Opruiming elektronica'verzameling'

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Ik heb wel altijd een partytent in de auto liggen (3×3m)
Misschien kunnen sommigen er ook een meenemen?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik zal mijn moeder eens nog liever aankijken. Zij heeft zo'n 3x3 tent die je niet in elkaar hoeft te zetten. Klapt zo als een harmonica uit elkaar.
Ik laat nog wel weten wat ik allemaal mee kan nemen in mijn Fiatje :-D

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Schimanski

Golden Member

...Als we van die plastic wegwerpbordjes gaan gebruiken, is het niet handig om die op schoot te hebben. Als je je stuk vlees o.i.d. wild snijden klapt het bord gewoon dubbel tussen je benen :-p

Noot aan de BBQ'ers: Neem een stuk printplaat uit H'veen mee als "placemat"...

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Da's natuurlijk ook een manier om er van af te komen :-p

Goed nieuws. Ik mag ook de 4 stoelen van mijn moeder en haar 3x3 partytent meenemen.

Tidak zou ook 2 stoelen meenemen en een tafeltje. Dat is dan al 10 stoelen. Als er nog wat mensen wat stoelen weten te ritselen, blijven er ten minste geen staanplaatsen over :-)

Vanavond, als ik weer thuis ben van het bezoek aan m'n vader, zal ik alvast alles in m'n Fiatje gooien. Kijken wat er allemaal in past :+

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Weet iemand de 'voorraad' NTC's te liggen? Ik heb die vorige keren over het hoofd gezien. Het zal denk ik achterin Deurne zijn, maar waar...

Ik zag dat Chuckie en Hewlett in het verleden grote(?) hoeveelheden NTCs hebben meegenomen.. was er nog over?

If you want to succeed, double your failure rate.
Hewlett

Honourable Member

Jochem, in Helenaveen liggen veel NTC weerstanden, dwz een flinke doos met allerlei zakken NTCs. Doos ligt achter de dubbele rij A4 ladenkasten direct rechts op een stapel. Volgens mij iets van 20 verschillende waardes. Ik heb van elke zak een aantal meegenomen, doos is nog goed vol. In Deurne zou ik niet weten waar er NTCs liggen, achterin het onderdelen magazijn lijkt me sterk eigenlijk... Helenaveen is nogal dynamisch omdat een deel elke keer verplaatst moet worden om in het magazijn te komen, ik denk eigenlijk dat die locatie redelijk stationair is. Ik ga je helpen zoeken :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
maartenbakker

Golden Member

Ik ga morgen Helenaveen helaas ook niet redden, teveel te doen. Volgende keer beter, en als iemand iets aantreft waarbij hij aan mij denkt laat ik me graag verrassen (als het goed is ben ik al een keer door de Philipsdataboeken heengeweest dus die dan weer niet, in elk geval de doos die ergens linksachterin ondergeschoven staat had ik allemaal dubbel).

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 18 juli 2014 23:29:44 (16%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
pietplof

Golden Member

Het is de eerste keer dat ik mijn nieuwsgierig hoofd in de beide loodsen ga steken,
Zo te lezen schijnen er leuke dingen te vinden te zijn maar...
Ik lees nists over vergoedingen.
Wellicht is het bij een ieder bekend maar nog niet bij mij.
Hoe werkt de betaling, er zullen geen prijskaartjes geplaatst zijn.
Wellicht zie ik dat morgen maar misschien is het wel praktisch iets te weten opdat ik met het opnemen van mijn hobbygeld rekening kan houden met de totaalsom.

festina lente
Hewlett

Honourable Member

Pietplof, kijk, daarom neem ik altijd voldoende in roomboter gebakken gevulde koeken mee ;-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
pietplof

