Je kunt meerdere "Subshops" definieren.

Groeten, Bram

http://www.magentocommerce.com/product/community-edition

http://www.magentocommerce.com/showcase

Baco-Army_Goods werkt er ook mee, ben alleen niet kapot van hun layout.

Groeten, Bram

[Bericht gewijzigd door bprosman op (32%)]

Ik zou bijna denken dat er teveel slimme koppen hiermee bezig zijn.

Het doel was een manier voor gezamenlijke voorraad. Niet de ultieme database met de nog meer ultieme zoekmachine.

Humm .. de 'test' site is nu al plat! http://dev.urandom.nl/wiki/index.php
Schiet lekker op.

Op 6 juli 2011 18:06:20 schreef Joeri de Man:
Ik zou bijna denken dat er teveel slimme koppen hiermee bezig zijn.

Het doel was een manier voor gezamenlijke voorraad. Niet de ultieme database met de nog meer ultieme zoekmachine.

als je wilt zoeken in een gezamelijk vorraad kan je beter een goede zoekmachiene hebben.

Zou het allemaal niet veel simpeler kunnen?
CO heeft eigenlijk een goede zoekmachine aan boord.

Maak een sectie aan met de naam 'componenten voorraad' of iets dergelijks.
Elk CO lid maakt zijn eigen topic aan, waarin hij al z'n spullen kwijt kan.
D.m.v. edit kunnen onderdelen toegevoegd en/of verwijderd worden.

Wanneer iemand de zoekfunktie gebruikt voor een component is hij snel gevonden.
Als elke gebruiker zijn spullen goed omschrijft, lijkt het mij best gebruiksvriendelijk.

Een groot voordeel hiervan: Niemand hoeft hier enorm veel vrije tijd in te steken, het loopt vanzelf.

Het is maar een idee...

Het idee van kareltje lijkt mij het beste/simpelste idee, en misschien is er ook nog een restrictie toe te voegen dat elke user maar 1 topic kan openen in die sectie.
nieuwe onderdelen toevoegen/verwijderen kan dan gewoon met edit (zoals kareltje al zei)

Dat idee, had ik ook, 1 topic.
Zo is het ook mogelijk om bij elke user even te kijken wat die te bieden heeft, zonder vele paginas door te hoeven spitten'.

dat is inderdaad een mogelijkheid.

ik zou wel een bepaalde basis layout nemen (met een aantal gewenste parameters).

dat maakt het zoeken handiger.

niet dat men alleen doet:
>
ik heb nog liggen:
bladiebla
>

maar dat er een aantal vaste parameters bovenaan staan

bijvoorbeeld
>

ik heb nog liggen:
>

dat maakt zoeken in de buurt meteen mogelijk, je weet zelf wel wat er zo ongeveer in de buurt ligt

Buiten het feit, dat het in je profiel staat, zou je het ook bovenaan in je eigen topic kunnen zetten.

Misschien is door een kleine aanpassing in de zoekmachine van de site mogelijk om bijvoorbeeld < 50km op te geven zoals op marktplaats.

Ideaal zo! En over de opmaak zou ik me niet teveel zorgen maken, je vindt wel wat je moet hebben.

Ja dat is wel handig maar er moet daar dan wel een knop voor komen bij zoeken.
Anders zoekt mischien iemand hoe een tor werkt en komt hij bij allerlij advertenties uit.

Daar zijn toch de verschillende secties voor.
Dit kan je selecteren in de zoekfunktie.

Vele, waaronder ik, laten die altijd op 'alle secties' staan, maar even 'onderdelen voorraad' aanklikken en je zit meteen waar je wezen moet.
Zo kun je de onderdelen voorraad evengoed links laten liggen als je vragen hebt over een tor.

edit: ook een link van deze sectie op je bureaublad kan handig zijn.

Ik vind dit een schitterend idee maar het heeft wel zijn onderhoud nodig. Als dit niet door de gebruiker/leverancier bijgehouden wordt
zal het gauw in een berg onderdelen veranderen.
Ik doe wel mee in ieder geval.
Wel een apart account aanmaken, dat lijt me we nuttig.

Joop

Ik denk niet dat het een goed idee is als mensen aparte accounts gaan aanmaken voor dit, dan wordt het echt een onoverzichtelijke puinhoop :p

je mag maar 1 account hebben anders kun je worden geband.
misschien is het wel handig dat alle posts uit de onderdelen topic dan niet staan bij de "Discussies waarin NAAM heeft gepost:"

wel handig als je iets zoekt met die topics, maar wat doe je als je bv eens wil rondneuzen wat er van transformatoren aangeboden wordt? an geraak je niet zo ver met je zoekfunctie ofzij je zin hebt om vele tabs open te leggen.

in dat opzicht lijkt een database mij toch gemakkelijker, maar ik ben geen programeur. met die topics is wel de simpelste optie.
je kunt ook nog boven je zoekfunctie een hokje plaatsen "voorraad", en als je dan zoekt zoekt hij enkel in die topic

zoek op trafo, selecteer voorraad, en vind alle gebruikers die trafo's aanbieden

pieter? bedoelt denk ik dat je dan elk topic moet afgaan voor de juiste trafo. sommige fora hebben een zoekfunctie dat je de posts krijgt te zien als je zoekt ipv de topic titels. maar dat is denk ik te veel werk om te implementeren.

Maar dat gebeurt hier dan toch ook?

persoon a heeft trafo's
persoon b heeft trafo's de rest niet
Ga zoeken op trafo's, en je vind alleen persoon a en b

Een bijkomend voordeel van dit systeem op CO is de e-mail notificatie
Vink deze aan, en je krijgt een mail wanneer er iets toegevoegd is.

Waarom ik voor dit systeem kies?
1 Hou het simpel en schuif niet al het werk naar een 'webmaster' van een aparte site (die nodig is) wil het een beetje ordelijk blijven.
Ook kunnen er directe vragen in een topic gesteld worden over een bepaald onderdeel.
Tuurlijk zullen er ook wel nadelen aan kleven, maar dat is te overwegen.

je krijgt geen mails van edit's

en ik denk dat het idee was dat iedereen zijn eigen topic aanmaakt met zijn voorraad in de startpost, aan te passen via de edit

Je hebt helemaal gelijk.
Je zou na een edit in de starterspost een post "toegevoegd" kunnen maken.

Dan van kareltje moet dan wel gebeuren omdat er anders mensen zijn die bij elk nieuwe onderdeeltje op beantwoord drukken omdat de mensen anders geen mail krijgen dat er iets nieuws is toegevoegt.

Het is ook wel handig dat de "winkeltjes" dan niet bij de forum tracker komen anders werkt die forum tracker heel onoverzichtelijk.

[Bericht gewijzigd door michielbrink op (26%)]

Op 6 juli 2011 22:05:48 schreef Kareltje:
zoek op trafo, selecteer voorraad, en vind alle gebruikers die trafo's aanbieden

zoek je op weerstanden, krijg je dus ook de hele plems.