Beste,
Mijn Lavamat Trophy-W start niet door.
Voorbeeld bij de kiezen van 60 graden programma...
Na het drukken van de startknop hoor ik een aantal klikken (vermoedelijk het deurslot)
Machine start met pompen, vult een 20 tal seconden met water en stopt.
Ik zie echter ook dat het lichtje van de deur soms groen staat tijdens het programma en dat is vermoedelijk niet ok.
Bij een 2e poging na de machine uit te zetten en start te drukken loopt het water een fractie van een seconde en stopt het direct.
De toevoerslang is niet verstopt en de kraan staat open 
Heeft iemand advies?
type: 47 B DA CA 01 A PNC: 91400208701
vriendelijke groeten,
Bart
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het deurlampje moet wel dezelfde kleur blijven , staat de machine op de badkamer ? als het slot stuk is dan kan door de druk van het water tegen de deur net het contact wegvallen . maar de koolborstels kunnen ook op zijn van de motor , die zou na het vullen met water moeten gaan wassen . werkt de losse centrifugestand ook niet ?
De trommel wil in geen enkel programma draaien. Deurslot gedemonteerd, opengemaakt, ziet er niet 100% uit. Lichte verkleuring + beetje gesmolten waardoor een element die opwarmt 1mm is verschoven. Wasmachine staat in de badkamer dus vochtig. Lampje van de deur is soms rood, soms groen en soms uit. Ik bestel een nieuw deurslot en hou jullie op de hoogte.
johansson99
DOA, NLA,... Ain't war hell?
Op 27 maart 2011 15:21:32 schreef Baab:
Ik zie echter ook dat het lichtje van de deur soms groen staat tijdens het programma en dat is vermoedelijk niet ok.
No problem, als het sop onder een bepaald niveau staat, wordt het ledje groen tijdens programma en kan je de deur openen zonder overstromingen.
Deurslot is vervangen maar het probleem is niet opgelost.
Stekker in het stopcontact. Deur dicht.
Kiezen 60 graden.
Machine pompt een tijdje
Start met water te vullen
als het water in de trommel zelf 1 cm hoog staat stopt alles en blijft het staan.
Machine doet op het programma centrifugeren gewoon niets.
Koolstof borstels?
Zou best eens kunnen, gewoon even controleren is het beste, ze moeten glimmen indien eentje mat zwart, is deze defect. Electronica kan ook losse contacten bevatten, met name de relais van de motor
Tips om de koolstof borstels er uit te halen?
Ik heb ze er ondertussen langs de voorzijde van de machine uitgehaald. De manchette aan de trommel was toch nog los. Er is ééntje MAT ander glimt.... ik bel op weg naar Handy man, ze hebben ze op stock.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (70%)]
testman
als ze kort zijn ( <1cm ) dan zijn ze op , het best haal je ook even het koolstof uit de motor met een compressor , anders kan er ineens aardsluiting komen die komt en gaat.
Ze waren inderdaad korter dan 1 cm. Effkes met de stofzuiger. Nieuwe koolstof borstels er op en de boel werkt terug.
Dank aan iedereen die advies gaf !
groeten,
Bart
Gelukkig, anders een nieuwe machine of een dure monteur... Bij Whirlpool is er soms 1 borstel 3 CM lang en de andere geheel op, dus lengte zegt niet alles. Kijk naar de dofheid EN lengte
testman
heb pas een bosch gefikst die was 5,5 jaar oud met een 1500 wasbeurten op de klok maar de borstels waren nog maar een 2mm gesleten , borstels is voornamelijk een aeg probleem . ( wel had de bosch een defect element wat na 2 weken weer stuk was door een afwijkende pressostaat )
@smd , had de whirlpool geen probleem met het motor omkeerrelais ? dan slijt er ook vaak 1 borstel sneller omdat de motor maar 1 kant op loopt .
@ testman: dit is een serie geweest waarbij het voorkwam, gelijkstroommotor. Het slijkten van een borstel heeft met hardheid van koolstof te maken, zoals die alternatieve borstels verdwijnen als sneeuw voor de zon. Bij Miele doen ze het ook erg lang. AEG zo´n 8 jaar is wel OK.