Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 4

Dit topic is gesloten

ik heb gisteren een schuurtje gehuur van ongeveer 2,5 x 3 meter 4,40 x 2,80 meter + 1 x 2,80 meter afdak :P
vanaf 1 oktober is hij egt van mij dan kan ik beginnen aan mijn nieuwe werk plekje :P

Er moet ook nog veel gebeurd worden aan verbouwing, want er zit nog geen stroom in het schuurtje en ook nog geen plafond... dus ik post dan zo af entoe wel wat fotos hoe het er mee staat :P

en tips zijn altijd welkom hoe en waar ik de schappen en tafel kan plaatsen

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)

ik ben vandaag flink aan't shoppen geweest bij het bouwmarkt :P
spaanplaten, isollatie, latjes, tl-baken, schroefjes enz. kwam ik al gouw tot de € 693,25 :D
Morgen nog even xmvk kabel halen met paar spatwaterdichte wandcontactdozen en schakelaars, pvc buis enz.

en dan kan ik beginnen met bouwen :P

Hier nog wat fotos van nu...

P.S. er komen nog meer fotos :P

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)

Op 2 oktober 2009 00:10:41 schreef Techno Turk:
spaanplaten, isollatie, latjes, tl-baken, schroefjes enz. kwam ik al gouw tot de € 693,25 :D

't mag wat kosten
http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/whoa.gif

If you want to succeed, double your failure rate.

Da's een heel leuk schuurtje met veel mogelijkheden!
Mooi hobbyhok van te maken!

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Daar mag je nog wel een behoorlijke kachel ook in zetten, in dat paarden boetje ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)
pa3gws

Golden Member

Ik vind dat dit niet kan hoor.
Een beetje de andere forum leden de ogen uitsteken met je schuurtje. ;-)
Lekker plekkie gaat dat worden ikke een beetje jaloers.:-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Mooie ruimte techno turk !!

Tikt lekker aan he als je hokje wilt inrichten naar je smaak .

Bouwmateriaal is niet bijster goedkoop .

daan

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
Tidak Ada

Golden Member

Op 7 september 2009 16:56:06 schreef sterremuur:
[afbeelding]

Stand van zaken van nu.

Wat moet je nou met gutsen? Printbaantjes maken? >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Ja, je ziet soms het meest vreemde gereedschap hangen op de foto's die hier voorbij komen :)

Ik ben na mijn verhuizing nu eindelijk aan de hobbykamer toegekomen. De enorme zolder heb ik ingeruild voor een klein kamertje op de eerste verdieping. Het voordeel is dat ik niet zo ver meer weggestopt zit en in de zomer wat minder last van de warmte heb. Met de heuse Jerker die ik van mijn collega kreeg heb ik mijn werkblad een stuk dieper weten te maken, maar ook mooi een stukje hoger, en kunnen dingen als scoop en voeding nu netjes op het plankje erboven.

Helaas is mijn Jerker niet de hoge variant met meerdere plankjes en heb ik ook niet al die zij-steunen voor bijvoorbeeld een monitor, maar je kunt niet alles hebben natuurlijk.

Foto's volgen, ben nu druk met het ophangen van de onderdelenkastjes.

If you want to succeed, double your failure rate.

Zo wat een enorme zolder heb jij aan één kant 5 meter en aan de andere kant wel 46 meter breed, dan ga je toch niet verhuizen naar een klein kamertje.

De verhuizing is van het ene huis naar het andere, de zolder is dus m'n oude huis.
Het is zeker een grote ruimte, maar de panorama-foto vertekent wel iets. De buro's die met de ruggen tegen elkaar staan, maken beide dezelfde hoek van 90 graden.

Misschien bedenk ik me in m'n nieuwe huis nog wel, en verhuis ik alsnog weer naar de zolder. Het voordeel is nu dat de grote rommel-opslag (die hebben we allemaal toch??) op zolder kan blijven, en dat ik mezelf min of meer verplicht om het in het kleine kamertje netjes te houden.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik durf het eigenlijk niet te laten zien: mijn werkplek, onderaan de pagina...

