Het doosje gaat direct na het weekend op de post richting Benadski.
Mocht die nog speciale wensen hebben, hoor ik het wel.
Mail mij intussen jou adres even.
Daarna wel doorsturen naar Tidak Ada s.v.p.

Wat ik er zeker in doe:

COMPONENT	      EXTRA INFO		  HOEVEELHEID
SA1458N 	      Dual opAmp	        	5
Dipswitch             4 voudig	        	        3
ic-voetje?	      modulair 	            	        4
D-sub connectors      9p-male			        2
Axiale Tantaal elko's 10 uF 20V	                       15
retro leds			                      div.
Mini grabbag weerstanden + C's	Voor Tidak Ada

BOXLOG:

Het doosje gaat morgen op de post!
Veel heb ik er niet uitgehaald, en naast de wensen van Tidak Ada en Benadski, heb ik er wat leuk bruikbaar spul in terug gestopt.

Uit: PIC17C44-16/P
In: zie hierboven

Alles zit nu in een ruimer doosje (zie voorgaande post) en om het uitpakken eenvoudiger te maken, en toch een goede bescherming te bieden, heb ik het doosje eerst met huishoudfolie omwikkeld, en daarna met doorzichtige plakband dicht geplakt.
Uitpakken is nu een fluitje van een cent :)

BOX ONTVANGEN!

De buisjes met de SA opamps, dipswitch en voetjes ben ik niet tegen gekomen, ernaast gevallen?

Wat ik er uit heb gehaald:

2x DSUB male
2x grote condensator 2u2
2x trafo signaal?
Een paar oude LEDs
Wat klein grut.
Een OTP microcontroller (al gebruikt) en en HM6116
Een paar germanium transistors

Wat ik erin doe (als het past...):

Ongeveer 100 LEDs in ongeveer 20 soorten!
15 DDR displays
4 NTC's
25 100N C's
Een paar ogen
Een nixie (CD81)
Een HY-214 display
Wat losse onderdelen
4 LED bargraphs

De buisjes met de SA opamps, dipswitch en voetjes ben ik niet tegen gekomen, ernaast gevallen?

Bijna goed, doosje net gepost, toen ik het buisje hier bij mijn pc zag liggen |:(
Het komt vandaag in een bubbeltjesenveloppe als nog.

De IC-voetjes komen hier mooi van pas! Wel handig die zwevende pinnen, zo kun je er aan alle kanten bij met de soldeerbout!

Ik heb er ook nog een DIP-switch uitgehaald. En het buisje weer aangevuld met een paar CMOS chips uit de 4000 serie.

De box is nu onderweg naar Tidak Ada.

Je bent lekker snel zeg!
Op deze manier is de wachtrij snel ingekort :)
Zat er iets bruikbaars bij die oude leds?

Ja hoor, leuke LEDs voor de verzameling, ik heb er van elk 2 uitgehaald. Dus nog genoeg over voor de volgenden.

Er zaten ook kapotte (recente) LEDs in een ander zakje (nee, het was geen IR of fototransistor), die heb ik weggegooid. Op 20mA deden ze niets, op 50mA ging er 1 branden, terug op 20mA, niets. Op 50mA weer wel en toen helemaal niets meer. Zat bij 1 van de 2 ook een luchtbel in.

Ik heb er twee hele oude LEDs bij gedaan voor Tidak, denk uit eind jaren 70. Nauwelijks licht op 20mA en in een rare verpakking, iets kleiner dan een 3mm LED.

Is dat die verpakking met twee stripjes, die zijwaarts uit de lens komen... ? Eigenlijk een soort strip line.

Ik ga van het weekend eens kijken wat ik er in mik. In ieder geval een Sony stappenmotortje van c.a. 1 cm3
Mogelijk wat oudere hf IC's en verder zie ik nog.

Benadski. 20 pens IC voetjes interessant voor jou voor een volgende keer ? Die overige 4 busjes zijn goed voor 2× een 1/8 W weerstand of MKM C's

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (59%)]

Nee, die heeft Kareltje er wel bij gedaan, tenminste, als je die gele kleine LEDs bedoelt, ze hebben stripjes uit de zijkant. Maar je hebt de doos toch niet al binnen?!

Nu ik goed kijk is het niet zo'n hele vreemde verpakking die ik heb meegestuurd, bijna hetzelfde als 3mm. Alleen zijn de pootjes deels verguld en ligt de "die" niet in een kommetje, maar op het kathode pootje. De lichthoek is denk ik 90 graden. Ik denk dat je de VQB76 misschien interessanter vindt...

