Vandaag hopeloos vast gelopen in een project. Er was al iemand mee bezig geweest overigens zonder er iets aan te hebben veranderd. Zijn conclusie was dat het IC defekt was en dit is besteld en ik heb dat vandaag gemonteerd. Resultaat, nul nog steeds dezelfde fout.
De toetsen op het front werken en de daaraan corresponderende uitgang ook. Echter de flipflop blijft niet staan en klapt terug als of deze wordt gereset. Het IC is de TC9152P van Toshiba. De voeding klopt en de andere voeding voor de logic control kopt ook. Ik kan verder niets vinden, wie helpt mij verder op weg?

Groetjes Hans.

is dat zo'n multi input ic ? daar heb ik onlangs ook lol mee gehad bij een fr940 . ding had last van alle ingangen die allemaal tegelijk meededen . de ingang omschakelen werkte niet meer. het was ook een defect toshiba bronkeuze ic meen de lc7820 . ic vervangen wat tijdelijk hielp , maar eenmaal de tuner als bron gekozen en het was weer hetzelfde probleem. 2e ic erin gezet en de tuner eruit gehaald. toen bleef het ding werken , ook na uren spelen nog.

de tuner had een opamp net aan de uitgang zitten ( 8 pins jrc ic ) en daar zat een lek naar de voeding in . het ic vervangen en het ding speelt nu nog .ook werkte de stereo ontvangst niet meer goed, maar dat was een kwestie van afregelen .

dit kan bij de jouwe ook zijn . dat bijv de phonotrap een dc lek heeft wat het selector ic doet uitschakelen als beveiliging.

Ik heb alle select in en uitgangen gemeten en deze staan allen op 0 volt, tenzij ze worden geschakeld. De signaal ingangen en uitgangen heb ik nog niet bekeken, omdat ik daarvan niet dit verschijnsel verwachtte. Dus als er ergens DC op de ingang van de signaallijn staat, dan gaat dus ook de flipflop weer naar de neutraal stand als ik het goed heb begrepen. Vrijdag ben ik er weer en ga dat bekijken.

Groetjes Hans.

die phono preamp heb ik al vaker stuk gehad , bij een denon model zorgde dat op alle ingangen alsof er een plaat afspeelde , steeds dat kraken en ploppen in het geluid.

het is ook niet zo dat het ic door de beveiliging weer wordt uitgeschakeld ? dat er dus een probleem is met een uitgang waar een terugkoppeling meer wordt aangestuurd.

ook kan er miss een extra ic aanwezig zijn waar de rec out voor de tape decks mee worden geschakeld . door een verkeerd gekozen aansluiting kan dit ic het ingangskeuze ic steeds terug schakelen .