pjX
een echte vriend steekt je van voren neer
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Voor wat voor software: C, Delphi, Java, HTML, PHP, C++, enz. ???
En voor wat: PC, PLC, microcontroller, microprocessor, PDA, enz. ???
Oftwel een beetje duidelijkheid kan ook geen kwaad.
En heeft het met elektro te maken anders hoort het namelijk niet op het forum van deze site.
[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]
pjX
dit heeft met elektronica te maken ja en het forum heet toch software & interfacing? nou dan maar goed.
alleen zoek ik geen sourcecodes maar een programma
pjX
trouwens ik ben nog maar een beginner dus dit zegt me niet zo veel maarreh.. ik wil wat calculatie programmas maken en mischien een database programmatjeuh of zow
Dan moet je natuurlijk eerst zeggen voor wat voor systeem je dat wilt. Bastiaan zegt dit niet voor niets:
Op 20 maart 2004 21:05:26 schreef Bastiaan:
Voor wat voor software: C, Delphi, Java, HTML, PHP, C++, enz. ???
En voor wat: PC, PLC, microcontroller, microprocessor, PDA, enz. ???Oftwel een beetje duidelijkheid kan ook geen kwaad.
En heeft het met elektro te maken anders hoort het namelijk niet op het forum van deze site.
Zo kan natuurlijk niemand je helpen he!!!
En wat heeft een calculatie/database programma te maken met elektronica?
[Bericht gewijzigd door Atmoz op ]
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 21 maart 2004 13:58:48 schreef pjX:
dit heeft met elektronica te maken ja en het forum heet toch software & interfacing? nou dan maar goed.
Het forum heet zo niet. De site is Circuits Online, en die site bevat een forum. Dit forum bevat weer secties en daar is deze er eentje van. De omschrijving van deze sectie is als volgt: "Sectie voor computer interfacing en elektronica-gerelateerde software."
Daarnaast behoor je ook de forum regels te kennen alvorens je wat post, de zogenaamde FAQ, waarin onder andere staat dat het topic over elektronica moet gaan.
alleen zoek ik geen sourcecodes maar een programma
Ik weet heus wel wat jij zoekt, alleen jij weet dat nog niet helemaal geloof ik.
Ik kan je VI(M), gcc, automake aanraden. 
Iets wat gratis is en op meerdere platformen draait is Java en als je een redelijke IDE voor simpele dingen wil kan je JCreator Lite gebruiken.
pjX
Franky
Welke kant gaan we op?
Op 21 maart 2004 14:04:13 schreef pjX:
trouwens ik ben nog maar een beginner dus dit zegt me niet zo veel maarreh.. ik wil wat calculatie programmas maken en mischien een database programmatjeuh of zow
database maak je toch gewoon met bijv. acces? of iets leuks met sql en wiskunde kan je gewoon in maple of deriv doen?
maar waarom doe je zo brutaal en kort af? btje respect kan geen kwaat hoor. Ik zie dit gedraag steeds meer ook in nadere topics (niet alleen bij jou)
pjX
hehehe, ff een paar misverstanden de wereld uit helpen het was niet mijn bedoeling om tegen iemand brutaal te zijn
waar ik nou eigenlijk naar op zoek ben is een developer om programmas te maken om bijvoorbeeld voorschakelweerstanden te bereken en met veelgebrijkte schematjes en zo, voor beginnende elktronicussen (of hou je die ook noemt) met bijvoorbeeld een kleine ic database en zo.
ik heb wel eens geprogrameerd met turbo/pl2 maar dat vond ik niet echt handig en het was shareware overal nag screens en zo dus... wie heeft tips en waar kan ik pascal gratis verkrijgen?
ps. ik wil dus stand alones gaan maken
Tinus-online
http://www.tinus-online.nl :: Corolla G6 :: EOS 5D
tja, dan moet je toch kiezen met welke software je het wil maken, je hebt dus een PC met windows, en je wil ook windows applicaties gaan maken? dus ja kan kiezen;
C, C++, Delphi, Java, HTML, VB etc.
pjX
pjX
Op 27 maart 2004 17:27:09 schreef Stefan van I:
maar je bent wel een beetje brutaal hè?stefan.
stefan als ik je op school zie dan...
(met geweld los je nix op)
beetje off topic he?
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 29 maart 2004 17:00:11 schreef pjX:
[...]
stefan als ik je op school zie dan...
(met geweld los je nix op)
beetje off topic he?
doe dan even normaal... anders sluit ik dit topic omdat het totaal niets meer met elektro van doen heeft.
pjX
weet je wat ik zeg... weet je wat ik zeg...
gooi deze topic meteen maar weg!
ja ja ja
weet je wat i....
sluiten die hap

HOOFDPIJN TOPIC.
Je wilt iemand helpen.
Als jij saftware wilt maken, moet je kiezen in welke taal je dit wilt doen.
Als het voor een PC is heb je veel keuzes, als het is voor een component (PLC/uC of een of ander ander ding) wordt de keuze beperkter. Of je moet zelf je compilers willen schrijven (is ook weer op de PC)
Maar als iemand ergens naar gevraagd wordt en het is niet duidelijk willen ze het dus wel weten.
Maar wie niet horen wil....
En dan gaan er ook nog een paar lopen kl*ten wordt je niet blij van.
[Bericht gewijzigd door High met Henk op ]
software en interfacing staat hier, omdat een PLC en een uC (microcontroller) ook software bevatten, daarnaast kun je met PC's zelf ook heel mooi allerlei zaken aansturen (robotjes enzo)
Daarom staat het hier, wij zijn geen experts op PC- programma's
kan je wel zegge: als je wilt beginne, begin niet met C of JAVA ofzow, maar met visual basic ofzow.
Is eenvoudig en simpel te verkrijgen, misshcien iemand anders hier nog goede ideeen
pjX
ik wil programmeren in c++ en ik zoek een goede gratis compiler met e.v.t. een tutorial dit alles voor windows 98/XP gewoon om pc software mee te bouwen
zoek eens in google, ik kom zo 1.400.000 links tegen:
keywords: free C compiler
willekuerige link:
http://www.thefreecountry.com/compilers/cpp.shtml
deze site doet wat je wilt, kijk anders ook eens bij www.tweakers.net
die gasten houden zich bezig met PC's
je bent hier eigenlijk gewoon aan het verkeerde adres
BTW: heb je programmeer ervaring? Want C++ is niet makkelijk, beste naslagwerk is nog de MSDN. MicroSoft Developers Network. Goede compiler zou Visual studio zijn.
Maar die is niet gratis. EN kost heftig geld. Maar een gratis compiler en geen naslagwerk en geen ervaring = bij mijn idee gedoemd om te mislukken
[Bericht gewijzigd door High met Henk op ]
pjX
Op 31 maart 2004 16:45:46 schreef High met henk:
stilte............. . . . . .
(faded into the eternity of the net...)
WHAM!!! stilte doorbroken!
ik heb nu na lang zoeken Dev-c++ gevonden: retegoed programma! en een tutorial ben nu helloworld aan het doen (lol hahaha) ik ga nu wat leren over variables zal wel meevallen met die verdoeming harg
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Het beste om met programmeren te beginnen is Visual Basic (VB), daaar kun je alles mee
www.vbwereld.nl