PS het programma wordt dus samen met de webserver gestart en blijft dan dus zolang lopen als de webserver ook loopt?!
Tja, dat wist ik niet. Op die manier gaat dat nooit werken of je moet ergens gegevens kunnen uitwisselen maar vermoed niet dat ASP dat gaat toelaten. Maar goed ook
je zou anders nogal wat hackers over de vloer krijgen 
gradtje
Ja... en toen ?
Je zou ook nog een steeds lopend programmatje kunnen gebruiken dat steeds een file leest.
Een ander programma, de command line zou dan de file met nieuwe waarden kunnen vullen wanneer dat nodig is.
Als hij het programmatje met commandline waarden kan oproepen om die waarden in een bestand te schrijven om dan via een ander programmatje uit te voeren kan hij al evengoed direct het programmatje met de samengestelde commandline oproepen??
gradtje
Ja... en toen ?
En dan wil je ze via TCP/IP laten communiceren ofzo ? Tuurlijk kan dat, maar wordt wel een beetje complex dan meteen, is voor later, maar je hebt gelijk het is mooier.
Eerst werken, dan mooi 
Doet me denken aan DevControl dat een klasgenoot lang geleden eens gemaakt had, dat werkte via FTP en lees en schreef telkens n file weg. Moet zeggen dat t niet ideaal was. Naast dat de HD er onder leed kon het gebeuren dat de 2 progjes tegelijk schreven en lazen en dan ging het mis...
Maar nu loopt dus alles in de soep omdat die rare PIC van Velleman telkens geopend moet worden
, was dat niet zo kon het progje gewoon telkens even gestart worden terwijl de oude waarden bleven staan.
Je kan trouwns ook alle poorten tegelijk bedienen dmv gewoon een waarde naar de poort te sturen, alleen zit je dan weer met t probleem als je de ingangen wil inlezen dat de uitgangen gereset worden.
Nu kan je dus ook meer parameters achter elkaar geven of lezen MAAR dan moet je wel ALLES in 1x lezen en schrijven en moet je dus ASP code hebben die de huidige waarde van alle toestanden opslaat + de te wijzige waarde en dat in zijn geheel naar de poort stuurt.
Wie is er een held in ASP en kan dit voor elkaar krijgen??
Er bestaat wel een complexere manier, althans voor een één dag's programmeur
Via een database zoals SQL Server of Access of iets dat de IIS verstaat. Je kan dan de commando's in de database schrijven en een ander programma kan die dan pollen en de commando's uitvoeren.
Misschien kan je direct een Access database nemen en de K8055 van daaruit besturen.
Niet veel nieuws. Het blijft dus een raadsel voor de meesten onder ons.
Een DB bouwen kan, maar dan zit je weer met het pollen, iets dat het downspinnen van de schijf voorkomt maar ook zo extra slijtage veroorzaakt aan specefieke clusters.
En dan rest nog steeds de vraag hoe je zoiets bouwt.
Conclusie : doel niet haalbaar?
Een nieuwe ontwikkeling dus:
Toch maar even even een Parallelle variant nagebouwd.
Eenvoudigweg 8 BC547B transistoren gebruikt om de schakelaars te overbruggen die normaal het signaal verstuurde dm een datalijn met de ground te verbinden.
In totaal kan ik dus 4 units besturen (4x aan en 4x uit).
Het geheel kan gewoon op de printerpoort gestoken worden en heeft enkel 1 connectortje voor een externe voeding, omdat de zender op 12v werkte.
Met het programma LTP pushbutton van deze site op pulse ingesteld werkt de unit ook.
Echter, 2 problemen.
1. Als je de PC herstart wordt het 1e bit van de printerpoort weer "1" Bij elke restart blijft de zender dus zenden tot die 1 weer 0 is.
2. Het gecompileerde programma van gradtje werkt goed, echter zou het programma pulsen moeten geven wil het echt goed werken.
Gradtje (of iemand anders die in die richting bedreven is), zou jij dat parport.exe geval opnieuw kunnen compileren met de volgende wijziging:
parameters :
1aan, 1uit, 2aan, 2uit, 3aan, 3uit, 4aan, 4uit
Bij b.v. de parameter 1aan moet het programma dus bit 1 van de poort aanzetten, MAAR deze ook weer na 1-2 seconden uit zetten! (anders blijft de zender constant zenden).
En er moet een variant komen (b.v. reset.exe) die bij opstarten alleen alle bits op 0 zet. Dit progje kan door het register gestart worden zodat bij de start van de server alle bits op de printerpoort op 0 staan.
De volgende regel werkte trouwns heel goed in Pascal om het adres van de 1e printerpoort op te halen uit de bios.
Dit voorkwam vergissingen met poortadressen:
addr:=MemW[$0040:$0008];
Port[addr]:=data;
Als dit wel slaagt maak ik er nog een mooi schematje bij en kan dit projectje als schakeling erbij op de site van circuitsonline.
gradtje
Ja... en toen ?
Ja mijn programma is niet op jouw hardware gemaakt natuurlijk.
Toch had ik hetzelfde probleem, daarom roept mijn scriptje het parport.exe meerdere malen aan, eerst om de juiste groep/kanaal te kiezen, daarna om ook werkelijk te zenden, dan nogmaals om de boel weer in rust te zetten.
Is dat wat ?
Herschrijven van de parport.exe is een probleem, omdat ik me dan eerst in C++ zou moeten verdiepen
, maar je mag me een cursus aanbieden.
