Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
ik gebruik al 30 jaar deze oplader tot 16V dus blijf er altijd bij met DMM 
reservediode heb ik nog nieuw liggen
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Hey,
Is het normaal dat mijn accu precies "bubbelt" tijdens het opladen? 
De wijzer staat nu op 1,5A.
[Bericht gewijzigd door weerstand54321 op (16%)]
Franssel
Op 16 februari 2011 16:33:02 schreef Tidak Ada:
Ah, zo'n mooie 367 kwikdamper van Philips !![]()
klopt helemaal staat op de doos vd reservelamp , behuizing kan weer terug haha (legergroen)
Als hij bubbelt wordt hij stevig geladen , wel spanning en temp in de gaten houden
al vaker gezegt
Franssel
Jij laat een paard nog lachen
iedereen praat over max 13,8V en sommige over MAX 14V of 14,4V en jij gaat dik over de 15Volt ???????
stop maar snel met laden
hoe warm is de accu nu of heet ?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (34%)]
Ik heb de lader afgekoppeld! 
De accu is niet warm of heet. Hij is gewoon "koud".
De quad start nu ondertussen. 
[Bericht gewijzigd door weerstand54321 op (17%)]
Franssel
Ja na die 14,4V stijgt de spanning snel omdat de accu vol raakt en het opwarmen en heet worden duurt toch uur tot uren
in het vervolg spanning in de gaten houden en niet boven de +/-14,5V
Tidak Ada
Op 16 februari 2011 18:39:03 schreef Franssel:[....] in het vervolg spanning in de gaten houden en niet boven de +-14,5V
Mag die accu dan ook omgepoold worden? 
Franssel
van mij wel haha , idd geen taalfoutje maar lijkt erop zo'n deelstreepje hé
zo beter of zal ik voortaan plusminus zeggen (schrijven bedoel ik)
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (35%)]
Tidak Ada
Nee, want dat is hetzelfde. Het moet in dit geval ca. (circa) zijn. Dat is eenduidig.
+-; +/- of liever ± betekent altijd 'plus of min' en dat slaat dan op positief of negatief.
De verwarring met plusminus (synoniem van circa of ongeveer) is begrijpelijk, maar technici en mathematici dienen beter te weten.
zal er volgende keer op letten 
als je de batterij ompoolt moet je het wel even zeggen dat ik in mijn kelder kan kruipen 
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Weerstand, als je accu heeft staan bubbelen, dan is er water omgezet in waterstof en zuurstof. Vroeger moest je dat bijvullen met gedestilleerd water. Tegenwoordig heb je accus die afgesloten zijn, en een katalysator aan boord hebben die waterstof+zuurstof -> Water + warmte doen. Als dat goed z'n werk doet, wordt ie warm....
Anyway, als je te SNEL waterstof en zuurstof genereert, dan kan ie het niet bijhouden. De gassen binnenboord houden lukt niet: als je het probeert knalt de boel uitmekaar, dus da's nog gevaarlijker.. Dus dan laat ie ze maar ontsnappen. Als dat gebeurd is, moet je kijken of ie bijgevuld kan worden, want anders is de levensduur behoorlijk beperkt door deze actie.
Hallo iedereen,
Vandaag weer even met de quad gereden.
Na 2 keer starten ging de 3de keer moeizaam.
De spanning van de accu na het rijden was ongeveer 13,5V.
Wanneer ik hem aan de acculader hing, gaf hij weer over de 3A aan.
Zijn dit symptomen van een accu die stuk is?
Mvg.
Franssel
ZIE afbeelding het is een gewone loodzuur accu , dus op peil brengen met gedistileerd water staat ook op wat de plus en de min is (boeiend interesant voor sommige)
ook controleren of je dynamo wel bij laad en tot welke spanning
dat 3A zegt mij niks omdat ik de aangelegde laadspanning niet weet van je lader
Hallo,
Ik heb een vraagje over de cdi van mijn quad.
Soms vonkt mijn quad en soms ook weer niet.
Daarstraks liet ik mijn cdi eens vallen, sloot hem terug aan en de quad startte.
Kan het zijn dat er een elektrisch component in de cdi ver stuk is of doorgebrand waardoor het af en toe werkt en dan ook weer niet???
Mvg.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
het is inderdaad handig dat je zegt wat het is, niet iedereen hier heeft verstand van dat soort dingen.
effe googlen.
wijst mij naar Common-rail Diesel Injection. wiki.
Fredjuhh
"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)
rew
Dit is een cdi:
http://groothandel-nemeco.nl/winkel/4-takt-cdi-unit-dubbele-aansluitin…
Deze quad heeft geen diesel, maar een benzinemotor. 
rew
Een cdi is een ontstekingsregeling.
Volgens mij gaat er van de cdi een stroom naar de bobine.
De bobine en de cdi doen de ontstekingskaars (bougie) vonken.