Golden Member

Aah en daarbij ga je volledig voorbij aan het dodelijke effect van die roomboter om hart- en bloedvaten.
Bovendien lijken de effecten van je gevulde koeken , heel voorzichtig gedacht, op een vorm van omkoping en daar houden wij ons, uiteraard, verre van.
Ik denk meer aan een fraaie grappa die behalve heel smakelijk ook vetoplossend is, toch?

festina lente
maartenbakker

Golden Member

Op de weg naar buiten zal je de liefelijke en gangpadbrede en -hoge Schimanski op je pad vinden. Zonder taxatie kom je er niet langs ;) Betalen bij de eveneens liefelijke Desirée. Hoeveel je betaalt hangt af van wat je meeneemt, dus daar durf ik weinig van te zeggen. Er ligt echter zoveel interessants dat het ondanks de zeer schappelijke prijzen toch wel nodig kan zijn om eerst even te pinnen (in Deurne is een pinautomaat in het dorp, die heb ik tijdens vorige bezoeken goed leren kennen, ik gaf zelf per keer als ik me goed herinner ongeveer tussen 50 en 200 euro uit).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Schimanski

Golden Member

We hebben lege dozen en doosjes staan. Je pakt een doos(je) en gooit daar de zaken in die je wilt hebben. Eind van de dag gaan we samen door de dozen en wordt een prijs bepaald. Te duur... dan haal je wat spullen eruit. Voor grote dingen kun je altijd tussendoor een prijsindicatie vragen.

standaard HF Pluggen of chassisdelen: 1 euro
printplaat enkel- of dubbelzijdig 50x50: 10 stuks 5 euro

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Ik zal er helaas niet bij kunnen zijn....
Morgen heb ik andere verplichtingen erbij gekregen

M'n kleine Fiatje staat al klaar bepakt en bezakt met 2 "eettafels", 8 stoelen en een 3x3 partytent.

Deurne heb ik al een keer gezien. Maar in Helenaveen ben ik nog niet geweest. Eens kijken wat daar allemaal te vinden is :-)

Gezien de tijd: tot zo dadelijk :-D

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Moet helaas afzeggen, ook de middag lukt niet.

Ik ben alweer een poosje terug van Helenaveen en Deurne. Eerst bij mijn moeder haar spullen weer uitgeladen en opgeruimd. Die lagen toch bovenop in de auto.

Hier een foto van de buit.

http://www.walagata.com/w/nightwalker/debuithd.jpg

De voeding heb ik in Helenaveen gescoord. Deze zal wel eerst gerepareerd moeten worden. Ik heb hem net even uitgeprobeerd, maar als je de spanning omhoog draait schokt de meter wat. Vanaf 1/3 begint de voeding ongeveer rechts in het midden te zoemen/knetteren. De meter gaat dan wat zenuwachtig heen en weer. De potmeter heeft dan geen effect meer. Nadat die al een paar seconde op 0 stond, ging uiteindelijk de meter ook al zenuwachtig weer naar 0 en stopte het geluid. Deze potmeter wil ik nog vervangen voor een 10 slagen potmeter. Die van de stroombegrenzer is al een 10 slagen potmeter.

Er werd mij gezegd dat er iemand was die deze voeding heeft gebackengineerd en een schema heeft van dit ding. Ik weet alleen zijn naam niet meer. Het zou mss wel handig zijn als ik ook een exemplaar van het schema zou mogen hebben.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Bedankt voor de link :-)
Dit zal ik eens een keertje doorlezen.
Nu ik hem zie staan weet ik ook weer dat het darkpinguin was die de schema's had uitgetekend. Dat was de naam die ze vandaag noemden.

