien, zeker omdat daar ook al hars in zit.

Het printje ziet er verder wel goed uit. Ik zou de waardes van de condensatoren en weerstanden eens controleren: het zal niet de eerste keer zijn dat er per ongeluk wat verwisselt is.

Hmm volgens mij zitten de signaalkabels goed.

Ook die onder, mantel zit op massa, en core op ingang

Waarden nagecheckt zitten allemaal op de plek zoals beschreven in de handleiding.

btw, het maakt bij een weerstand niet uit welke kant deze op wijst?

Of moeten de linker en rechter kant van het bordje kwa weerstanden identiek zijn?

Edit:
Mocht de polariteit wel een probleem zijn, zitten de onderstaande weerstanden dan wel in de goede richting? (het zijn wel de juiste waardes).
http://i51.tinypic.com/282nmtw.jpg

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (68%)]

Ook s39 gebruikt

da's voor loodgieters, niet voor electronica !

Ga maar een bus IPA halen om je printje schoon te maken.

Weerstanden hebben geen polariteit dus dat maakt niet uit. Ze moeten wel op de juiste plek uiteraard.

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (27%)]

Tsjah, nu weet ik dat dus :p.
Achjah aldoende leert men.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (75%)]

Een waarschuwing voor doerack wegens topickicken: http://www.circuitsonline.net/forum/faq#topickicks

En die print kan je waarschijnlijk wel weggooien.

Het maakt niet uit hoe weerstanden geplaatst worden .

Maar zelf plaats ik ze altijd van links naar rechts of boven naar beneden. (lettend op de kleurringen)

Zodat ze optie,s netjes zitten het oog wil ook wat .

En je heb er altijd kieskeurs tussen zitten .

Ook het soldeerwerk laat te wensen over maar dit mag de werking niet beinvloeden .

Wat betreft de versterking denk ik dat de tl072 te weinig versterkt en je daar beter een schema met een dubbele NE5532 kan nemen.