Dit waren IC voetjes zonder plastic, eigenlijk alleen de geleidende delen aan een soort metalen nep IC. Deze haal je na het solderen eruit en dan hou je de losse pinnen over. Zal er gaaf uitzien in een klokje met zichtbare PCB.

[Bericht gewijzigd door Benadski op (34%)]

Ja, ik heb er ook een of twee uit een 'proefpakket' van Monsanto uit de jaren 70.
Zat ook een optocoupler met eern thyristor in, maar helaas voor 115V.

Hee, ik heb hier de Monsanto MV1 liggen. En iets wat er op lijkt, maar dan met een platte lens en lange pootjes! Ook heb ik nog een Soviet 3L341V LED. Hier kun je zien hoe ze er uit zien!

@Hieronder: Helaas, kan ik je niet mee helpen...

En die "tiny" LEDs op vintage technology zitten er ook bij!

Die MV1 heb ik dus ook en ooit de groene variant ervan (MV2), maar die is helaas gestolen :( (Beginprijs > $500.00 (1970) ).
De hele promotieset (LED's en Optocouplers) kostte me indertijd Hfl. 45,-

Daar zaten ook die axiale LED's in (MV50) rood, amber en groengeel. Zie ook die pagina van Vintage Technology.

Heb hier de datasheets nog liggen, geloof ik, i.i.g. van de optocouplers.

Even vraagje voor een nieuw topic of privé discussie : Heb jij enige ervaring met een DGL-Pressler dekatron type 3N ?

De TSIMBOEJ is aangekomen.
Veel afleiding door mooi spul !

Kareltje : "Bedánkt voor die bloemen, euh, weerstanden"

Ik moet nu de hond uitlaten, daarna (uit)zoeken, dus de boel kan dus pas maandag op de post.

@Benadski :
Tiny LED's zijn geconfiskeerd, alsmede een assortimentje van de rest :9
Die kleine MV50 LEDjes staan ook bij Vintage Technology, maar ze zeggen niet te weten waar ze vandaan komen. (Monsanto en GE worden genoemd....
Die van Kareltje zijn van veel later. Leuke dingetkes en precies mijn kleur (590 nm)

Kan iemand mij zeggen of er meer bekend is over die printjes met acceleratie sensoren ? Ik weet niet waar ik moet zoeken em 'accelleratiesensor' geeft zóóóóveel hits ;)

Ik heb er ook zo een gehad op Elektorlive een aantal jaren geleden. Er zit een kruis met LEDs op de andere print die de acceleratie in twee assen weergeeft. Een knop is voor aan-uit en de andere voor range. De MMA7260 chip is de acceleratiesensor, de andere een MSP430 microcontroller. Het printje is programmeerbaar via een connector die je op de print gedrukt moet houden.

Heb je het zakje met de twee 3mm achtige LEDs ook gevonden? Enig idee welk type dat is en hoe oud ze zijn? En die VQB-76 militaire DDR displays, weet je daar misschien meer vanaf?

@Hieronder: Ja dat zakje met je naam erop ja. Ze lijken me oud, maar ik weet er verder ook niets vanaf. Die displays, ik bedoelde die twee in plastic met rood en wit papier erop. Die zijn van RVS, keramiek en kwartsglas. Ze bevatten langwerpige LED dies.
http://www.mikrocontroller.net/attachment/25083/vqb76_01.jpg

[Bericht gewijzigd door Benadski op (14%)]

Ik weet niet welke je bedoelt. Die hele kleintjes had ik al gebrukt, eind jaren 70. Ooit een uitlezing mee gemaakt voor een 64k geheugen (binair).

Of bedoel je die twee, die apart verpakt waren met mijn naam er op?
Geen idee van waar of wnneer ze zijn. Ik heb wel nog ergens echte HP Leds ut de begintijd liggen (5082-xxxx) Als ik nog iets ongebruikt heb liggen wil ik er wel een apart houden.

Display's heb ik niet naar gekeken. Was van plan om er zelf nog 4 groene 20mm displays bij te stouwen (boffers, die na mij komen)

Ik heb de volgende zaken uit de box gehaald:

http://www.uploadarchief.net/files/download/p4130062-%5B800%5D.jpg

10 verkoperde aardingsboutjes
3 stukjes oliekous
1 stukje geel krimpkous
2 LEDjes van Benadski
1 0-indicator bargraph
1 displaytje van Kareltje
2 blauwe C's
1 Zak weerst en condensatoren van Kareltje
1 accellerometer demoprint
2 sparkgaps
1 Nixie buisje
10 Tantaalelco's 10µF 20V
20 Mini LEDjes, Amber
Greep uit de LED-zak van Benadski (zie foto hieronder)

