temperatuurprobe voor Philips PM2517X

Ik heb laatst een Philips PM2517X op de kop getikt, blijkbaar één van de eerste digitale multimetertjes, destijds veel op scholen ed gebruikt. Met het geval is temperatuur te meten, maar de probe zat er niet bij. Ik heb ook geen manual oid. Ik zie dat er een vijf pens input opzit, maar de vraag is, wat voor soort temperatuur probe hoort er bij deze meter, PT100, PT 1000, NTC of wat dan ook? Wie kent deze meter nog, en weet dit?

flash2b

Special Member

Waarschijnlijk een 4 draads PT100 middels afgeschermde kabel. (totaal dus 5 draden). Gewoon even proberen een weerstand van 100 ohm over 2 punten verbinden.

Hij moet dan een waarde van 0 graden aangeven.

De probe kan u zoeken onder PM9249 (PT100) -60 tot +200°C

DOA, NLA,... Ain't war hell?
fripster

Golden Member

ik heb de servicedoc..interessant? dan mailen!

fripster

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

Ik heb hier een PT100 probe voor aan mijn PM2518X. Pin 1 en pin 2 van de 5 polige DIN connector zitten aan een kant van de PT100, en pin 3 en 4 zitten aan de andere kant. Pin 5 is vrij.

pas op: pin 2 van de DIN connector is de middelste pin van de 5. volgorde is 1, 4, 2, 4, 3.

42
Tidak Ada

Golden Member

Op 18 januari 2010 16:53:13 schreef RobHoi:
Ik heb hier een PT100 probe voor aan mijn PM2518X. Pin 1 en pin 2 van de 5 polige DIN connector zitten aan een kant van de PT100, en pin 3 en 4 zitten aan de andere kant. Pin 5 is vrij.

pas op: pin 2 van de DIN connector is de middelste pin van de 5. volgorde is 1, 4, 2, 4, 3.

Dat zal wel 1,4,2,5,3 zijn of 1,5,2,4,3.....

Is die probe hetzelfde als die van de PM2517 ??
Ik heb hier een mooie probe liggen met een LEMO-connector. Die heb ik gekocht voor m'n doka thermometer.
Ik zou hem dan met een verloopplug dus ook voor die PM2518 meter kunnen gebruiken :) (Manual aanwezig?)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Oeps, tiepfoutje. 1,4,2,5,3 moet dat zijn.

Bij mijn weten zijn de 2517 en 2518 op een paar meetfuncties na gelijk, dus je zult de probe ook op een 2517 moeten kunnen gebruiken. In het instruktieboekje van de 18 staat inderdaad PT100 PM9249.
Ik kan hier (op m'n werk) even geen 2517 vinden, maar de PT100 probe doet het ook op een PM2525 en een PM2534 die nog in mijn kast stonden. De probe is denkelijk standaard voor die generatie meters.

42
Tidak Ada

Golden Member

Rob, Ik hèb een 2518!!
Die 2517 werd hierboven genoemd (johansson99)

Ik loop wel nog service doc te zoeken van de PM2518 en de PM2505(analoog) te zoeken ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Probe aansluitingen staan in het schema.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com