Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Pros, als je eens wist hoe belangrijk koffie (al is het slobber) voor een Nederlandse werknemer is....
In de goeie ouwe tijd had een béétje bedrijf zelfs één of meer koffiejuffrouwen rondlopen !!
Dat hebben ze nu proberen te vervange door elektronica en automatentechniek, maar ik kijk liever naar die juffrouw 
Wat hebben we er aan over gehouden: Senseo, de grootste gemene deler van het Nederlands kopje koffie; smaakt de koffie thuis net zoals op het werk 
Ik verwacht als volgende stap dat er inderdaad een soort brouwsel van de koffiebranderij komt dat met microgolven verwarmd wordt.
DE (de grootste koffieverbrander hier, levert al een soort voorgetrokken koffiestroop !
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (19%)]
Joeri de Man
LED there be light
Hmm misschien heeft het iets te maken met het foto elektrisch effect.
Dus als er elektromagnetische straling op een metaal valt en de energie van een foton zorgt ervoor dat er elektronen uit de metaal komen.
Dit loskomen gebeurt als een foton net zoveel energie heeft als dat het elektron nodig heeft om los te komen. Extra energie in het foton wordt omgezet in kinetische energie.
De energie die nodig is om een elektron los te maken verschil per frequentie en metaalsoort.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
plantrekker
True story bro!
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
joeri,
Je weet dat de golflengte en de frequentie in mekaar omgerekend kunnen worden? Oefening: Wat is de golflengte van een mobilofoon die op 147MHz werkt? Wat is de golflengte van magnetronstraling (2.4GHz)?
In andere frequentiebereiken is het gebruikelijker om over de golflengte te praten. Weet je de golflengte van zichtbaar licht? Welke frequentie hoort daarbij?
Anyway, weet je de doorlaat spanning van een rode led? Die is namelijk gelijk aan de spanning die nodig is om met 1 electron precies een foton van de rode golflengte los te maken. Electronen losmaken uit metalen gaat veel lastiger.
Maar goed, als het toch maar 2 of 3 V zou zijn, dan nog hebben we het over fotonen met frequenties die VER boven de microgolf straling zitten. Oefening: Bereken hoeveel er tussenzit. (10^n, ik vraag n).
Alle straling is toch ioniserend? Telefoonstraling krijg je ook kanker van. Als je het niet gelooft, kijk je maar even op Internet. 
[voor de nieuwkomers: dat was sarcastisch bedoeld]
Ik denk ook dat het enige verschil tussen vonken en niet-vonken kan liggen aan afmetingen en doorverbindingen van de metalen deeltjes van het rooster.
Daar staat weer tegenover dat in de bundel van een 10kW zender staan ('gewone' RF) ook niet zo heel gezond is (geeft rode, verbrand aanvoelende huid). Is natuurlijk gewoon thermisch/opwarming, maar als je een biefstukje of een ei maar lang en hard genoeg opwarmt veranderd er ook het een en ander.
Te gek!
Ze zouden eigenlijk een kooktoestel moeten maken op dat principe.
Ik stel 2450 MHz voor, dat is toch al een ISM band. 
plantrekker
True story bro!
Neovo Geesink
Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view
Op 4 januari 2011 13:08:50 schreef plantrekker:
En een wat lager vermogen zodat het de gewone stopcontacten van de keuken in kan
Moah... tot zo'n 3600VA kan gewoon in de wandkontaktdoos...
Stel je voor, een Magnetronbuis onderin een waterkoker, een Quartz bodem waardoor de straling ook in de koker (EN in het water) kan komen, en een veiligheidssluiting die voorkomt dat je er een richtkanon van kunt maken als je het deksel open laat...
DAT zou het water behoorlijk snel aan de kook kunnen brengen...
Maarja.... het gewicht en de koeling he? Zwaar waterkokertje...
die lompe transfo vervangen door een schakelende voeding kan nog, maar de ventilatie is dan toch echt nog ernstiger nodig...
Hoe zou zoiets eruit zien voor pannen??
Neovo.
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 4 januari 2011 11:22:10 schreef Frederick E. Terman:
Ik denk ook dat het enige verschil tussen vonken en niet-vonken kan liggen aan afmetingen en doorverbindingen van de metalen deeltjes van het rooster.
Dat is nog niet zo dom bedacht...
Een vlugge blik op mijn beide roostertjes laat zien dat het 'goede' bestaat uit één spiraal waarvan de 'wikkelingen' op 3 plaatsen met elkaar verbonden zijn, het vonkende roostertje bestaat uit een aantal concentrische ringen die aan elkaar bevestigd zijn.
Het vonkende rooster vonkt aan de lasverbindingen.
plantrekker
True story bro!
Net wat ik dacht 
Op 3 januari 2011 13:14:56 schreef plantrekker:
misschien zijn er delen bij de kleine rooster die elektrisch slecht met elkaar verbonden zijn, dus verbindingen met een hoge weerstand, zodat een vonk makkelijker is dan door die weerstand te gaan?
Ja, ik bedoelde dat ik me aansloot bij de gedachten van eerdere posters. Misschien had ik beter kunnen schrijven: Ook ik denk dat ... 
Wel leuk om even de verschillen tussen beide roosters duidelijk te hebben.
Sparks
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
Op 3 januari 2011 22:56:02 schreef Tidak Ada:
DE (de grootste koffieverbrander hier, levert al een soort voorgetrokken koffiestroop !
Dat is inderdaad bagger.
Eerst 600 kilo koffie in een pijp, Dan 170 graden water erdoor bij 20 bar.
vervolgens de smaakstoffen eruit halen, Dan de koffie indikken in een indamper om dan na de tijd de smaakstoffen weer toe te voegen.
Vervolgens krijg je een produkt dat weinig meer te maken heeft met ons oude vertrouwde bakje roodband filter koffie.
Joeri de Man
LED there be light
Tidak Ada
@Sparks:
Ah, je hebt dat filmpje ook gezien
(Was het niet de VPRO ?)
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (20%)]
Prachtig hoe het onderwerp over kan slaan op koffie en steraliseren (en cultuurverschillen tussen Nederland en Belgie).
Hier een Hollandse met liefde voor smaak en koffie.
Dus met een prachtig espresso-apparaat, dat op het punt staat om het te begeven. Het doet me deugd dat ik me tot dit forum kan wenden zodra het gebeurt want er moet toch wel iemand zijn met eenzelfde apparaat.