Ik zoek een audio transformator als deze maar dan in NL te verkrijgen.

http://www.radioshack.com/product/index.jsp?productId=2103254#tabsetBasic

Frequency response: 300Hz to 10kHz
1,000-ohm center-tapped primary
8-ohm secondary
Low-level impedance matching

Radioschack rekent waarschijnlijk rond de 40 dollar verzendkosten dus bij deze de vraag waar ik deze in NL kan krijgen OF een zelfde transformator van een ander merk o.i.d.

Bvd.

Jeroen

[Bericht gewijzigd door Jeroen82 op (12%)]

Waarvoor ga je 'm gebruiken? Misschien is er een niet identieke maar wel bruikbare andere oplossing te vinden.

Zo'n ding kun je ook bij radio twenthe kopen.

Het is eigenlijk niet voor mij, maar voor een oud collega (die met pensioen is).
Nu hij weinig meer te doen heeft is die weer met een oude hobby bezig, o.a. met audio en zendapparatuur enzo.
Hij heeft weinig met internet dus heeft ie aan mij gevraagd of ik eens op zoek wilde naar zo'n trafo voor een projectje waar die mee bezig is.

Ik denk dat hij gewoon exact deze trafo nodig heeft of in ieder geval 1 met dezelfde specificaties.

Misschien is dit ook wel geschikt: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=516104

Hoewel dit een 100V aanpassing trafo is, denk ik dat die ook geschik is. Alleen wordt de primaire kan niet in ohm gespecificeerd.

Je zou ook in een oude (portable) jaren 70/80 transistor radio kunnen kijken, daar werden die kleine trafo's ook veel gebruikt.

Op 6 september 2011 19:03:15 schreef Jeroen82:

Ik denk dat hij gewoon exact deze trafo nodig heeft of in ieder geval 1 met dezelfde specificaties.

Als je dat denkt, bestel dan die trafo uit de VS, of zoek zelf een equivalent op. We hebben je hier advies gegeven, maar als je 't zelf beter weet, eh, waarom dan advies vragen?

PS: je zou 'm d'r misschien ook op kunnen wijzen dat d'r met name voor electronica en audio-electronica heel veel op internet te vinden is. Heeft-ie ook wat te doen.

Edit: zoeken op 'audio trafo 1000 ohm' geeft de nodige hits. Inclusief winkels.

Doe eens een poging bij Amplimo, zij leveren op maat op bestelling en hebben prima kwaliteit. Ik bestelde altijd daar als het goed moest zijn. We hebben het dan wel over professioneel spul.

Groetjes Hans.

Beetje overkill voor zo'n Chinees trafootje. Een netrafo van 230V/21V van een paar VA doet hetzelfde.