Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 19 juli 2011 21:25:59 schreef timberleek:
Overigens kan het wel een probleem worden icm verlichting, ruitenwissers, airco etc.
Ach kom nou toch jongens, gewoon inpluggen die handel. Netjes verdelen over die 2 aansluitingen, en eventueel kom je er dan achter dat de aansluitingen voor en achter gezamenlijk zijn afgezekerd. Dat was dan de snelste methode om dat te testen. Je ruitenwissers blijven het prima doen.
Maar om wat voor auto gaat het eigenlijk? Een dikke diesel heeft over het algemeen een grotere accu en bijbehorende dynamo als een klein benzine boodschappenwagentje
80A dynamo zei hij al. De accu is dan verder van weinig belang. Die dynamo is geen super grote jongen, maar ook geen lullig Fiat Panda dingetje. Zal allemaal wel loslopen hoor.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
dat de dynamo 80amp kan leveren wil niet zeggen continu over 500km met 28 graden buiten .na een start heb je toch ook de laadstroom voor de accu nog extra.
in het donker met verlichting aan zit je met een 13amp aan verlichting . komt de koelfan in voor de radiator ( met 2 fans zelfs bijna dubbel die stroom ) zit je al aan 30amp en dan nog de ventilatie , boordcomputer , remlichten van 3,5amp . het tikt sneller aan als je denkt.
huidige auto's hebben een dynamo van over de 100amp en zelfs 150amp is al niks bijzonders meer in een benzineauto .
Jochem
Achja, dan zet je de achterruitverwarming maar even niet aan, is bij 28 graden toch niet nodig. En als het buiten donker is, dan is het vast geen 28 graden meer. En die laptop trekt echt niet constant 120W, dus het komt allemaal best goed. Gewoon even een praktijktestje van tevoren, en een extra zekering mee.
testman
hoeft geen 28 graden te zijn , heuvelop met een 1.4 motor in het donker helpt ook wel dan lopen de fans continu door het hoge toerental 
het zal ook wel gaan , maar het beste laat je de koelbox thuis al koud draaien , anders krijgt zo'n ding het niet koud meer met al lauwe levensmiddelen .
Jochem
Dat is los van het verbruik al een pré, koud spul erin, en wat koelelementen erbij als het even kan. Bovendien het ding zo vol mogelijk stoppen (met koude artikelen).
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Idd Jochum niet te vol doen (einde luchtverplaatsing)
wel onderin veel bierblikje en pakken drinken , geen flessen
Hieronder een foto van de zekeringen en nog wat foto's van de alternator. Ik vermoed dat de twee sigarettenaanstekers apart zijn aangesloten??????
Ik denk dat de alternator 80A levert. Ik ben hier niet zeker van.
Een vraagje tussendoor: Kan het dat een auto een zekering heeft voor airco maar geen airco heeft????

TS!! maak je toch zo geen zorgen!! Ik sluit alles aan zonder na te denken en er gaat nooit wat fout.
Voor de laptoplader geldt: 19V 6.3A is bij 12V = 9.975A, tel daar nog 10% verlies bij van je omvormer en je zou ongeveer 11A moeten hebben.
Die koelers in de hoezen verbruiken bijna niets. Zijn die nodig? Je verwarming kan toch frisse(?) buitenlucht blazen?
Jochem
CIG LIGHTER zal de ene wel zijn, en POWER SOCKET de andere. Kwestie van proberen (omstebeurt even de zekering eruit). Als dat zo is, dan lijkt het overzicht te suggereren dat de ene aansluiting met het contact mee afschakelt (ACC) en de andere aan de batterij blijft (BAT). Dus even opletten met de koeling die mogelijk uit gaat.
Het lijkt me sterk dat een niet-aanwezige airco wel afgezekerd is. Dat hij op het overzichtskaartje staat is natuurlijk wel mogelijk. Ook zou het kunnen dat de rest van de klimaatcontrole op die 'groep' zit, dus alsnog bedraad en afgezekerd.
Van dynamo's heb ik te weinig verstand om aan de hand van een foto te beoordelen wat hij kan leveren. Met een bouwjaar, merk en type is dat vast op internet te vinden.
Op 20 juli 2011 14:41:57 schreef Evarist:
Die koelers in de hoezen verbruiken bijna niets. Zijn die nodig? Je verwarming kan toch frisse(?) buitenlucht blazen?
Wat bedoel je met koelers in de hoezen en of die nodig zijn? 
testman
de gegevens van de dynamo staan onder die rode dop , daar zit een sticker.
het zal geen probleem zijn met de aangesloten apparaten , en zo wel heb je je anwb abo ook een keer gebruikt 
hij is pas nog voorzien van een nieuwe bandsnaar zie ik , maar ze zijn wel een boutje vergeten in het hittschild over de uitlaat 
Op 18 juli 2011 09:18:24 schreef weerstand54321:
-Stoelhoes met ventilator: Zal ook wel niet veel verbruiken?
Dit dus.