Show your projects! Part 15.

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Op 12 september 2009 20:14:08 schreef leime:
Sorry van die grap, had ik beter niet kunnen doen/had ik beter goed kunnen typen :P (en het was geloof ik ook spotten met de belgiesche taal?)

Niks sorry, daar moeten we tegen kunnen. Ben net terug van Freek de Jonge, die gaf vanavond een voorstelling in ons dorpshuis. Die is heel wat scherper! :D
Bovendien is het niet Belgisch en zijn er geen Belgen in het spel!

Alleen jammer van die spelfout. Dat haalde de kern uit de grap. 't leek net of je geïrriteerd was, allen het uitroepteken miste.... :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@tinus016

Ziet er mooi uit! Zelf ontworpen of bouwpakket?

Den Dries www.hulens.be

En de totale setup. Boxjes, draaien op 12 volt. Een oude UPS Accu voorziet de hele boel van stroom. Stroomverbruik is ongeveer 200 mA als de boxen op vol vermogen staan, en met de 7.2Ah accu zou dat een uur of 36 mee moeten gaan..

wrs niet , want een csb loodgel die vervangen is haalt vaak geen 3ah meer .
maar normaal wordt deze dan ook bij 25 amp ontladen , en 200ma is dan wel beter haalbaar , is wel een leuk schakelingetje zo , is het geen idee om alles in een wooferkast van een speakersetje te bouwen ? is dan ook beter bestand tegen de vochtigheidsgraad in de bossen .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

AC/DrieC, bedankt :) en inderdaad bouw pakket gekocht via ebay moet alleen die 16x16 led display nog ontwerpen.

Edit oeps ik zie dat ik geen link op mijn site heb staan. gelijk even aan gepast :)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Had beter wat smaller geweest, dan kon je hem volledig vullen met een liter of 2.

True story bro!

nog een projectje afgewerkt geraakt
(na zowat een half jaar)

een gitaar buizenvoorversterker
http://www.mijnalbum.nl/Album=8F3NUO4H

geluidssamples heb ik nog niet

greetz psykose

begrijp ik het goed, en heb je over al je sporen tin getrokken? O.o

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
Hugo Welther

Moderator

Waarom heb je die buizen niet op de print laten staan en de hele print voor het venster gezet.
Zulke lange draden aan die buisvoeten is vragen om problemen zoals brom, oscilleren etc etc.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

@daan: ja er is een heel fijn laagje over de sporen, ook al is dit niet overal zo netjes gelukt :(. ik heb al vaak gelezen dat julie hier niet zo voor te vinden zijn.

@hugo: dit was de bedoeling maar door was mis te meten voor het zagen van het venster was het niet meer mogelijk anders had de print inderdaad onder het venster gezeten (dit was ook zo voorzien in de layout van de print)

edit: op de eerste metingen die ik heb gedaan valt het erorm goed mee qua ruis en oscillaties. nu even wachten tot ik een gitaar terug heb voor het op geluidsniveau te weten

[Bericht gewijzigd door Psykose op maandag 14 september 2009 13:52:54 (18%)

Tidak Ada

Golden Member

Sorry, maar wat een vies gat!

Ge kunt bij de Brico hele mooie fijne randafwerkingsprofieltjes krijgen van zwart en wit kunststof voor 1 mm materiaal en ik geloof ook dikker. Daarmee kunt u het gat netjes afwerken! Iets minder haastig werken geeft een véél mooier resultaat!

Verder wèl een leuke kijkdoos ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

Op 14 september 2009 13:51:20 schreef Psykose:
@daan: ja er is een heel fijn laagje over de sporen, ook al is dit niet overal zo netjes gelukt :(. ik heb al vaak gelezen dat julie hier niet zo voor te vinden zijn.

Omdat het een dun laagje is is het meer een finish, maar had het dan in een tinbadje gedaan voor het solderen, of chemisch.

Maar... bij het zagen/knippen is bijna een printspoor aan flarden gegaan, en bevestigingsgaten kunnen handig zijn.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Mijn eerste printplaat. Natuurlijk de timer voor de UV belichtingsbak.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/printplaten%20007-2.jpg

In volgend topic wordt de printplaat en de belichtingsbak uit de doeken gedaan: printplaten - verrassende ervaring

De PIC is intussen op het bord geprogrammeerd. Nu nog het lcd en de bedieningsknoppen aansluiten.

