Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 4

Dit topic is gesloten

Hey Mans, wat doet die illegale piratenzender daar in de hoek ;)

Op 11 november 2009 18:31:11 schreef MAH:

Het is inderdaad wel een mooi systeem maar wanneer je het nieuw moet kopen waarschijnlijk redelijk prijzig.

Voor een metertje nieuwe ITEM-light betaal je momenteel tussen de 30 en 40 Euro. Er zit een meter of 16 in, dat zou een heel duur rek worden

gewoon een plank achter de werkbank schroeven , die er 1,5 mtr bovenuit steekt , iets van 21mm multiplex oid , en dan aan de zijkanten een u ervan maken met 2x 40cm langs de werkbank , daartussen planken , en om de 70cm industrieele dragers ertussen .
dan ben je best goedkoop uit , en kun je ook meteen een wandgoot met wcd's op de achterwand schroeven .

mijn eerste wandgoot was van 8mm mdf en ik trok er nog weleens een wcd uit want het was zonder dozen moeilijk vast te zetten in mdf .
. dat is gelukkig maar een half jaar geweest , toen lag er 4mtr stagogoot met wcd's op de stort .( nou ja lag, het heeft de container nooit vanbinnen gezien )

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Mooie tafel stefan, en ook mooie apparatuur.

@Tidak: Zo, das nogal een vitrinekastje vol! Zal het vrouwtje leuk vinden met afstoffen..

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Kan ze niet bij http://www.glop.nl/joomla/components/com_comment/joscomment/emoticons/funny/images/tongue.png. Hangt boven de trap en afstoffen doet de werkster, maar m'n verzameling blijft ze af.
Jij zit dus thuis blijkbaar lelijk onder de plak! >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

En weer lag m'n onderkaak op de vloer, nu na het zien van de mooie verzameling van Tidak Ada.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
fred101

Golden Member

Eigenlijk zou je die buizen allemaal op gloei moeten aansluiten. Lijkt me een geweldig gezicht. TV eruit en de hele avond naar die vitrine staren, life can be beautifull.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
free_electron

Silicon Member

Op 11 november 2009 16:14:35 schreef Tidak Ada:
Even blitsen:

Een deel van mijn buizenverzameling

ik stuur je dadelijk een olifant toe. ik heb altijd eens willen testen of de bewering van een 'olifant en porseleinwinkel' juist is >:)

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Tidak Ada

Golden Member

@f_e:
Moet je wel Dombo meenemen, want aleen een vliegende kan er bij :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 10 november 2009 14:13:17 schreef Jochem:
Een deel is natuurlijk de gekte, verzamelwoede, of hoe je het ook wilt noemen. Een ander deel is de keuze om bijvoorbeeld uit de E12 reeks bijna elke waarde z'n eigen laatje te geven in plaats van met een paar bij elkaar. Dat is soms wel gemakkelijk, temeer omdat in die Raaco kasten de weerstanden niet in de breedte (tussen de zijkanten) van een lade passen.

Zo zijn er nog wel wat meer redenen voor zoveel kastjes en niet al die redenen zijn gegrond, het blijft gewoon een keuze.
Maar je verzamelt nogal wat in de jaren hoor. En bestel je eens wat bij, dan komt 'de rest' ook in zo'n laatje.

Zelf heb ik meer en meer de neiging om geen voorraadjes in te slaan, tenzij het om heel gewone componenten gaat (hey, 10K of een BC547 moet gewoon voor het grijpen liggen). Op termijn scheelt het geld, en tegenwoordig heb je het toch met een dag in huis. Ook van beurzen kom ik nooit (meer) met zulke tassen vol terug als dat ik ze hier weleens voorbij zie komen.

Mmmmmmwa, het is maar hoe je het bekijkt. Ik ken ook nog mensen die ermee bezig zijn, een kleine minderheid is mischien wel verzamelwoede maar ach, laat ze. Soms gaat dat onbewust.
Ik ben ondertussen een 20 tal jaar bezig en schrik op den duur ook van wat ik allemaal bijeen gedragen heb. :p Maar veel spul is zeker niet aan een dure prijs uit de winkel gekomen. Restpartijen, scheefgelopen produktieseries, hier en daar eens wat bijgekocht, overnames en opkoop. Een deel van wat ze op het werk wegsmeten.
Tis bijna allemaal nieuw materiaal. En een deel bijgekocht uit shops en bvb Farnell.
Het is misschien wel een hele hoeveelheid, maar ik vind het een aangename gedachte dat het er is. Das net zo met m'n boeken, heb hier misschien wel 150kg aan boeken liggen (alle technisch, meeste elektronica) en bijna alle nieuw. En als ik eens ooit 5 min. tijd heb, neem ik dat wel eens door. Maar ondertussen is het prettig dat ze er zijn.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Sine

Moderator

@Tidak ..