Wat ik toch niet kan gebruiken, komt er volgende keer weer in

LED's van Benadski:

http://www.uploadarchief.net/files/download/p4130064-%5B800%5D.jpg

Dit zat in de box:

http://www.uploadarchief.net/files/download/p4130063-%5B800%5D.jpg

Nu ga ik kijken wat ik er nog in kan persen:

10 Kwarts kristallen:
[*]1st. 27,1071 MHz (Stabilix was voor local osc voor 27Mc mf=455kHz
[*]1st. 12,367 MHz
[*]1st. 17734,4
[*]1st. 4433119 Hz
[*]1st. 4433619 Hz (Philips)
[*]3st. kleintjes, div waarden
[*]1st. CXO 32,00  MHz
1st. printtrafo 15V 2VA
4st. LED 7 segm display 19mm hoog GROEN
1st. LED-display 13mm +/-18 (7 segm.)
1st. LED-display 13mm 7-segm
3st. schuifpotmeter 10k lin.
1st. SONY mini stappenmotor (c.a. 1cm^3)
3st. klok/horlogeprintjes met componenten
3 st Mechanische zoemers uit telefoon installatie
4st. Powerdiodes
5st. Div. klixons
20st.Gelijkrichter diodes
2st. Mini audiotrafo's voor transistorversterkertje
2st. SMPS trafo'tjes
1st. solidstate relay SONY SH-A1 1DVV1
1st. BTW 14-400 (triac)
1st. GE C120D 
1st. BT137
1st. Onbekende triac
1st. Klein ferritstaafje
1st. Ferrit kern
1st. Ferrit smoorspoel met magneet
1st. Ferritbead voor flatcable
1st. µA733
1st. µA703
1st. µA735
1st. TAA350
1st. TAA293
1st. MFC8000 Motorola audio eindversterkertje
1st. ICM7216 MOS counter (Defect?)
1st. CA3012 IF ampl.
1st. Geëloxeerde Aluminium knop voor versterkeer.

Deze lijst kan nog veranderen als niet alles er in de doos past.

Dit ging er dus in:

http://www.uploadarchief.net/files/download/p4160070.jpg

De box is gereed !

Naar wie kan ik hem sturen ?

Je mag 'm wel naar mij sturen.

@Roland:
Ga maar achter de brievenbus zitten ;)

Op 14 april 2012 11:24:57 schreef Benadski:
[....]
@Hieronder: Ja dat zakje met je naam erop ja. Ze lijken me oud, maar ik weet er verder ook niets vanaf. Die displays, ik bedoelde die twee in plastic met rood en wit papier erop. Die zijn van RVS, keramiek en kwartsglas. Ze bevatten langwerpige LED dies.
[afbeelding]

Die heb ik gemist! Shit, *&@#!!, Balen ! Misschien wil Roland er eentje voor mij uithalen ??

@Roland Ik weet niet of er al iemand op de lijst staat, maar als dat niet zo is mag je hem mij wel toesturen. Heb nog wel wat leuke spullen, PIC16F877, wat 1000uF 50V C's (wel op print lengte geknipt, maar ongebruikt), zooi leds, wat omron 24V relais (wel redding) en nog wel wat andere dingen die ik in overvloed heb of niet gebruik.

//edit:

5x Relais Omron type G2R-1-E-DC24
50x Roederstein 1000uF 50V 85C
1x 16F877 PIC
1x Maxim MX7226KN (quad 8-bits DAC)
2x HIN232CPZ (rs232)
1x SN74LS245N
1x CD4051BE
1x SN74LS138N
10x kleine print druk schakelaartjes (5.08mm)
20x 1N4007
2x UA723N
20x led rood (std conrad bulk)
20x led groen (std conrad bulk)
20x led geel (std conrad bulk)
3x varkensneusje (bedraad) :)
1x TDA2003

Dat is wat ik zo 123 kon vinden wat in het doosje mag, waarschijnlijk wordt het wel meer.

//EDIT2:

1x GT2440 arm bordje met 7" touchscreen en LPT j-tag connector (China rip van de Friendly arm versie). Heb deze gebruikt en werkte prima! Ligt hier nu al meer dan een jaar stof te happen, dus mag ook door naar een volgende liefhebber.

1x Stalo (5,- bouwmarkt) multimeter zonder meetkabels

Reken er op dat het doosje al goed vol zit !
Ik heb nog wat thuis moeten laten omdat het er niet meer in ging

Dan moet ik dus zorgen voor een grotere doos :)

Ik kreeg het er allemaal al met moeite in, kun je nagaan hoe het in het vorige (veel kleinere) doosje zat.

Op 18 april 2012 19:30:19 schreef BernardV:
Dan moet ik dus zorgen voor een grotere doos :)

Ik had het, volgens mij, al in het max. toegestane maat gepropt.