Hallo allen,
Ik heb hier een Philips stereoset met cd wisselaar voor 3 cd staan waar de cd gedeelte niet werkt.
Philips FW750C/42 SV009809 004227
Het lijkt er op dat de laser geen licht meer geeft.
Dit is moeilijk te zien daan de laser alleen toegankelijk is als het loopwerk geheel wordt gedemonteerd.En kan dan ook niet getest worden er moeten dan wat verbindingen worden losgesoldeerd.
De laser lens gaat wel op en neer en ook gaat het loopwerk in de begin positie.
De spindelmotor doet een poging om te gaan draaien.
cd draaid soepel als met de hand een zetje geeft.
Hoe te testen of de laser inderdaad defect is??

Henk

Helaas zie ik het juiste type er niet bij staan,of kijk ik niet goed?

Henk

FW750C is het typenummer. /42 is de bestemming of uitvoering en duidt meestal op kleine verschillen. SV is de fabriek (Singapore), 00 de revisie, 9809 de productieweek, 004227 het serienummer.

Met andere woorden: Elk schema van de FW750C zal waarschijnlijk volstaan dus pak gewoon de bovenste.

Hallo,
Het heeft even geduurt om er mee verder te gaan , maar nu het service manuel gedownload en het schema van de cd gedeelte uitgeprint en aan het meten gegaan.
Allereerst de voedingen gemeten ,dit is ok.
Tijdens het laden van cd de spanning van laser unit gemeten op de stekker waar de laser unt op de print is aangesloten.
LDON en de GND hier heb ik even 4.4volt maar er is geen rode gloed van de laser.
Meet ik over deze aansluiting met multimeter in diode test stand dan een drempel spanning van 1,7v +/-.
Zou dan toch de laser defect zijn of is er nog een ander controle middel voor juiste diagnose??

Henk

bij starten:gaat de cd ronddraaien of lijkt het dat hij wil beginnen en bedenkt zich dan?
opstart:motor krijgt spanning,gelijk met laserdiode,word er door de sensor---laserweerkaatsing---een cd gezien dan blijft spindel lopen zoniet dan stopt alles.
als de laser te zwak---of niet brand---- dan stopt dus alles.
als je zonder cd de laser kunt zien dan kun je de opstart van laser zien.
waarschijnlijk zit hier een cdm12.1 laser in,oppassen met meten ze zijn redelijk gevoelig voor statische spanningen.

gr, weetal

[Bericht gewijzigd door weetal op (12%)]