Geo Bruce
Sorry Voor de schrijf fouten maar ik heb dysorthografie
waar kan je de hoek φ meten?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (80%)]
RobK
Vertel welk probleem je wilt oplossen, niet met welke oplossing je een probleem hebt.
Engineers and scientists will never make as much money as business
executives and sales people. Now we have a mathematical proof that
explains why this is true:
Postulate 1: Knowledge is Power.
Postulate 2: Time is Money.
As every engineer knows:
Work
Power = -------
Time
Since, as everyone knows from the postulates,
Knowledge = Power and Time = Money, we have:
Work
Knowledge = -------
Money
Solving for Money, we get:
Work
Money = ----------
Knowledge
Thus, as Knowledge approaches zero (like in the social sub-group
indicated from above), Money approaches infinity regardless of the
amount of Work done! Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Verklaart gelijk waarom iedereen hier op CO tijd tekort heeft...
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (40%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hier nog een historische. (Ik was er niet zelf bij, maar werkte toentertijd wel bij hetzelfde bedrijf)
Twee monteurs zijn eropuit gestuurd om bij een klant de beveiliging van de hoogspanningsbatterij te testen.
Daarbij moesten ze veel spannningen en stromen meten, en dat deden ze met een Monoc. Niet erg nauwkeurig, maar dat was in die situatie niet van groot belang.
De ene monteur deed de metingen en las de meetwaarden hardop voor, de andere schreef ze op een lijst.
De klant stond erbij en keek ernaar. Hij was verbaasd dat die jongens alle waarden in 4 decimalen oplazen en opschreven. Maar langzamerhand veranderde zijn verbazing in irritatie en hij besloot de chef van de monteurs te bellen om zich te beklagen over dit gedoe.
De chef hield zelf ook wel van een geintje, en kende zijn pappenheimers. Dus hij besloot het spelletje mee te spelen.
Nadat hij de jammerklacht van de klant had aangehoord was zijn antwoord: meneer, u heeft helemaal gelijk, dit kan echt niet. Ik had die mannen nog zo gezegd dat ze 6 decimalen moeten noteren.
Mijn vader heeft voor een groot verpakkingsmachine fabrikant in Weert gewerkt als servicemonteur buitendienst. Hij reisde de hele wereld af om de machines te repareren of om een nieuwe machine bij een klant te instaleren.
Zo moest hij eens samen met een andere collega een machine ergens in Afrika instaleren. Daar aangekomen bleek de fabriekshal te laag te zijn. De productweegschaal paste niet op de machine. Die gekke Afrikanen hebben toen een groot gat gemaakt in de betonnen vloer, de machine er in gezet, en weer vol gestort met beton. Die machine moet er dus nu na enkele decenia er nog steeds staan. En zoals ik die machines nog ken toen ik ze gezien heb zo'n 25 jaar geleden zou dus die machine met zijn olie"carter" in het beton staan. Het service luik daarvan zou dus wel eens permanent dicht kunnen zitten.
Of de fabriek krijgt een bericht van een klant dat de machine niets meet doet. Ze sturen mijn vader naar de andere kant van de wereld en hij kijkt eens naar de machine en steekt dan maar de stekker in het stopcontakt.
Dit was een klassieker v.w.b. stekker erin. IBM commercial
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Misschien heb ik deze al gepost...
Van eigen hand:
Laat je meeslepen in de Elektronische mythologie:
Spanning en stroom, 2 onafscheidelijke vrienden gaan samen hand in hand, een tochtje maken door elektronicaland.
Aan de hand van een schemaatje, gekregen van hun nonkel Ohm, weten ze de weg.
Aan het dal van Early komen ze Thévénin tegen en Norton, spanning maakt een praatje met Thevenin, stroom maakt een praatje met Norton.
Even verderop komen ze transformator tegen, ze gaan liever meteen verder voor hij ingewikkeld gaat doen. Het is niet de eerste keer dat hij spanning groot maakt en stroom klein! Ze gaan het dal over, over de brug van Wheatstone. Coulomb is aan het experimenteren en er hangt lading in de lucht. Hertz is onrustig en rent over en weer. Hij heeft wel vaker stemmingswisselingen.
In het hol van Ebers Moll, is Miller ook bezig. Hij heeft effect door zijn vele capaciteiten maar werkt steeds tegen door zijn tegendraadse natuur. Maar gelukkig: Bootstrap en cascode weten hier wel raad mee.
NTC is in de hoek gezet door zijn pa PTC, vanwege zijn niet lineair gedrag. Hij bood wel wat weerstand maar Pa PTC is onverbiddelijk. Peltier is in zijn element en is dik ingeduffeld, anders heeft hij het altijd koud. Hij ontfermt zich over NTC en deelt in zijn warmte, zo gaat het snel wat beter. Niet lineair gedrag... knort NTC, van diode en transistor wordt wel meer getolereerd. Ma LDR, die ligt te zonnen want ze houdt van licht zegt: ja, dat klopt wel NTCtje, maar diode en transistor worden dan ook wat meer tegengekoppeld.
