het grote interessante aanbiedingen topic deel2

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Bij mij kruipen zelfs boutjes onder de schotjes door!!

Een ander CO-lidkwam met het advies om de schotjes met een druppel hot-glue vast te zetten. Ik heb het nog niet geprobeerd.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Bij mijn raaco kasten heb ik dit ook gedaan, maar dan met secondelijm. Het moet gek gaan wil daar nog iets onderdoor komen.

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil

Zou die soldeerbout van de aldi wat zijn?
Want voor de prijs mag je niet klagen.
Volgens mij zit er geen gas bij maar bij de action (zit bij ons in een gebouw) kan je een complete bus halen voor maar €0,70.
Dit is zeker handig voor buiten.
Ik heb ook nog geen hete lucht blazer om kous mee te krimpen.
Het is ook niet de bedoeling dat ik hem hele dagen gebruik maar af en toe eens een dingetje.
Ik denk dat het wel het overwegen waart is.
Wat denken jullie?

PE2BAS
leime

Golden Member

Volgens Tidak Ada wel.

Heel erg bedankt voor alle nuttige info teunhaperen!

EDIT: Hoe hoog zijn de laatjes eigenlijk? (en de hele kast) Ik ben namelijk mijn kamer aan het opruimen en dan kan ik vast bepalen voor ik hem op wil hangen, ik heb namelijk niet veel ruimte en heb hier nog een kast staan die aan de muur moet.

Ik heb totaal 9 van die Aldi lade kastjes. 6 met kleine laatjes en 3 met de grote.

Die tussen schotjes zitten er goed in voor de zekerheid heb ik ze wel voorzien van een klein druppeltje lijn aan de onderkant zodat ze niet omhoog kunnen schieten.

In de bakjes zitten aan de zijkanten een randje waar de schotjes in schuiven en aan de onderkant zit een gootje waar het schotje tussen valt.

De totale hoogte van de kleine laatjes zijn 35mm.

Werkt gewoon goed en voor een leuke prijs.

Deze gassoldeerbout ken ik niet.

Maar ik heb sinds enige tijd deze
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=176481

deze bevalt mij erg goed voor waar ik hem voor gebruik
-solderen (buiten of waar geen netspanning is)
-krimpkous krimpen (zit een hulpstuk voor bij, hoeft niet in open vlam)

deze is ook iets goedkoper, volgens de foto krijg je bij die van de aldi wel meer hulpstukken

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil
Tidak Ada

Golden Member

Mijn ervaring is "ruim voldoende".

Ik weet niet hoe het met de Weller c.s. boutjes is, maar deze heeft wèl een zijuitgang waar hete lucht uit komt (even onder de punt). Even opletten dat die niet op bedrading of componenten is gericht.

Ik denk echter dat ook de betere boutjes dat hebben, want het is ingerent aan het systeem.

Werking: Gas aansteken en katalysator verwarmen -> vlam doven -> katalysator blijft gloeien en verwarmt lucht, die door het onderste deel van de punt stroomt. Solderen maar!
Die hete lucht moet dus ergens naar buiten...... ;)

Het ding is compleet met drie verschillende soldeerlunten (1 spitse punt en 2 afgeschuine cylinders); een snijhulpstukje (plastic snijden); een hetelucht-nozzle en een 'reflectie'-hulpstukje om hetelucht rond een stukje krimpkous te leiden (en achterliggende componenten te beschermen!); een tube soldeer; en niet te vergeten een sponsje om de punt schoon te maken. Alles in een kunststof etui. Bovendien een beschermkap voor de punt.

135 Watt equivalent lijkt me echter erg optimistisch. Ik zou eerder 60 à 70 Watt zeggen

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

Ik denk dat ik volgende week zo'n gasboutje haal.
Reflectiehulpstuk is btw heel handig.

Op 24 december 2009 14:14:51 schreef JustME125:
De schotjes zijn via Farnell te bestellen.

Schotjes van de Aldi bij Farnell?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik ga de gok gewoon wagen.
Altijd al een gewild en nu wordt het voor mijn neus gelegd.

PE2BAS

Op 24 december 2009 16:01:04 schreef Henry S.:

[...]
Schotjes van de Aldi bij Farnell?