Mijn vrouwtje houdt ook van kleine dingetjes: www.minifrutsels.nl
fred101

Golden Member

Zeker geen high tech met pic's, atmels enz maar wel grappig om mee te spelen. Een transitor curve tracer . De enige reden waarom ik hem eigenlijk gemaakt heb is omdat ik een defecte dubbel-fet in een HP counter heb. Een helft is nog goed en daar moet ik de specs van zien te achterhalen. (is een FET uit eind jaren 60 en er is geen equivalent, alleen HP partnummer)
Het kastje had ik nog liggen, gekocht voor 5 euro op een radiomarkt. Ik moet nog een frontje maken (printen, lamineren en opplakken). Hij is ook "gecalibreerd" Dus 1V/div X-as is ook 1V en 0.1V/div vertikaal is 1mA.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

ik ben weer bezig!!

het is een cd-speler met ingebouwde versterker.
de cd-speler is een dvd-rom drive uit een pc. ik heb de eject/stop en play/next track knoppen naar buiten gebracht en voorzien van mooie drukschakelaars.

het versterkerprintje is al eens eerder langs gekomen in dit topic, het gebruikt de tda8561q van philips.

aan de voorkant zitten de 2 drukknoppen, een aan-uit schakelaar met groene aan-uit led, een volumeknop, en een oranje statusled van de dvd-drive. het geluid klinkt prima!

de voeding is gemaakt met een 100VA ringkern trafo met zelfgewikkelde 10 volt spoel. hierna een 10A brug en 2 4700µF 25V (op de versterkerprint zit ook nog een 6800µF/16V) elco's in paralel voor de afvlakking.

vanuit deze spanning (12,3V) wordt de versterker gevoed, en dmv een printje uit een externe harde schijf behuizing worden daaruit de benodigde 12V en 5V gemaakt voor de dvd-drive. hiermee kan de drive ook op USB aangesloten worden.

wat moet er nog gebeuren
-kabels inkorten en fatsoeneren
-versterker vastzetten
-deksel maken
-stereopotmeter plaatsten (zit nu een mono lin 100K in met L en R samengenomen, maar het werkt prima)
-vu-meter erin (misschien)
-dvd drive vastzetten (gaten zitten er al)

hier komen de foto's

http://www.uploadarchief.net/files/download/trafootjes%20001.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/trafootjes%20002.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/trafootjes%20003.jpg

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

Ziet er geinig uit! Ga je 'm ook nog schilderen?

Een klein projectje van mij (op mijn nieuwe, "very under construction" site): Een 230V licht effect.

Het werkt prima! Ik ga nog een nettere versie maken. Deze wil ik gaan gebruiken in het pretpark waar ik werk. Bij de achtbaan "Dynamite express", in de tunnel, het explosieven huisje en evt. in de bedieningsruimte. :)

EDIT: Schema toegevoegd op site, ook andere effect programma's!

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Tidak Ada

Golden Member

@AxV
Misschie kun je een dubbelpotentiometer met coaxiale as krijgen, dan heb je gelijk balansregeling.

@Benadski:

Wat ouderwets! Een gloeilamp! ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

tidak, heb je een voorbeeldje?

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

Op 15 september 2009 17:23:40 schreef Tidak Ada:

[...]

@Benadski:

Wat ouderwets! Een gloeilamp! ;)

Ja, ik weet het... Maar ik heb geen alternatief, daar heeft de overheid niet voor gezorgd. Er worden Philips "gold deco" lampen gebruikt bij die achtbaan (past bij thema), daar heb ik nog geen LED of spaarlamp variant van gezien... :P

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

hallo
hierbij mijn eerste projectje
ik ben amateur duss de fouten zijn daar.
het is ook mijn eerste print enzo dus ik moet nog veel leren!
het is een regelbare voeding met een lm317
van 0-30v

http://www.uploadgeek.com/thumb-E4F1_4AAFB62A.jpg
foto van binnenkant

http://www.uploadgeek.com/thumb-F715_4AAFB649.jpg
foto van buitenkant

ben gewoon amateur dus verwacht niet te veel van mij!!

als je de LM317vervangt voor LM350, kan je 3A leveren. volgensmij kan dat zonder verder iets te veranderen( kan iemanddat bevestigen?)
maar dan moet je wel iets beter koelen. hoe dan ook, aanradertje.

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Jaaa zelfs een lm336 voor 5A. Punt is dat je voeding dat wel moet kunnen leveren, en ik voorzie bij deze printtrafo zelfs bij 1,5A al moeilijkheden ;).

Dit topic is gesloten