Het is wel weer een volgend puntje op mijn te-doen-lijst.
Er staat weer een hoop op. Waaronder ook het opruimen en herinrichten van mijn hobbykamer.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
benleentje

Golden Member

Ik heb een zware dubbele IGBT module gevonden van 100A, 600V en 620W.
Wat ik me al een tijdje afvraag kan je daarmee een voeding bouwen. Ik heb een 0-600V 0,75A voeding. Dit is een Thyristor gestuurde voeding zonder na-regeling. Kan ik met deze module de na-regeling maken. Kan ik dan beide IGBT's in serie zetten om zo aan genoeg spanning te komen, Per IGBT kan max 450V blijkt uit de datasheet. Anders start wel een keer een apart topic hierover. IK wel gewoon even weten of het kan. Later vraag ik dan wel een keer hoe dat dan moet :P.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
blackdog

Golden Member

Hi goedenavond :-)

Ik wil de Dames en Heren die deze bijeenkomst weer geregeld hebben weer hartelijk bedanken!

Gegroet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
pietplof

Golden Member

Daar wil ondergetekende zich heel graag bij aansluiten!!

Inmiddels een aantal apparaten getest en gekonstateerd dat op een uitzondering na ze niet werken.
Een mooie uitdaging voor de komende weken.

festina lente

Ik ben ook al weer een tijdje terug van een zeer gelaagde dag. Leuk om weer een paar CO'ers te ontmoeten dan heb je toch weer een gezicht bij een nick name. Ik wil bij deze Desiré, Karel, Mans en Eric nogmaals bedanken voor de gastvrijheid en het organiseren van zoon dag! Het is niet niks als er zoveel man over de vloer komt die alles overhoop trekken :)

Mijn nieuwe aanwinsten,

http://www.fotoarchiefje.nl/Share/CO/Fotos/Beurzen/De%20Buit%20(2).JPG
http://www.fotoarchiefje.nl/Share/CO/Fotos/Beurzen/De%20Buit%20(3).JPG

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Jeroen

Moderator

Ook ik wil Desiree, Karel, Mans en Eric bedanken voor de gastvrijheid en de BBQ.

Het bleek dat ik toch weer van alles kon gebruiken ;). Ik heb nog een Elektuur kitje met onderdelen meegenomen wat mij intrigeerde omdat ik niet wist wat het was. Het blijkt een videolijn selector van Elektuur mei 1990 te zijn. Niet echt interessant meer tegenwoordig, maar ach :).

Hewlett

Honourable Member

Inmiddels weer wat afgekoeld, gelukkig maar :-)
Ook van deze kant dank aan de organisatie: Mans, Karel, Desiree en onze kok Eric! Altijd leuk om weer eens een paar COers in het echt te ontmoeten. Gisteren was het een mooie maar wel bloedhete dag, een dag welke afgesloten werd met een smakelijke bbq met allerlei hamburgers, saté en lekkere worstjes. Heerlijke saté saus trouwens!

Mijn dag begon direct goed omdat ik van Fatbeard/Leo een mooie HP5005B signature multimeter kon overnemen, kofferbak handel :-) Helenaveen bleek op de ochtend al heel erg warm, gelukkig bleken de loodsen in Deurne relatief minder heet, daar was ik een beetje bang voor. Al met al toch nog een paar flinke dozen met allerlei componenten en een wat databoeken gevonden, ik vrees dat het wel even zal duren voordat dat allemaal achter de schuiven verdwenen is.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Tidak Ada

Golden Member

Ziezo, uitgerust na een hete, vermoeiende, maar gezellige dag.
De auto uitgemest en lekker in de tuin de buit bekeken, gesorteerd en gefotografeerd.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/img_0725.jpg klik

Optische digetjes:

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/img_0726.jpg klik

Zijn dit laserdiodes of fotodiodes met glasvezel? Van die twee kleine dingetjes moet ik nog macro van maken, maar dat wacht op mijn macro-cameratje.

Wat is dit?:
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/img_0727.jpg klik

Ik dacht eerst gewoon een isolator maar er staat op:

59 SIEMENS H401 50kV 50 Hz 1kA 1/50µs 3kA 10/20µs

Aan der andere kant zit een aardklem en een dun pennetje (zie overzichtsfoto).

Ik denk een surge arrestor, maar waar voor. Iemand die hem kent?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten