Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
ledfan kan jij toevalig printjes maken?
wie heeft er dat lcd schermpje ingedaan?
want kan er niet aan uit wat er op dat briefje staat (heb namelijk nog nooit met lcd scherm gewerkt) is er een atascheet van ofzo?
Boxlog:
wegens persoonlijke omstandigheden kan ik niet verzenden voor dinsdag 31/1 (ook wegens de staking om maandag)
wat eruit is gegaan:
de 10 W weerstanden (handig voor een van mijn volgende projecten)
de 10 turn pots (voor mijn 'labvoeding' die ik al lang geleden zou maken)
10 24 ohm weerstanden
smd condensatoren
de lcd scherm
de pic die erinzat
de 2 laatste printjes
buzzer
dip schakelaar
led bar
ldr (3)
ntc
tip121
lm340 (2)
but 46a (2)
diodebrug (2)
4n35 (2)
erin:
led groen (5)
led blau (2)
1n4148 (10)
1n41 ???? germanium diode (1)
verschillende audio connectoren (stuk of 5)
4*aa baterij vak
250 v schakelaar (5A)
tl074
eagle moss ic
verschillende torren (welke weet ik niet)
bd168
spoeldraad (2 verschillende diktes, diktes en lengte ongekend)
de rest ben ik vergete, moet ik nog effe terug naar kijken
foto's volgen nog maar heb nog geen tijd gevonden om fototoestel te zoeken
[Bericht gewijzigd door Meerweten op (68%)]
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Dat LCD in een raampje, met een bandkabeltje eraan en een geeltje erop?
Die heb ik erin gedaan. Het is een HD44780 compatible schermpje, maar de pinout is een beetje gek en hij heeft -5V nodig voor de contrast. Er zat ook een schakelend voedingkje in het doosje dat om te bouwen zou zijn naar -5V maar ik weet niet of die er inmiddels uitgehaald is.
De pinout staat dus op dat briefje... En ik weet dat niet meer exact uit m'n hoofd. Maar ik kan m'n eigen handschrift ontcijferen op de foto van timberleek:
Afwijkende pinning: Blauwe draad is niet 1, maar 13. Die daarnaast is 14, daarna komen 11,12,9,10,7,8,5,6,3,4,1,2.
Pin 3, contrast heeft -5V nodig, deze negatieve spanning kan gemaakt worden met de MAX1605
En de rest is op de foto niet leesbaar, maar die max 1605 zit dus in dat zakje ernaast waar max1605 op staat. Daar zit een printje in met wat onderdeeltjes, waaronder een héél klein ICtje, de max1605 dus. Dat printje vormt een step-up naar 8V, maar als je in de max1605 datasheet kijkt staat er ook een circuitje in om een negatieve spanning te maken.
't is een eenregelig display, maar wel 20 tekens oid, geen 16.
thx,
had wel al gedacht dat het een 20 was en geen 16, net ietsje te land,
wel spijtig dat het maar 1 lijn heeft, maar ja het is al een start om mee te beginnen, nu nog hopen dat ik teweten kom welke draad hoort bij welke pin op mijn arduino / voeding
-5V voor contrast?? strange, zal dan maar een 7905 gaan halen ;p of er moest nog iets in de doos zitten die een -5 kan make n:p
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Jammer, nu zijn mijn weerstanden er uit gehaald 
Of doe je dat apart, Kareltje ?
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (26%)]
Op 25 januari 2012 20:06:40 schreef Tidak Ada:
Jammer, nu zijn mijn weerstanden er uit gehaald
Of doe je dat apart, Kareltje ?
Als ik even jou beurt mag voorschieten, dan zorg ik wel voor wat zware weerstanden, ik heb nog vanalles wat, van dit spul.
En anders zien we nog wel, komt goed Eric.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Graag !, van alles van 1/2 - 10W
Trouwens, ook allerlei C's voor >350V
Jij mag voor hoor, want het is denk ik handiger als ik voortaan vlak voor de Belgen ontvang, dan kan ik, zoals eerder gezegd, de verzending in België regelen en die Belg uit Arendonk (wie was hetnu ook weer ?) het weer naar Nederland brengen. Gewoon uit logistieke overweging, geen duistere achtergrond.
Eventueel zou ik met Led-fan kunnen afspreken om het over te dragen, als het voor hem geen bezwaar is om naar Schooten (bij de Carefour) te komen, want daar zou ik het posten.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 25 januari 2012 19:54:50 schreef Meerweten:
-5V voor contrast?? strange, zal dan maar een 7905 gaan halen ;p of er moest nog iets in de doos zitten die een -5 kan make n:p
Die max1605 dus, als 'ie er nog in zit. Daarmee kun je -5V maken uit 5V. (Je hebt dus 10V tussen je 5V en je -5V). Of met een ander schakelend voedingkje. Je hebt dus een 5V en GND waar het scherm op werkt, b.v. uit een 7805, en dan nog een -5V ten opzichte van diezelfde GND nodig. Tussen die -5V en de GND (0V) zet je dan de contrast potmeter.
@ tidak:
er zitten nog 4 condensatoren in van 250V en meer (denk zelf dat die 2 rode 2.2µF van 400V zijn)
@ lucky: zal wel zien na mijn examens:p
Sandertje
Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare
Op 25 januari 2012 19:54:50 schreef Meerweten:
thx,
had wel al gedacht dat het een 20 was en geen 16, net ietsje te land,wel spijtig dat het maar 1 lijn heeft, maar ja het is al een start om mee te beginnen, nu nog hopen dat ik teweten kom welke draad hoort bij welke pin op mijn arduino / voeding
Wat je ook kunt doen, doe ik zelf altijd: een MAX232 of 233 heb ik eigenlijk altijd wel bij de hand. Bouw die op, en tap de -12V aansluiting af voor je contrast.
Lucky Luke
Of een 555je met 2 diodes en 2 condensatortjes. Heb dat even zitten opbouwen maar hij blijkt zelfs gewoon bij schakelingen te staan:
http://www.circuitsonline.net/schakelingen/139/voedingen/negatieve-spa…
Alleen komt daar op deze manier -12V uit ipv -5. Maargoed, je voed je uC waarschijnlijk uit 5V na een 7805, dus kun je de 555 schakeling uit de 8+ V voeden van voor de 7805, en dan de uitgang van de 555 schakeling met een weerstandje en een zener begrenzen op -5V.
Maak er te zijner tijd maar een topic over.
Ik kan geen printjes maken... (was normaal wel de bedoeling...)
Nog even voor de duidelijkheid, ik kom toch na Damic?
Naar wie moet ik het dan sturen?
heatseeker96
Failure is always not an option...
Ik ben een belg (ik woon ten zuiden van Antwerpen) en ik wil met plezier meedoen met de box!
EDIT: iwm
EDIT2: Ik ben nog een redelijke beginner, dus ik ben al blij met een standaard avr (zoals de tiny2313), of andere dingen die daar mee te maken hebben.
[Bericht gewijzigd door heatseeker96 op (42%)]
heatseeker96
Failure is always not an option...
dan moet ik het maar op het internet aankopen ,
heb een soic pic maar daar ben ik niet veel mee aangezien ik niet kan etsen en stuff,
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Wie ging de box eigenlijk terug over de grens smokkelen?
Momentele lijst
Ik > Ledfan > heatseeker96 > falaigai (=grens persoon)
Edit: lijst juist gezet 
[Bericht gewijzigd door Damic op (19%)]
falaigai
Leren kan je alleen maar door te Doen
Op 26 januari 2012 19:23:10 schreef Damic:
Wie ging de box eigenlijk terug over de grens smokkelen?Momentele lijst
Ik > Ledfan > falaigai > heatseeker96 > [Grens persoon]
Dat was ik .
Dus mij moet je vanachter in het rijtje zetten 
Voila de Box is klaar voor vertrek
ik heb een volgedige inventaris gemaakt van wat erin zit en dit ook afgedrukt
de inventaris zal ik deze avond op het net zetten zodat iedereen eraan kan (ook zal ik een lege posten zodat hij afgedrukt kan worden)
voor zij die willen kan ik het ook op google docs zetten zodat ik iedereen die wil kan uitnodigen
volgende inventaris is spijtig genoeg niet meer bruikbaar (http://sbaten.dyndns.org:97/itemlist) als iemand er zig mee wilt bezig houden deze terug up to date te maken (veel componenten van vorige personen staan er niet op)
volgende ongelukkige is Damic
daarachter is het op dit moment :
Ledfan > heatseeker96 > falaigai (=grens persoon)
foto's van de box hoe hij was en nu is volgen nog, ook wat eruit en erin is volgt vanavond
Sandertje
Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare
Niet meer bruikbaar?
Ik zie geen problemen?
Als dit niet meer klopt, dan moet even iemand de hele inventaris updaten.
Wacht, nu snap ik het. Als ij mij de lijst stuurt, zal ik dat wel doen.
Verzoek aan de volgenden, svp up to date houden, scheelt werk!
[Bericht gewijzigd door Sandertje op (36%)]