Ik heb onlangs me deze speakers en versterkertje gekocht.
Ik heb altijd gewerkt met 10€-prulletjes, dus hoopte ik dat dit setje me erg tevreden zou stellen.
In tegendeel: Eenmaal ontvangen en aangesloten, en instant heel storend geruis. Misschien de perikelen van de dunne draadjes die meegeleverd werden, dus nam ik wat dikke gevlochten (juiste manier om het te zeggen) elektriciteitsdraad, en dit elimineerde de ruis al wat meer.
Maar toch, het stoort me zodanig bij de ene dat ik deze al niet meer aansluit. De andere heeft het ook, wel minder, maar toch.
De sterkte van de ruis is recht evenredig met hoe sterk ik de volumeknop bij de versterker zelf opendraai.
Het komt niet afkomstig van m'n laptop, want geluid van een iPod en een GSM gaven net hetzelfde. De ligging van de boxen is het evenmin, want ik heb ze al eens weggehaald van de UTP-kabel (die zelfs nog eens shielded is). De 3.5 audio jack => tulp even verwijderen doet het ook niet.
Het moet ergens liggen bij de versterker of de speakers zelf. Zou ik mij verhalen op mijn garantie? Als dit al mag volgens de voorwaarden.
Of zou ik er, zoals ik zelf al dacht, een voorversterkertje (heb nog die Velleman kit ergens liggen) ertussen plaatsen zodat ik mijn volumeknop lager kan zetten voor hetzelfde geluid.
"De sterkte van de ruis is recht evenredig met hoe sterk ik de volumeknop bij de versterker zelf opendraai."
Wat doet hij met kortgesloten ingang ?
Geen idee wat het technisch verschil is tussen een ruis en een brom, maar als ik op mijn gevoel af ga: Zeker geen brom, waarmee ik bedoel dat het geen laag geluid is.
Bij kortgesloten ingang verandert er niks aan het fenomeen.
Ik merk ook net dat er een lichtere, maar nog steeds aanwezige ruis is als ik mijn koptelefoon aansluit op de versterker zijn 3.5 audio jack OUT aansluit.
Op 1 december 2010 18:58:56 schreef Agro:
Geen idee wat het technisch verschil is tussen een ruis en een brom
Brrrrrom, ruissssssss. Je mag kiezen.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (69%)]
Ik verwachte er veel van, aangezien ik, zoals ik al zei, van die hele goedkope speakers gewoon ben 
Zou een voorversterker helpen?
Ik zou het nu even kunnen proberen, maar heb geen tijd om te gaan knutselen ^^"
Als het zou helpen, dan maak ik er morgen eens werk van 
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Lees deze post van fred101 eens.
Het ziet er imho niet echt uit alsof het een bijzonder geluid gaat geven, voor 25 euro in de kringloopzaak haal je meer in huis 
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik persoonlijk zou ook liever iets goeds op MP ofzo kiezen, maar volgens deze review zijn ze voor hun prijs redelijk goed (en ruisvrij): http://www.zdnet.be/reviews/109492/scythe-kro-craft-speaker-plus/
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Op 1 december 2010 21:03:32 schreef Agro:
Ik verwachte er veel van, aangezien ik, zoals ik al zei, van die hele goedkope speakers gewoon ben
Dit IS een heel goedkoop setje. Voor dat geld heb je nog geen 1 redelijke luidspreker. Gevalletje jammer ben ik bang.
Een beetje eca hobbyist kan nog wel wat verbeteren natuurlijk.
Op 1 december 2010 21:03:32 schreef Agro:
Zou een voorversterker helpen?
Ik zou het nu even kunnen proberen, maar heb geen tijd om te gaan knutselen ^^"
Als het zou helpen, dan maak ik er morgen eens werk van
Bekijk de inhoud en snor wat datasheets op, ik ben zelf ook wel benieuwd naar de inhoud.
Op 1 december 2010 22:23:53 schreef flipflop:
[...]
Dit IS een heel goedkoop setje. Voor dat geld heb je nog geen 1 redelijke luidspreker. Gevalletje jammer ben ik bang.
Een beetje eca hobbyist kan nog wel wat verbeteren natuurlijk.
Wharfedale diamond, de kleintjes. +- 100 euro voor een setje, nieuw. Klinken verrassend goed voor 't formaat. Leuk versterkertje er bij zoeken en klaar is kees.
2e hands helemaal voor een schijntje te krijgen, de oudere kleine diamonds zijn ook niet gek.