Show your projects! Part 17.

Dit topic is gesloten

@Dennis-v-b

WOW dat ziet er vet uit! :9~

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Ziet er zeker netjes uit, rijd ie ook al zelf en op interactie van externe veranderingen?

Diep nadenken is een kwestie van de goede baan uitkiezen

Op 1 februari 2010 21:04:18 schreef Dennis-v-b:
heb er nog 3 foto's bij gezet.

Die had je even opzij gezet om de spanning er in te houden? :-)
Knap spul, hoor!

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Het zou beter zijn om nog een stukje buis te monteren tussen het chassis en de wielen bij de lange draadeinden.(dan zullen ze niet kromtrekken als je de rupsen iets strakker wil aanspannen).
Anders een goed begin.
Op de laatste afbeelding zie je ook dat de draadeinden kromtrekken omdat de opstaande zijden van het
chassis niet netjes in de haak geplooid zijn.
Op zulke dingen moet je leren letten als je iets maakt. Het is nochthans gemakkelijk te verhelpen.

**** De beschikbare ruimte van een werkplek is omgekeerd evenredig met de grootte van deze werkplek **** AVR-Oefeningen op Electronics 4 Fun

hoe worden de beelden van de camera naar de computer gestuurd.

echt heel mooi!

@DiverAlpha
Nee hij rijd helaas nog niet op interactie van externe veranderingen,
het is wel de bedoeling omdat er nog bij aan te maken, maar omdat ik nu op stage zit heb ik daar nu niet zo veel tijd voor helaas.

@Erelce
Wat je zei over het kromtrekken dat klopt indd, ik wou nog aanpassen voor dat ik mijn project moest gaan presenteren, maar dat rade mijn leraar mij af omdat hij vond dat er te veel tijd in ging zitten en ik me beter kon gaan consenteren op mijn examen.

Je kan de tekortkomingen ook opnemen in je presentatie. Niemand kan verlangen dat je in een beperkt tijdsbestek een foutloos product aflevert.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Volgens mij klopt er weinig aan de schema's die op het bord staan. Die fotodiodes gaan weinig zinnigs doen, op die manier, en wat doet die 1N4007 in serie met die spanningregelaar? Waar zijn de buffer- en ontstoorcondensators?

Is dat op school of bij een technische club of zo? Ik kan me toch niet voorstellen dat dat laadstation een schoolproject is. Het ziet er wel grappig uit hoor, maar ik hoop toch dat dat geen onderdeel is van een opleiding elektro?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

het ziet er wel leuk uit , ook de hoogspanningsmasten van koper ( dat lijken ze te zijn maar dat is roest alhier )

hier een ouderwetse gashouder uit 1935 http://www.theoldhometown.com/eindhoven/picture/number1834.asp

toen stond reclame wrs 10 jaar op dezelfde plek .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 1 februari 2010 22:20:03 schreef SparkyGSX:
Volgens mij klopt er weinig aan de schema's die op het bord staan. Die fotodiodes gaan weinig zinnigs doen, op die manier, en wat doet die 1N4007 in serie met die spanningregelaar? Waar zijn de buffer- en ontstoorcondensators?

Is dat op school of bij een technische club of zo? Ik kan me toch niet voorstellen dat dat laadstation een schoolproject is. Het ziet er wel grappig uit hoor, maar ik hoop toch dat dat geen onderdeel is van een opleiding elektro?

@SparkyGSX

heel leuk dat je naar de foto's kijkt en er een reactie op geef maar lees aub eerst even wat er bij staat voordat je commentaar gaat leveren.

"Er waren ook leerlingen van het VMBO die ik leiding moest geven, deze hebben een sub-project gemaakt. Hier zijn daar ook nog wat foto's van;

De leerlingen van het VMBO hebben die laadstation gemaakt, en het is een EXTRA onderdelen aan het project, het heeft niet echt een meer waarden naar mijn mening maar daar gaat het niet om.

Maar toch bedankt voor je reactie.

Mijn laatste creatie:
Een LC meter op basis van een PIC, waarvan op het internet verschillende varianten te vinden zijn.
Heb even op wat onderdeeltjes moeten wachten, maar uiteindelijk heeft ome Dick het weer netjes opgestuurd.

http://home.kpn.nl/w_ermers/image/LC%20Meter%20(1).JPG

http://home.kpn.nl/w_ermers/image/LC%20Meter%20(2).JPG

http://home.kpn.nl/w_ermers/image/LC%20Meter%20(3).JPG

http://home.kpn.nl/w_ermers/image/LC%20Meter%20(4).JPG

De condensator is een 4.7nF. Volgens m'n multimeter 5.019nF en de LC meter geeft 4.931nF aan.
De spoel zou volgens het opschrift 55uH moeten zijn en is op de LC meter 56.62uH. Ik heb niks anders om spoelen te meten, dus ik ga er voor het gemak maar van uit dat het klopt.