Nee de schotjes van de Raaco kasten

Groeten

Correct me if I'm wrong!
free_electron

Silicon Member

Microsoft Technet PLus subscriptie : 249 dollar. Je kan legaal alle versies van Windows inclusief de office applicaties 10x installeren voor die prijs ( ja ook win 7 ultimate ). IS voor evaluation en Learning only. Dus niet voor commerciele doeleinden. Licenties verstrijken niet en zijn compleet.

http://www.microsoft.com/click/technetplus/

je kan coupons vinden voor 100$ korting

http://www.retailmenot.com/view/technet.microsoft.com

@heren mods : kom niet weer af dat dit voor tweakers is. Als je geen OS op je computer hebt kan je ook geen electronica ontwerpen of dit forum lezen. Waarom 199 voor ene upgrade of 299 voor 1 fullbetalen als je voor 249 er 10 hebt inclusief de applicaties en servers. Als dat geen deal is...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Free,

Prijzen voor de EU met promo code liggen anders:

TechNet Plus Direct Download Only All Languages €280.23

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
free_electron

Silicon Member

is er geen US of UK english only ? die zou lager moeten liggen.
En dan nog. aan 280 Euro ... wat kost ene Win7 licentie ( full .. geen upgrade en geen home of starter ? ) Als je daarmee 2 of 3 pc's upgradet en office erbij pakt .. reken en tel

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

48 euro voor pro en 70 voor ultimate, als student dan.
en als je een PC moet voorzien dan is dat inderdaad goedkoper.
office pak ik openoffice.org voor, werkt ook goed

free_electron

Silicon Member

ok maar niet iederene is student... :p. en als je eens een server wilt installeren om mee te spelen of leren werken... of Visio of Publisher ... of een van de 600 andere dingen in dat technet pakket. je hebt het heel snel terugverdiend.
Enfin. iedereen zijn meug. Ik geef het alleen mee. Het is een verrekte interessante aanbieding. Ik heb nu 4 van mijn machines ge-upgraded... ( clean installs vanop een nieuwe schijf) Nu nog een homeservertje bijbouwen... ( de eerste is vol )

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Tidak Ada

Golden Member

Free, 280,23 Euro is natuurlijk wel $403.31!!
Da's wel iets meer dan de 249 $$ (= €173,01) die jij noemde !!

Maar even goed kan het voordelig uitvallen als je een redelijk netwerk thuis hebt.

Ik vraag me alleen af, of er niet een addretje onder het gras zit:
Is het niet zo dat je alleen een licentie hebt, zolang je op TechNet bent geabonneerd? Als je jaarlijks die 280 Euro's moet ophoesten, is het lang zo voordelig niet meer.........

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
free_electron

Silicon Member

nope. licenties zijn perpetual.
ik heb exact 277 dollar betaald. gewoon de US versie kopen. of zouden ze dat in de gaten hebben ?

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Tidak Ada

Golden Member

Zou te proberen zijn middels een USA relatie.....
Alleen kan iedereen zomaar voor TechNet inschrijven, ik dacht dat dat alleen kon als je MS gecertificeerd bent of anderzins in de IT zit?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
free_electron

Silicon Member

nope. ga naar de website. je maakt ene windows live account aan ( gratis) betaalt met creditcard en 2 seconden later kan je beginnen downloaden.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Heb trouwens zo'n Raaco kast gekocht, bevalt erg goed..

(was trouwens niet omdat ik het hier las, maar omdat mn vriendin vondt dat ik mn zooi moest opruimen...|:-()

GMT+1
Henry S.

Moderator

En dan nu weer ontopic, nee dit is geen computerforum free_electron.
Volgende offtopic posts worden gewoon verwijderd.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 22 december 2009 21:35:01 schreef Roland van Leusden:
Vergeet niet de 15% stickers uit de folder te plakken voor extra korting.

Dacht gisteren nog even je tip ter harte te nemen. Blijken de kastjes tot 24 december in de aanbieding, en de stickers pas vanaf 26 december... helaas :P

If you want to succeed, double your failure rate.

Mooi ESD bandje gekocht op marktplaats voor €6, volgens www.reichelt.de twv €20. Heb het vandaag ontvangen en het ziet er idd als nieuw uit.

Voor de mensen die nog wat willen sorteren deze vakantie, de lidl heeft een dymo-lettertang in de aanbieding €6.99
Volgensmij ouderwetse kwaliteit die een letter door de tape drukt ipv erop print, dus de tekst veegt er niet zomaar vanaf.
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/SID-F9DF8ECD-28AA70BE/lidl_nl/hs.xsl/i…
Ik zie alleen niks staan over rollen tape, inclusief of niet en niet over extra rollen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

de lettertang vullingen staan ernaarst ;)
Voor 3.99 per set

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....

Dit topic is gesloten