Gewoon leeg laten ( een puntje in zetten oid ) een oplettende mod haalt hem dan wel weg ;)

@ tidak ,ik zou maar bang worden , nu ze bij jou in de buurt de nieuwe maasvlakte aan het maken zijn . 1 aardbeving en je hebt een totaal andere verzameling die 10x zoveel delen bevat . en scherven brengen geluk :)

overigens had pa ook nog wel wat zeldzame buizen , want een oom was fotograaf van de philips databoeken , en dat materiaal werd weggegooid daarna . en er is nog wel wat op zolder
met e40 fitting en zo'n 5kw zendbuis , rontgenbuis uit ziekenhuis met draaiende anode in de buis . hij was ook al 35 jaar bezig met een voet ervoor te maken .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 12 november 2009 12:39:49 schreef Tidak Ada:
Jij zit dus thuis blijkbaar lelijk onder de plak! >:)

Wees gerust, ze stoft gewoon af waar ze aan mag zitten :P

Op 12 november 2009 20:10:29 schreef big bang:
Het is misschien wel een hele hoeveelheid, maar ik vind het een aangename gedachte dat het er is.

Dat zeg ik. Verzamelwoede. :)

Maar ik neem je niks kwalijk hoor. Ik vind het ook een prettige gedachte dat het er is.

If you want to succeed, double your failure rate.

Heb me vandaag een kast gekocht voor electronica-onderdelen:

http://www.electronicks.nl/picture_library/Kast.jpg
http://www.electronicks.nl/picture_library/Kast2.jpg

In theory there's no diffrence between theory and practice, in practice there is!
Hugo Welther

Moderator

Dat is een nette kast!!
Wil je ook met ons delen waar die gekocht is?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Sine

Moderator

Oeh, mooi !

Ik heb alleen zo'n vermoeden dat ik het prijskaartje incl de inzet bakjes niet zo mooi ga vinden :P

Zulke kasten hadden we ook in onze dienstwagen. Peperduur, maar oerdegelijk.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Mooi materiaal, ga je zeker geen spijt van krijgen. Kostenplaatje loopt van een paar honderd euro tot duizend euro, naargelang de grote ed.

Ikzelf heb bij Buitelaar onderstaande kastje gekocht

http://users.telenet.be/svendecock/elektronica/100_5519.JPG

en dan bij Niels op SK.net wat smd doosjes

http://users.telenet.be/svendecock/elektronica/100_5518.JPG

Kast heb ik gekocht voor 199€, doosjes weet ik zo vanbuiten niet meer.. was samen met nog een hele hoop componenten.

De bovenste drie (smalle) laden zijn gevuld met een volledige E12 reeks metaalfilm weerstanden, momenteel heb ik maar 1 lade met smd doosjes, de rest is nog niet mooi gesorteerd :-)

Heb zelf ook heel lang gezocht achter zo'n mooie kast als hierboven, maar dit was voor wat ik kon vinden uiteindelijk de goedkoopste oplossing..

Tidak Ada

Golden Member

Soms zie je dit soort kasten in de aanbieding bij de grote bouwmarkten,mèt gereedschap vvor tegen de €100,- !! Gereedschap zal wel niet te best zijn, maar met Sinterklaas in het hoofd :P, raak je het wel kwijt.
Helaas momenteel geen aanbieding.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Zonder reclame maken wil ik best delen waar deze gekocht is.
Kwam heb tegen op marktplaats (als bedrijf die ze nieuw verkoopt)

www.dekastenkoning.nl

Is inderdaad geen heel goedkope investering.

In theory there's no diffrence between theory and practice, in practice there is!

erg mooie kast. die van scud ook trouwens. onder de 300, valt me nog mee.

Op 21 november 2009 13:16:03 schreef pros:
Zulke kasten hadden we ook in onze dienstwagen. Peperduur, maar oerdegelijk.

Ik ken ze ook wel maar dan kan er alleen maar 1 lade tegelijk open(in principe). dat was dan tegen kantelen e.d.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Sine

Moderator

Een beetje handige jongen heeft dat er zo uit gesloopt ;)

Een nog handiger jongen laat het er gewoon in zitten! :-)

Als zo'n kast met componentjes kiept dan is de ellende wel compleet natuurlijk...

[Bericht gewijzigd door 6502 op zaterdag 21 november 2009 20:06:51 (46%)

De kasten in onze wagens konden niet kiepen (tenzij de ganse wagen kiepte). En bovendien was er een beveiligingsklep, waarmee je alle laden kon blokkeren tijdens het rijden. Dat help allemaal geen zier, als een #@!%^&* tijdens je verlof de wagen leent, de laden niet goed sluit, de wegligging v/d wagen in de bochten even wil testen, en dan nog te lui is om de rotzooi die hij veroorzaakt heeft op te ruimen.

In een poging on topic te blijven: 100 ... 300 euro is geen klein bier. Maar zo'n kast bespaart heel wat ruimte. En als je d'r zorgzaam mee omgaat, gaat die een leven lang mee.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Dit topic is gesloten