leuk mensen maar dat lost niet mijn probleempje op ik wil niet extra troep kopen wat niet werkt (daar heb ik genoeg van )
ik wil een simpel (heel simpel ) goedkoopgeschakeld en nooit falend systeempje niet al die toeters en bellen.
dus hoe schakel ik zonder moeite en waar kan ik het krijgen.

en volle accu's pak ik zo uit het rek
dus niet mekken over accustroom

Geen nood.

Wonderen doen wij direct, het onmogelijke duurt iets langer ...

EDIT lees nu pas pagina 1...

maar standkachel 2e hands kan ook...

werkt prima.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (74%)]

een bypass op leidingen van de interne kachel is de betere optie , dan hoef je het hele blok niet heet te stoken

een reedrelais onder het voorraam is dan een makkelijke optie om de kachel te schakelen . dan hoef je niet met honden ook de deur nog open te maken . even een magneetje op de voorraam leggen en de kachel slaat dan aan

de interne radiator word ook pas aangeschakeld als deze aangezet wordt , er zit een klep in de leidingen die het ding bijzetten op het koelsysteem van de auto , dus de gloeipluggen in het deel bouwen onder het dashboard scheidt het al af van de rest van het koelsysteem , en dan zijn er geen 4 nodig . een pompje erin voor de circulatie ( bijv een pompje voor computerkoeling op12v ) die halen ook 700ltr per uur aan circulatie.

bendenk wel dat met lange ritten de kachel in de auto zelf wordt onderdrukt met een pompje in de leiding , dus deze zal dan ook geschakeld moeten kunnen worden met de autoverwarming .

oke'standkachel in een vivio beetje te denk ik accu's laden ontladen gebeurd met tientallen tegelijk op mijn werk waarom electrisch ontladen als ik ze zo maar leeg heb in een paar minuten haha
wat de baas voorziet dat koop ik niet heb ik altijd geleerd
dat doet de wereld draaien zeggen we dan maar.

ruimte tja in een vivio ik moet naar buiten om van gedachten te veranderen dus veel zal het niet zijn accu's kunnen op de achterbank en bij de voorstoel dus zolang ze los zijn maar iets vast zetten is een doelloos iets in een hondehok op wielen 'kzit op tuinstoelen uit de wind da's het voordeel nou wil ik luxe warmte nie krabbelen en handschoenen aan in de auto
sommige oplossingen ga ik proberen morgen onderdelen shoppen alleen waar vragen ze niet de hoofdprijs.

vertel is meer over dat relais kijk een bypass kan ook met een omleiding en een kachelkraan of afsluiter mischien

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (7%)]

dus hoe schakel ik zonder moeite en waar kan ik het krijgen.

De commercieel verkrijgbare methodes gaan uit van verwarming via de brandstof of via het lichtnet. En dat is niet zonder reden anders had al lang iemand het op de markt gebracht.
Om met losse accu's te werken zal je toch zelf iets moeten maken en is met de gevraagde stroom geen gemakkelijke opgave. Ik zeg dus niet dat het niet kan, alleen dat het niet iets simpels is.

haha dat het makkelijk zou worden dat hoopte ik alleen verwachte het al niet morgen reageer ik weer nu bedje kijken moet om 4.0 weer op
bedankt voor alle nieuwe ideeën hier ga ik mee knutselen
fijne avond voor nu morgen les ik eventueele verdere antwoorden

Niet simpel en niet praktisch,

Om een beetje warmte te hebben zul je toch met een slordige kW moeten gaan stoken.

1000W / 12V = 83A

Je heb een monster van een accu nodig om die stroom voor langere tijd te kunnen leveren.

Om dat even in verhouding te zien, het starten van je motor gebruikt ongeveer evenveel stroom.

een vivio ...., om deze niet te hoeven krabben is een supermarkt 240liter klikozak toch al zat :) :) of in de gang onder de kapstok zetten :P

het reedrelais ( kijk op google ) is een glazen buisje met een contactje erin wat op een magneet reageert . dus plak een reedrelais onder het voorraam , en schakel er het grote relais mee ( of beter nog ) zet er een klein relais tussen en schakel daar het grote relais mee om er de kachel , pomp , fanmotor mee aan te zetten .

Op 19 december 2010 21:05:30 schreef Sine:
[...]

1000W / 12V = 83A
[...]
Om dat even in verhouding te zien, het starten van je motor gebruikt ongeveer evenveel stroom.

Ehhhhmmm die dan die stroom maar minimaal factor 2 a 3 hoor. Hoewel een vivio misschien niet zo heftig is...

maar ik blijf erbij: 2e hands standkachel is iets van 25 euro misschien? heb zelf een zware webasto (25 kw) voor 5,50 euro gekocht.

en heb er ook 1 op benzine: die zat in een auto die ik gesloopt heb.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (23%)]

pas mij die standkachel dan kompleet met alles erop en eraan voor
25 euro ofzo zeg je doe maar dan die op benzine

Als je er een wilt aanschaffen dan moet je wel op het brandstofsoort letten.