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
Shiptronic

Overleden

Dat zou ik nu een mooi kitje vinden voor op de CO-stand !!!!

moet dan ook even de ESR aan geven ;)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op maandag 1 februari 2010 22:58:27 (25%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Mooi dingetje

* Tinus016 vraagt zich af volgens welk schema hij hem gebouwd heeft

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Op 1 februari 2010 23:28:44 schreef tinus016:
* tinus016 vraagt zich af volgens welk schema hij hem gebouwd heeft

Deze
Daar heb ik ook de hex-file vandaan. Ik zit nog te kijken om de tekst in de display in de 2e regel te zetten i.p.v. de eerste, want nu moet ik telkens bukken om het goed af te kunnen lezen (ik gebruik een 2x6 i.p.v. een 1x6).
'k snap alleen niks van dat kl**e assembler...

Voor de liefhebbers ook nog even mijn eigen schema. In principe hetzelfde, allen een 100nF over de Vss en Vdd toegevoegd, backlight van de lcd toegevoegd, aansluiting van de voeding iets veranderd, 22pF's bij het kristal ipv. 33pF en een 10k trimpot voor de contrast van de lcd ipv. 5k.
Verder nog: PCB en componenten opstelling.

[Bericht gewijzigd door Willis op maandag 1 februari 2010 23:56:02 (34%)

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Da's een proper bakske, Willis! Heb ge het front op zelfklevend transparant afgedrukt?

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
free_electron

Silicon Member

@willis : Bravo ! . flink gewerkt. printje zelf getekend ?

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

@ Pros:
Voor frontplaten gebruik ik zelfklevende alu-folie van Conrad. Daaroverheen matte laminaatfolie; ook van Conrad.
Op zich werkt het wel netjes, maar ik ben op termijn toch niet helemaal tevreden met deze combinatie. Op plaatsen waar schakelaars e.d. vastgeschroefd zitten, komt er te veel druk op, waardoor de laminaatfolie op een gegeven moment een beetje loslaat van de aluminium folie en er luchtbellen onder komen. Ik heb ook ooit een keer de aluminiumfolie door het lamineerapparaat gehaald en dat bleef beter zitten (maar dat is weer zo glanzend). Misschien moet ik alles gewoon wat minder vast aandraaien.

@ Free:
Schema is het betere jatwerk, maar de pcb heb ik wel zelf getekend ja.

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!

Printen op dat alu gaat volgens conrad met matrix- (anyone?) of laserprinter, dus niet met inktjet?

If you want to succeed, double your failure rate.

Het is een soort aluminiumfolie. Inkt uit een inktjet blijft er denk ik gewoon op liggen i.p.v. er in te trekken of er aan te hechten. Zal dus inderdaad niet gaan.

Conrad heeft in diezelfde rubriek wel andere folie staan die wel voor een inkjet geschikt is, maar dan krijg je dus wit of grijs, geen aluminium.

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!

Op 2 februari 2010 10:16:56 schreef Willis:
Voor frontplaten gebruik ik zelfklevende alu-folie van Conrad.

Dat komt me bekend voor. Is het eigenlijke vel flinterdun, en zelfs een beetje doorschijnend?
Ik gebruikte vroeger iets gelijkaardigs voor mijn frontpanelen. Dat had als voordeel, dat je voor LED's enkel gaten moest boren in de frontplaat, waarna je het vel er zonder meer overheen kon kleven. Er bestond ook een goudkleurige versie.
Het nadeel dat je noemt --loskomen bij bevestigingsschroeven en connectors-- heb ik ook ondervonden.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Dat is dan toch andere geweest, want deze is redelijk dik.
Zoals gezegd, een laminaathoesje van een lamineerapparaat bleef wel goed zitten, dus misschien is de beperkte kleefkracht van de transparante folie wel de oorzaak (i.c.m. te hard aandraaien van de schroeven/moeren).

[Bericht gewijzigd door Willis op dinsdag 2 februari 2010 11:52:50 (11%)

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
Tidak Ada

Golden Member

:9~ zo'n LC-metertje.
Ik heb nog een heel oud project voor een C-meter met een 555 als tijdbepalend element en een 3 digit counter om de puls tjd te meten. Allemaal wirewrap. Moet ik nog afmaken en is c.a. 3× zo groot, Was suit een Amerikaans tijdschrift.

Bestaan die aluminium fotofrontjes niet meer? Gewoon op je UV-bakkie en dan ontwikkelen??

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Heey denis

Da ziet der effe mooi uit. Zo te zien zitten der heel wa uurtjes in en de lang is weer goed bezig geweest met C++ zeg :P

Binne kort komt ons school project ook we zijn bijna klaar.

houdoe

het begint allemaal met elektronica

Dit topic is gesloten