Voor de gebruikers van een Weller soldeerbout zoals de FE50 heb ik nog een aantal veren liggen welke achter over de slang gaan om knikken te voorkomen.
Mensen die wel een Weller hebben maar eentje zonder afzuiging, ook daar is een oplossing voor. Een steuntje met afzuigbuis welke op bijvoorbeeld een LR21 of een magnastatbout gemonteerd kan worden.
Zie onderstaande foto's voor verduidelijking:
Foto's zijn klikbaar.
mr.stijntje
Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag
Op 7 maart 2011 14:41:23 schreef mr.stijntje:
Ik wil zoeken naar een functiegenerator tot een paar MHz en naar een etsbak. Iemand die zoiets toevallig aanbiedt?(De functiegenerators zijn behoorlijk populair geloof ik..
)
Ahh, niemand?
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
is er belang bij dip en sil-tubes? ik heb er hier een stel. Ik kan ze nu nog in de tas stoppen om mee te nemen.
AC/DrieC
Den Dries www.hulens.be
Op 10 maart 2011 01:29:19 schreef Henry S.:
Ik heb hier een Freescale Flexis dev-kit liggen waar ik niks mee doe.
http://www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summary.jsp?code=DEMOJMWie kan ik blij maken?
Hoeveel vraag je ervoor Henry ?
Heb je wat meer info over dat afzuigsysteempje voor een weller boutje?
ik ben zelf ook met zoiets bezig, maar als dat zo op de markt is...
edit:
laat maar, ik heb natuurlijk geen lr21 of magnastat.
Ik heb een wsp80 bout
[Bericht gewijzigd door timberleek op (23%)]
Vraagje, wat ik mee zou nemen:
DIN rails (weet niet meer voor wie, dacht MAH)
variac's (de ene heb ik al incl knop, maar wijzerplaat nog niet)
Spullen can Tidek Ada
maar ik heb steeds het idee dat ik iets vergeten ben.
p.techneut: dat tablet is dat RS232 of PS2 of zelfs USB?
ik heb nu een RS-232 tablet, maar krijg het niet aan de praat. (helaas) vermoed dat het defect is. eerlijk gezegd
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 10 maart 2011 22:21:59 schreef P.Techneut:
Is 9-pin rs232.
Kan je eventueel met een speciale kabel omzetten naar USB. Heb het hier met een WACOM gedaan. Werkt prima.
dat werkt heel slecht heb ik ervaren: heb hier nu een acecad gehad (en nu weer 1, die dus defect is) dat levert haperingen op als het al werkt onder linux. liever een PS2
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ja, Linux..... Goede Kernel, maar je kan maar beperkt programmatuur en drivers vinden, dankzij die jongens uit Redmond 
Ik heb nog steeds twee ringkern trafo's van 2x12V, 200 VA en 240 VA. resp. 20 en 25 euro. Eventueel te ruilen voor DVM's, koelplaten o.i.d.
Ik zoek ook nog een thermometer of sensor met een range van tenminste 0 tot 300 graden celcius.
Op 10 maart 2011 20:59:21 schreef AC/DrieC:
[...]Hoeveel vraag je ervoor Henry ?
€15 tbv de CO pot, beursaanbieding 
Op 11 maart 2011 01:05:38 schreef Henry S.:
[...]
€15 tbv de CO pot, beursaanbieding
wat zit er allemaal bij de experimenteer setje?
VanDee
I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
Tidak Ada
weten jullie trouwens of de lm35 in to-220 behuizing een beetje te krijgen is (of een andere 'bevestigbare' behuizing).
ik heb nu alleen to-92, maar verder als een druppel lijm gaat mijn verbeelding niet. En dat lijkt me ook niet de ideale manier
Op 11 maart 2011 08:31:20 schreef tolunay:
[...]wat zit er allemaal bij de experimenteer setje?
Heb je de beschrijving niet gelezen?
Op 11 maart 2011 10:53:39 schreef Henry S.:
[...]
Heb je de beschrijving niet gelezen?
ik heb het nu gelezen. Ik heb er wel intresse in. Kan ik hem ophalen bij CO stand ?
Zoals je ziet was er iemand eerder, als AC/DrieC er geen belang meer bij heeft dan ben jij de volgende.
En voor beide geldt, ophalen in Rosmalen.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (18%)]
nog een vraagje: is er iemand in rosmalen met persulfaat en eurokaarten (dubbelzijdig) ik had vandaag moeten halen maar ben vergeten en nu alweer thuis. Als iemand iets kan missen ik moet a.s. weekend nog etsen voor mijn leerlingen.
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
)