Op 28 april 2004 10:55:45 schreef elektron_:
Onderdelen bestellen, ga je ook de luidsprekers bestellen ?
aangezien ze parallel komen, mischein dan toch voor een hogere impedantie kiezen ? 120 Ohm ?

Helemaal met je eens, die toren zijn het probleem niet, de juiste speaker vinden is denk ik nog het moeilijkst.

@tealon: Als je gaat bouwen, bouw dan eerst één schema. Als je er één hebt kun je al testen of het schema goed werkt. Dit kan je veel werk schelen, mocht de kwaliteit tegenvallen.

Op 28 april 2004 10:57:46 schreef tealon:
Wat is daar het voordeel van dan en wat betekend die impedantie eigenlijk?

Het voordeel is dat de stroom door de torren kleiner blijft. Impedantie is net zoiets als weerstand.

Voordat ik allemaal reacties krijg: Ik weet precies wat impedantie is. Ik denk echter dat het voor tealon er allemaal niet duidelijker op wordt als ik dat allemaal ga uitleggen.

Haha, nee ik zit nu net in Elektonica 123 te kijken wat het is en helaas kan ik een goede uitleg niet vinden, ik zoek wel ff op internet. Als iemand nog een uitleg site weet!

Op 28 april 2004 11:15:29 schreef tinus beun:
http://www.on4cp.org/cursus/ca/resuni.htm

Goede site! Superbedankt! Ik zal alles eens goed doorlezen daar!

Maar goed even verder ontopic, de site waar ik mijn spul koop (www.elektronica-online.nl) heeft alleen luisprekers met 4 of 8 Ohm. Weet iemand waar ik ze met 125 Ohm vandaan kan halen?

Edit: Ik heb net met de dichtsbijzijnde elektonica winkel gebeld en die hebben ze ook niet meer vanwegen een verbouwing... :(

[Bericht gewijzigd door tealon op ]

Probeer ACE www.ace-systems.nl eens of DIL in Rotterdam www.dil.nl, misschien Stuut en Bruin in Den Haag www.stuutenbruin.nl