Dan heb ik nog deze link, moet te doen zijn lijkt me:
http://www.learnasp.com/learn/buildvbsimple.asp
Je zou hierin de aansturing van de poort kunnen doen, bovendien zou je er elke functie die een ... maar kan bedenken inmaken, erg netjes dan.
Ik heb op het moment een aantal andere zaken waar ik mee bezig ben, maar eigenlijk vind ik het wel een leuke uitdaging, maar zoals gewoonlijk, no commitments.
Ow, nouja ik dacht dat je wel wat van C++ afwist omdat je zon handig tooltje had gebouwd. Een delay inbouwen moest jou dan wel lukken. 
Ik kan het prog idd vaker aanspreken, dat kost dan wel meer CPU power en is niet echt netjes programmeerwerk. 
Weet jij dan wel genoeg van ASP af om mij te helpen met het inbouwen van een Timer in ASP code?
VB ga ik niet meer aan beginnen omdat ik net al n beetje met Delphi aan de slag ben gegaan (anders moet ik ook weer op zoek gaan naar een recente VB versie) en zoveel tijd heb ik eigenlijk niet. Het is leuk om overal wat van te weten maar ik heb de tijd en ook de commitment niet om naast alles ook nog die-hard programmeur te zijn. 
Weer een stapje verder.
Ik heb in VB6 een programmeerbaar looplicht voor de K8055 gemaakt. Weliswaar met spieken in de broncode van een progje dat bij een of ander boek zat. Maar het werkt. Volgens mij is het ook het enige niet-velleman programma voor deze kaart.
Als iemand interesse heeft hoor ik t wel!
Edit : het via ASP aan de praat krijgen van de printerpoort interface is ook gelukt.
KNIP
Obsolete link
/KNIP
[Bericht gewijzigd door Special Agent op (12%)]
Misschien bruikbaar voor jullie.
Ik gebruik een Siteplayer samen met een BX24 om hiermee allerlei zaken te besturen en te monitoren via internet.
Hoeft de PC niet de hele dag aan te staan.
Deze dingen kosten haast niks en zijn super simpel te programmeren. Maken geen geluid en vreten geen stroom.
De SitePlayer in HTML en de BX24 in Basic.
Schrijf me maar als je meer info wilt.
Hijker
Kijk maar op http://www.siteplayer.com/main_content.htm
Siteplayer $29.95
BX24 $49.--
Dollar staat laag op dit moment.
Ik had hetzelfde probleem en was alleen bekend met classic ASP. Ik heb mezelf in ASP.net gestort en heb (met wat hulp) een asp.net pagina gemaakt welke de verbinding maakt en valideerd met de kaart en 8 checkboxjes weergeeft waarmee de 8 relais kunnen worden aan/uitgevinkt.
De code stel ik beschikbaar voor wie wil.
Ik heb visual web developer 2008 express edition gebruikt om de pagina te maken en het draait op IIS 6.0 SP1

Beste Gijzo,
Ik heb hetzelfde probleem als jij ( ken ook alleen maar ASP)
heb in het verleden wel een beetje met .NET gerommeld, maar das al weer ff geleden.
Zou jij me het door jou gemaakte programmatje eens willen sturen.
En misschien ben je zelf ook al verder gekomen.
en dan ben ik benieuwd naar de toepassing vh kaartje
Alvast bedankt
Stefan
teunhaperen
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil
Ik heb ook nog zo'n kaartje slingeren. Zou je mij de bestanden willen sturen. Kan ik er nog een keer mee rommelen. E-mail staat in mijn profiel.
//EDIT: Dit is wel een topic van bijna 3 jaar oud die je ervoor omhoog schopt. 
[Bericht gewijzigd door teunhaperen op (23%)]
Beste Swilting en Teun
Ik zal de code even opzoeken thuis en online zetten.
Ik heb inmiddels de Velleman K8055 aan een Velleman K8006 gehangen met 2 Velleman soft on soft off dimmers.
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.velleman.eu/images/pr…
Ik kan nu via mn iPhone het licht in de gang aan en uit doen.
Echter na een hoop gepiel lijkt het me een efficiënter plan om de K8055 direct te koppelen aan de printplaat van bijvoorbeeld een klik aan klik uit afstandsbediening. http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/images/contact2.jpg
Mochten jullie leuke ideeën hebben met de asp.net software dan ben ik erg benieuwd.
//EDIT: Dit is wel een topic van bijna 3 jaar oud die je ervoor omhoog schopt.
Klopt maar de laatste post was (pas) van april.
Moet wel kunnen lijkt me 
aan aan jou reactie te lezen zijn er meer mensen die ermee willen rommelen..
@ Gijzo,
Mochten jullie leuke ideeën hebben met de asp.net software dan ben ik erg benieuwd
Ikzelf heb een heleboel ideeën, maar of alles werkbaar blijkt....
we zullen zien
Ik heb alvast enkele kaartjes gekocht om aan te sluiten,
aan de ingang:
een temperatuursensor K8067
een nivo schaaklaar van Conrad (195731)
en voor aan de uitgangen,
een dimmer :K8064,
een 4 poorts Triac switch K2634 (moet ik wel nog een voeding voor bouwen)
en een (nog zelf te ontwerpen en bouwen) relaiskaart
de bedoeling is om e.e.a via een website met de PDA / smartphone / tochscreen aan te gaan sturen.
Maar het project loop al een paar jaar. dus..
In ieder geval alvast bedankt voor de moeite van het opzoeken en sturen
[Bericht gewijzigd door swilting op (11%)]