Vanochtend bleek dat mijn Nespressomachine niet aanging. Bleek dat de groep in de keuken eruit lag. Alle apparaten afgekoppeld en zekering omgezet. Na aankoppelen van de espressomachine grote knal en alles eruit. Zekering omgezet zonder het apparaat. Alles werkt naar behoren. Apparaat opengemaakt en met de fohn ingeblazen (baat het niet dan schaadt het ook niet). Toen in de woonkamer op een ongeaarde wand contactdoos aangesloten (had hem in de woonkamer uit elkaar gehaald en de wcd zat het dichtste bij vandaar) en hij deed het gewoon, kon zelfs een espresso maken. Helemaal blij dat het apparaat het weer deed en teruggezet in de keuken en aangesloten (op dezelfde geaarde wandcontactdoos) en weer knalt alles eruit. Waarom in de keuken wel (andere apparaten werken op dezelfde wcd gewoon) en in de woonkamer niet. Heeft dit met geaard/ongeaard te maken. En kan ik er dan van uitgaan dat het apparaat kortsluiting maakt en dat het geen probleem is met de installatie in huis. Ik ben een leek maar wil graag weten wie ik moet bellen: een electricien of de servicemonteur van Nespresso? Alvast bedankt.
Ilja
EricP
mét CE
Ga er maar vanuit dat er ergens sluiting is naar een deel wat geaard is.
Pas op met het ding ongeaard gebruiken, dit staat dan waarschijnlijk onder spanning. Als het echt de zekering is die gaat (en geen aardlekschakelaar), moet die fout ook vrij makkelijk te vinden zijn.
Beste S.Oldeerbout,
De eerste keer ging alleen de zekering van de bewuste groep(knop in meterkast)eruit. De laatste keer kwam er een nog grotere plof/knal en rook uit het apparaat. Toen lag ook de aardlekschakelaar eruit. Heeft dit nog iets toegevoegd?
Groet Ilja
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het ding niet zo gebruiken , er kan sluiting zitten in het element waardoor er stroom op metalen delen kan komen staan . vaak komt er sluiting in die apparaten door verkalking of een waterlekkage .
bij senseo is een duidelijke indicatie bij storing als de schroeven aan de onderkant al aan het roesten zijn .....
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Ik ben een leek maar wil graag weten wie ik moet bellen: een electricien of de servicemonteur van Nespresso?
Servicemonteur van Nespresso, anders zit je straks naast George ...
Uit de antwoorden begrijp ik dat het probleem in het apparaat zit en niet in de installatie in huis, klopt dat?
Enne een netfilter, heb even gegoogled en begrijp dat het iets doet met het stroomnet of zit het genoemde netfilter in het apparaat. Op dit moment gebruik ik de wcd en geen enkel apparaat (o.a. nespressomachine, een andere hoor, en een cappuccinomaker)geeft problemen. Ik denk dat er optisch wel iets te zien moet zijn maar na de laatste plof en het beetje rook wat eruit kwam heb ik het apparaat verbannen naar de schuur. Ik vind het alleen een beetje zonde want het apparaat is aardig aan de prijs (ruim € 400,-) en ook de servicemonteur is duur. Als dan blijkt dat het probleem bij mij in huis zit en niet in het apparaat is dat weggegooid geld. Maar waarom deed ie het in de woonkamer wel? Komt dat omdat het geen geaarde wcd is?
Dank voor jullie reacties
Servicemonteur van Nespresso, anders zit je straks naast George ...
Nou vind ik dat geen slechte optie maar die van mij is nog steeds erg leuk dus....blijf ik liever nog even.
Ik zal morgen gelijk gaan bellen.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (12%)]
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Maar waarom deed ie het in de woonkamer wel? Komt dat omdat het geen geaarde wcd is?
Waarschijnlijk wel.
en ook de servicemonteur is duur.
Vul in je profiel je woonplaats in, misschien woont er iemand van dit forum in de buurt die er naar wil kijken.
Probleem wordt opgelost. Nespresso komt deze week met een vervangend toestel en maakt de mijne (kost wat maar heb je ook wat!)daarna nog 6 maanden garantie.
Dank voor al het meedenken.
Groet Ilja