Je hebt ze voor benzine en diesel .

Deze is niet moelijk om aan te sluiten.

die 25 kW is nogal heftig apparaat. en werkt op diesel en 24 V

die benzine weet ik niet of die werkt, maar overname is EVT bespreekbaar. ding is zo klein dat hij ook wel in een vivio past. Is een webasto als ik me niet vergis en zat in een ford scorpio cosworth die ik gesloopt heb (heb er zelf ook 1 als daily driver )

Die hadden wij ook op het werk, ging door de crisis er het eerste uit ...

dat gaat makkelijker als de baas 10km verder zit :) ik heb collega's zat gehad die thuis niks meer hadden als je "alles van t werk weg" zei . en toch 40 jaar daar rondgelopen hebben ....

Op 19 december 2010 20:42:14 schreef Sine:
[...]

Hmmm ... dat ziet er heel erg uit als 'wel prul'

:)

Nou ja, als dat niet werkt kan je het weggooien en heb je niet eerst je hele auto van rommel voorzien voor ie afbrandde. Want de aanbevolen vermogens van de accu pakken is ook een behoorlijke onderneming.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (39%)]

60 amp of 80 amp is wel een leuk stroompje bij 12v ja . een zekering is ook wel aan te bevelen .

heb vrijdag nog een aansluiting bij een busje hersteld waar een klusser 2 losse draden vanaf de accu naar de aanhangerstekker had gelegd voor een aanhanger met kiepfunctie die een accu had. ondanks dat de 2x 2,5mm2 los over roestige bodemprofielen liep , was de hobbybob vergeten dat 50amp voeding ook een degelijke massa nodig heeft . nu was de 1,5mm2 massa dus gans weggesmolten totaan de achterlichten .

de extra accu is wel handig bij wind , dan ligt de auto lekker vast op de weg met 60 kilo lood erbij .

nou ja origineel is altijd beter zeggen ze dus henk als je die webasto compleet heb en hij doet het op benzine wil ik hem best overnemen mits de prijs goed is weet alleen niet hoe je prive contact gegevens overstuurt hier maar dat weten jullie vast wel dus roep aub ik zit in alphen aan den rijn

Henk heeft zijn mailadres openbaar in zijn profiel ( gebruikersnaam aanklikken )

ik ga even kijken waar ik dat ding ergens gelaten heb in het magazijn.

Ik had er zelf niet zoveel belang bij, want mijn auto's zijn altijd in no time warm. (2.9 V6 en 3.5 V8)

bovendien draai ik zelf liever op LPG.

Op 19 december 2010 21:05:30 schreef Sine:
Niet simpel en niet praktisch,

Om een beetje warmte te hebben zul je toch met een slordige kW moeten gaan stoken. [....]

1kW lijkt me toch wat overdreven. Ik heb zelf in mijn Expert/Jumpy/Scudo kampeerbusje een 500 W keramisch ventilatorkacheltje met thermostaat, dat bij -10° niet continue blijft draaien. Heb er prima bij geslapen en moest zelfs het raam een eindje open doen.

@HmH:

.....bovendien draai ik zelf liever op LPG.

Dat wordt ook steeds duurder :(

@tidek ada: ik weet het, maar die 3.5 doet 1 op 4

Die 2.9 kan niet op LPG, maar moet er toch uit als daily driver. Moet een 2.9 V6 op lpg worden mett wat specifieke specs.

overdreven of niet zou heerlijk zijn niet meer krabellen en toch nog wat stroom in de accu

High met henk
Als je die standkachel compleet heb en hij draaid op benzine ben ik zeer zeker nieuwsgierig daar naar had je al een mailtje gestuurd

http://static.aanbodpagina.nl/aa_images/nl/normal/21/12/28/80/04/4/63e61ed2-f132-4c0d-9589-00244dbe2883.jpg
+++++++++++++++++++++++
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:v0R_5QK8T5mMhM:http://www.lakewoodconferences.com/direct/dbimage/50201741/Weekly_Mechanical_Timer.jpg&t=1

Werkt perfect 1/2 urtje voor wegrijden start de kachel.
ddit id de goedkoopste manier van vewarmen zo ongeveer ( tenzij je een haardvuurtje maakt in je auto.)

Zou leuk werken als je een verlengsnoer van bijna honderd meter meeleverd en geen buurtkinderen heb onderweg
weet je wat doe verlengsnoer van 5.4 km dan kan ik op electra naar mijn werk
ik heb geen stroom alleen accu power of benzine