Hai,
Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn joystick op mijn computer. De uitgang van de joystick is een soort van scart uitgang (ik weet niet zeker of dit scart heet, maar het heeft een trapezium-vorm met een aantal puntjes). Mijn computer heeft geen ingang waar ik de joystick op aan kan sluiten. Ik heb wel dezelfde vorm (trapezium), maar er komen ook hier puntjes uit. Ook heb ik op mijn computer een USB aansluiting. Hoe kan ik dit oplossen, heb ik de verkeerde gekocht, of bestaat er een soort verbindingstuk tussen de uitgang van mijn joystick en mijn computer? Hoe heet deze convertor en hoe duur is zo'n ding als het bestaat? Ik kan nl. niet wachten om mijn Flight simulator 2004 met een joystick te spelen i.p.v. het toetsenbord!
Wie helpt een vrouw in nood?
Alvast bedankt voor de moeite voor het beantwoorden van mijn vraag!
Jij hebt een joystick met een gamepoort aansluiting. Helaas laten moederbordfabrikanten die tegenwoordig meestal weg. Als je dus een wat nieuwere computer hebt(en dat zit er dik in als je flight simulator 2004 speelt
) dan heb je waarschijnelijk geen gamepoort.
Nu zijn er mischien wel converters te koop maar ik zou zo niet weten waar. Wat mischien een betere oplossing is, is een goedkoop geluidskaartje van zo'n 10 euro. Deze hebben meestal wel een gamepoort. Daar kun je de joystick zonder problemen op aansluiten.
Als je de joystick pas gekocht hebt zou je ook nog kunnen proberen deze in te ruilen voor een joystick mét usb aansluiting.
Hardstikke bedankt voor je snelle reactie. Ik denk dat ik hem maar ga ruilen, want het is wel een heel gedoe met al die stekkertjes en ik heb er de ballen verstand van 
Groet,
Kiki