Hallo,
ben nieuw op deze site en had een vraag over knipperlichtrelais.
Ik heb in mn kever,is 12volt,knipperlicht aan voorkant 21watt lampje en aan achterkant 10watt staaflampje.(past geen 21watt lampje in)
Door het verschil in watt van de lampjes gaan ze heel snel knipperen.
Nu is mn vraag,kan ik dat met een knipperlichtrelais verhelpen dat ze normaal knipperen en wat voor relais moet ik daar voor gebruiken.
Moet ik dan ook voor beide zijde een realis hebben en waar kan ik deze kopen.
Alvast bedankt voor de reaktie.
Gr wout
theove
Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
EricP
mét CE
Hoe zat het dan origineel?? (het zal af-fabriek wel gewerkt hebben...)
Ik zou een 12Ω 15W weerstand parallel aan het achterlicht zetten. Zo'n draadgewonden ding met metalen behuizing ergens aan de carrosserie vast maken (zorg voor goede warmteafvoer, het ding staat by een duty cycle van 50% iets van 5W te dissiperen!). Je moet even proberen of het ding nog steeds 'snel' knippert als je het lampje achter eruit haalt. Als alternatief voor een weerstand, kun je natuurlijk een 2e 10W lampje parallel zetten
.
Hoe zit je met de lichtsterkte? Er zit (origineel) niet voor niets 21W in...
Hey EricP
origineel zit het in een geheel,dus achterlicht,remlicht en knipperlicht in een behuising.
Ik heb nu zeg maar custum lichtjes erop gemaakt ,3 onder elkaar.
Ook als ik het lampje erachter uithaal knippert hij snel.
Asl ik voor 21watt erin heb en schter 10watt en ik doe er nog een lampje van 10watt bij dan knipperen ze normaal hoe het hoort
Ik ga eerst even kijken wat theove voorstelde,dus een relais,luk dat niet dan moet ik maar met een 2de lampje van 10watt erbij gaan zetten.
Idd voor zit standaard een oranje lampje van 21watt in.
Bedankt voor je reaktie.
Gr wout