Even verderop spelen een handjevol elektronen indiaantje rond een totempole. En Opa mp kijkt in zijn stroomspiegel: spiegelje spiegeltje aan de wand, wie heeft er het meeste gain bandwidth product van het ganse land...
In de verte klinkt muziek. Ze gaan wat dichterbij en zien dartelend elektronen en luchtmoleculen dansen op het ritme van een paar luide
sprekers. De luide sprekers vallen onder de dirrigentie van de eindtrap, een zwaar en zeer vermogend man. Push pull zit in de voedingsbranche, en levert al lang aan eindtrap. Push pull heeft het druk, er komt veel geduw en getrek aan te pas.
Op het podium staat een schare IC's te swingen en ze zetten hun beste pootjes voor. Radiolampen doen hun best en verzorgen de verlichting.
An tenne is ook op het feestje, ze ziet er, zoals altijd, stralend uit. Mosfet staat op en neer te springen alsof zijn leven er vanaf hangt. En Mr deci Bell is er ook, die wikt en weegt alles in de juiste verhouding. Hartley, Colpitts en Clapps tenslotte houden het ritme erin.
Eens na 00H draait hoofdschakelaar zich om en iedereen komt tot rust; morgen weer een nieuwe mooie dag!
- - big bang - -
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Dan hebben die rookmachines van ons wel een heel groot lek, zet je in 20sec een hele woonkamer vol met rook mee.
Neovo Geesink
Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view
Als je dát in je woonkamer propt, dan kan je er ongeveer blokjes uit snijden...
Ik heb een 4*4, dus dan zou die waarschijnlijk massief dicht ziten... (UcheUche!)
Grappig.... Turbines halen met hun bladen alle rook uit de lucht, en perst het dus in de leidingen.
Ik vermoedt dat het hier om een schoorsteen van het gebouw daarachter gaat, welke precies achter deze turbine verborgen is.
Ik kan mij niet voorstellen dat er halverwege de mast van de turbine iets zit wat zijn magische rook laat ontsnappen...
Ofwel boven in de turbiene fikt er iets uit, (De statorspoelen) ofwel onderin de turbiene fikt er iets uit... (De regel en distributie eenheid)
Neovo.
DiverAlpha
Diep nadenken is een kwestie van de goede baan uitkiezen
Op 1 februari 2012 07:06:16 schreef Neovo Geesink:
Grappig.... Turbines halen met hun bladen alle rook uit de lucht, en perst het dus in de leidingen.
Dat is toch het zelfde wat vliegtuigen doen. En als ze vol zitten laten ze het ontsnappen door een gaatje aan het uiteinde van hun vleugels. 
Groet Diver
Op 1 februari 2012 07:06:16 schreef Neovo Geesink:
Ofwel boven in de turbiene fikt er iets uit, (De statorspoelen) ofwel onderin de turbiend fikt er iets uit... (De regel en distributie eenheid)
Of er staat een schoorsteen achter...
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 26 januari 2012 21:17:37 schreef Jochem:
The third said, "I like to operate on electricians. You open them up and everything inside is color-coded."
En even serieus.... http://blog.ted.com/2011/12/13/color-coded-surgery-quyen-nguyen/
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 1 februari 2012 08:33:14 schreef rew:
[...]
En even serieus.... http://blog.ted.com/2011/12/13/color-coded-surgery-quyen-nguyen/
Dat is redelijk simpel te verklaren: Als je antilichamen tegen een bepaald (in dit geval tumor) weefsel markeert (lees koppelt) met bepaalde fluorescines, kun je na inspuiting verwachten dat die fluorescine zich concentreert in dat bepaalde weefsel; het zal dan onder UV in een fluorescine speciefieke kleur oplichten...
Werd al heel lang gedaan om stoffen in weefsels voor microscopie te markeren.
Ook isotopen worden voor dit doel gebruikt (autoradiografie).
@verbatim :
Had je ge-PhotoShopt of twee opnamen uit een iets andere hoek ?
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Zoek dan nu maar de 8 verschillen 
(je moet toch wat als je de trap naar je hok niet op kan
)
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (10%)]
pipsie
Probeert veel + Denkt vaak + Weet weinig = Leert iets
Op 26 januari 2012 22:10:28 schreef Geo Bruce:
waar kan je de hoek φ meten?
Das de hellingshoek in het begin van het drinken om het schuim te overbruggen.
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Op 1 februari 2012 10:03:26 schreef Jochem:
Andere hoek, zie de VW golf die op de eerste foto links staat en op de tweede rechts.
Gefotoshopt, foto's zijn hetzelfde.Had de foto van tidak ada gezien deze is wel gefotosoept.
[Bericht gewijzigd door Damic op (13%)]
Sandertje
Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare
Volgens mij niet gefotosoept hoor, de rookpluim is ook anders, net als de VW op de foto op een andere plek staat.