Ben wel aan het opruimen op dit moment. Wel nodig ook, kan er niet eens lopen... :P

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Ik vraag me toch af hoe je die onderste foto gemaakt hebt. Volgensmij heb je een aapje ingehuurd om naar die hoek te klimmen:P

Nouja, je hebt het in iedergeval veilig aangepakt; een brandblusser, een gasmasker en een beveiligingscamera ;)

edit: héhé, beveiligingscamera vergeten te beveiligen? kijk maar eens bovenop je blankhouten stelling ;) tenminste, t lijkt er toch op....

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Beveiligingscamera? :P Waar? Ik heb ze wel, maar ben ze kwijt...

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Boven op de houten stelling??

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

Nu je het zegt lijkt het er inderdaad wel een beetje op. :)

Dat is een stuk weerballon elektronica. In het blik zitten een aantal sensoren. Wil het ooit nog op mijn balkon hangen en door een AVR laten loggen, als de PC dan aan gaat moet deze de data ophalen en verwerken. Weet niet of het er nog van komt, heb nog 100+ projecten die ooit een keer moeten komen.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Sine

Moderator

zit er ook een hygrometer iets in ?

Iets wat over een jaar nog leeft als je het buiten hangt ?

Mechanische hygro, thermo en luchtdrukmeter. Oftewel een (paarde)haar?, een bimetaaltje en een gesloten blikje. Een motortje drijft een codeertrommelsysteempje aan en een zendertje zendt het naar de aarde. Of het lang heel blijft, geen idee, maar het regent niet in op mijn balkon en ik heb een vrij windstille plek gereserveerd.

Mail me anders even als je nog vragen of tips hebt over dit ding...

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Tidak Ada

Golden Member

Op 6 oktober 2009 21:12:14 schreef Sine:
zit er ook een hygrometer iets in ?

Iets wat over een jaar nog leeft als je het buiten hangt ?

Interesse in een schema voor een dauwpunt-hygrometer met een peltier gekoeld spiegeltje? Ik moet nog ergens een schema hebben uit Electronic Design

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Zo ben al een week bezig en flink opgeschoten :D

ik ben blij dat het vandaag zo hard ging regenen.
Want nu weet ik ook dat het dak lek is bij de schroef plekken van de golfplaat :P

Hier meer fotos van nu...

Op 2 oktober 2009 19:29:57 schreef pa3gws:
Ik vind dat dit niet kan hoor.
Een beetje de andere forum leden de ogen uitsteken met je schuurtje.:-)
Lekker plekkie gaat dat worden ikke een beetje jaloers.:-P

haha je mag wel een keer op de koffie komen als hij klaar is:P de rest ook wel hoor hihi

Mod-edit: Advertentie is al gezet, hier niet nodig

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 8 oktober 2009 18:58:26 (14%)

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)

zozo dat word egt een mooi plekje. alleen jammer dat het dak nou lek is.
maare kluse :D

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
bprosman

Golden Member

Gewone schroeven gebruikt ipv golfplaatschroeven ?

http://www.mecolin.nl/bouwmaterialen/images/golfplaten/golfschroef.gif?osCsid=35d5ed8a233b35192879eeb008667c2f

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik stuitte daarnet even op een foto van eerder deze zomer. Ik was een schakelingetje aan het ontwerpen en kwam drastisch resolutie te kort. De print telt 335 componenten (>90% SMD), 1320 pins, 925 vias, en ik raakte het overzicht kwijt op mijn 1024x768 laptop. Plots realiseerde ik me dat onze tv 1080p is, en 1920x1080 werkt fijn voor CAD. Dus nadat iedereen naar bed was sleurde ik deze jongen naar de keukentafel (nauwelijks te tillen, tegen de 50kg), en een paar uur later was de klus geklaard:

http://media.share.ovi.com/m1/s/1270/23427e2dc4db4d669d931107ca83b375.jpg

Dus heel even was onze keukentafel mijn werkplek. En tegen de morgen waren alle bewijzen die de echtelijke stabiliteit in gevaar zouden kunnen brengen uitgewist.

Ondertussen heb ik me een 1080p computerscherm aangeschaft zodat Bob de bouwer in de toekomst niet meer moet wijken voor Ultiboard.

Suffering from wiseass oneliner blackout

wahaha, en ik dacht dat het een groot verschil was toen ik nog een 22inch scherm naast mijn laptop zette.
kijk die verhouding dan.. dat is een standaard oud laptopje, dus 15 inch ofzo. Ik denk niet dat die laptop je tv volledig kon benutten qua scherpte?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Dit topic is gesloten