fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Een mede verzamelaar van Philips en HP uit brazilie zoekt een manual of in ieder geval schema van deze scoop. Ik heb net als hij al op de bekende plaatsen gezocht maar nergens te vinden. De schematheek schijnt het te hebben maar dat is wat lastig richting Z-amerika. Heeft iemand dit manual en wil het schema deel scannen. Aangezien hij veel moeite heeft gedaan om voor mij een zeldzaam hp manual up te loaden (350MB via een telefoonlijn) probeer ik voor hem dit te zoeken.
Bedankt namens Antonio,
Fred
Me dunkt dat schema en service manual van PM3217 zouden kunnen helpen (dat heb ik).
Ik heb al een PM3214 hersteld en ik had schema van PM3217 gebruikt.
Wat betreft voeding en hoge spanning, ben ik er zeker van dan ze dezelfde zijn.
Ongelukkig, gaat gewoonlijk de ferriet trafo van de geschakelde voeding kapot (veroorzaakt door kortsluiting in de hoge spanning wikkeling van deze trafo)en er bestaat geen vervang trafo te kopen.
Goeievraag
Mijn posts dienen u in perfecte staat te bereiken. Mocht u op wat voor wijze dan ook ontevreden zijn, stuur dan de site, met post en leesdatum, naar: ongeldig@dres.nl
Ik heb hier een PM3212, die ook die kortsluiting had.
oplossing: Trafo uit hars snijden, afwikkelen tot kortsluiting, kortsluiting oplossen, herwikkelen. Als isolatie werkt dat teflon-tape wat je bij leidingbevestigingen gebruikt wel goed.
(De hsp-wikkeling zat gelukkig aan de buitenkant.
)
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ik heb dit schema dacht ik , ook gedownload . echter ligt mijn pc uitelkaar , en kan ik niet aan mijn data komen zo . als ik hem aan de gang heb zal ik eens kijken .
edit : ik heb de pc aan de gang , maar blijkt de pm3217 te zijn , en is wel anders .ik heb ook wel de pm3200 docs maar dit is een ouder model .
ik heb wel een site gevonden die hem heeft plus het manual ervan .
http://images.google.co.uk/imgres?imgurl=http://www.jetecnet.com/Scope…
testman
[Bericht gewijzigd door testman op (62%)]
@Goeievraag: HS wikkeling is heel dunne draad. (en trafo is ingegoten)
afwikkelen tot kortsluiting, kortsluiting oplossen, herwikkelen
Bij hand herwikkelen? U bent een tovenaar...
Ferriet kern is ook gelijmd...
Mijn oplossing is verschillend: ik heb de hoge spanning wikkelling helemaal afgewijderd en een kleine print van mijn eigen project toegevoegd. (linker kant van de geschakelde voeding.)
Deze print heeft een oscilator met een kleine hergebruikt H-S trafo van een defecte PM3310.
http://www.uploadarchief.net/files/download/pm3214_hsherstelling.jpg
Goeievraag
Mijn posts dienen u in perfecte staat te bereiken. Mocht u op wat voor wijze dan ook ontevreden zijn, stuur dan de site, met post en leesdatum, naar: ongeldig@dres.nl
Op 5 september 2009 13:28:00 schreef Emilien:
@Goeievraag: HS wikkeling is heel dunne draad. (en trafo is ingegoten)
[...]Bij hand herwikkelen? U bent een tovenaar...
Ferriet kern is ook gelijmd...
Dat gietspul snij je weg, net zo als op jouw foto. (Kijk uit voor je vingers!)
Voor het wikkelen had ik een constructie van LEGO-technic gemaakt. Hoefde alleen nog maar links-rechts te doen. En de draad is nog twee keer gebroken. Maar hij doet het nog. Alleen op de snelste tijdbasis + 10x zoom is het beeld wat donker als je niet vaak genoeg triggert.
Lijm op de kern kan ik me niet herinneren, volgens mij zat ie alleen met een klem vast.
Op die foto lijkt de voeding verdacht veel op die van de pm3212. Hier is het schema van de 3212: http://members.casema.nl/de.geesten/Philips_pm3212_schema.pdf
edit: uit dit topic. De TS dacht daar ten onrechte dat het aan de cascade lag.
Voor het wikkelen had ik een constructie van LEGO-technic gemaakt. Hoefde alleen nog maar links-rechts te doen. En de draad is nog twee keer gebroken. Maar hij doet het nog.
Harry Potter of MacGyver?

Je kunt ferriet-trafo's in een bakoven leggen op 150-200 graden. Hierdoor lost de lijm op tussen de twee W-kernen, waarna je (met een dikke handschoen!!!!!) de kernen uit elkaar kunt trekken.
Ik zou dit wel in een oude oven doen oid, want ik weet niet hoelang de stank nog blijft hangen. Anders smaakt de cake met kerstmis naar plasic 
Je kunt ferriet-trafo's in een bakoven leggen op 150-200 graden.
Dan zijn al de wikkelingen en isolaties die we moeten nog verbruiken verbrandt !!
Er zijn tientalen mensen die dezelde probleem hebben met PM3214 en PM3217. Google maar en U zal begrijpen dat er geen (eenvoudige) oplossing bestaat.
Maar beter daarmee te stoppen want het is buiten topic.
morc
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
Niet de 3214 maar mischien toch bruikbaar PM3215
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Emilien of testman, heeeft een van jullie voor mij misschien dat schema. Ik heb bij Bama het manual wel gevonden maar daar zit geen schema bij of service info bij.
Zijn scoop is werkend maar moet, zeg maar "een grote beurt" hebben
Overigens is de voeding van zijn scoop in orde.
Testman, ik geef hem de link door.
PM3217 service manual in pdf formaat is 14MB zwaar.
Te veel, denk ik, om door e-mail te sturen.
Misschien in zeven 2MB .rar stukken ?
Of ik kan ook een cd door de post sturen, dat schijnt beter.
Nog eenvoudiger, ik heb het hier op internet gevonden:
http://www.eserviceinfo.com/downloadsm/35295/Philps_PM3217%28U%29%2050…
[Bericht gewijzigd door Emilien op (29%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
idd het doc van de pm3217 staat op meerdere plaatsen op het net .
ik vond een site met technische philips pm serie bijlagen die zo te downloaden zijn .