Rosmalen 2010

Ik probeer zo onherkenbaar mogelijk te blijven. Het probleem is dat je opvalt als je er 'gewoon' uitziet op zo'n beurs. :)

If you want to succeed, double your failure rate.
maartenbakker

Golden Member

Dan zijn wij zeker als enige twee herkenbaar omdat we geen kale middelbare mannen met linnen tasje zijn en ook geen spikes hebben ;)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
chuckie

Honourable Member

Ik zie er uit als iemand waar je je dochter niet graag mee thuis ziet komen...

Achter de stand hebben we allen badges op om herkend te worden.
Kan men ook wat gerichter vragen stellen aan de hand van de expertise van die persoon.
Fred b.v. heeft veel verstand van componenten boven de 5 kg, KIF van componenten tot 0,0005 gram en Sine en Henry van alles daartussen.
Ikzelf heb meer verstand van het omgaan het omgaan met schoonmoeders...

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Schimanski

Golden Member

Mij herken je aan het CO T-shirt.... Dus iedereen z'n T-shirt aan, dan ben ik weer incognito ;)

[...]omdat we geen kale middelbare mannen met linnen tasje zijn

hohoho..., pas een beetje op jullie woorden Fred en Maarten....

http://www.uploadarchief.net/files/download/rosmalen-2009-directors-cut.jpg

[Bericht gewijzigd door Schimanski op woensdag 10 maart 2010 14:25:50 (15%)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
chuckie

Honourable Member

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
rbeckers

Overleden

Fred heeft nog geen 35 scoops ;) en wel graag de wat oudere apparatuur.

Op 10 maart 2010 14:16:56 schreef chuckie:
Ik zie er uit als iemand waar je je dochter niet graag mee thuis ziet komen...

Ikzelf heb meer verstand van het omgaan het omgaan met schoonmoeders...

Ja, dat moet dan ook wel.. :)

Op 10 maart 2010 13:27:25 schreef maartenbakker:
Dan zijn wij zeker als enige twee herkenbaar omdat we geen kale middelbare mannen met linnen tasje zijn en ook geen spikes hebben ;)

Nou wil ik niet over mijn terugtrekkende haargrens beginnen...

Op 10 maart 2010 14:05:01 schreef Tidak Ada:
Mag ik daar ook bij? ;)

Jij bent niet te herkennen aan de vitrinekast met buizen die je op je rug draagt?
Ai, dan wordt het weer zoeken... :D

If you want to succeed, double your failure rate.
chuckie

Honourable Member

Ik heb die vitrinekast in levende lijve mogen aanschouwen...
Zeer indruwekkend, ik zie dat liever dan Swarovski.

Heb je een goede glasverzekering Tidak Ada?

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Chuckie: Is het mogelijk om op de Circuitsonline-stand op Rosmalen een knipperlicht of een kristaltester te showen, ik weet nog niet welke ik zal kiezen. ik kan op de beurs aanwezig zijn van 10u tot ...

Tidak Ada

Golden Member

Op 10 maart 2010 16:47:27 schreef chuckie:
Ik heb die vitrinekast in levende lijve mogen aanschouwen...
Zeer indruwekkend, ik zie dat liever dan Swarovski.

Heb je een goede glasverzekering Tidak Ada?

Schschschscht!!

Niet te veel zeggen anders moet ik zometeen nog entreegeld gaan heffen >:)

@luckyboy
Je hebt toch toevallig niet zo'n 'Leuchtquartz"???
Kan die naast de kwikdamper(s) staan

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Die Leuchtquartzen geven dus echt licht bij resonantie!!

Het is dus puur alleen het kristal in een soort buizen omhulling.

kijk hier maar http://www.cdvandt.org/leuchtquartz.htm (Nederlandse site)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@luckyboy: het eenvoudigst even een mailtje sturen naar Chuckie. Hij heeft het overzicht en zal je ook kunnen vertellen of er nog plaatst is. Vast wel!

@Mans, Gelukkig heb ik die foto weten te ontduiken:P

[Bericht gewijzigd door MAH op woensdag 10 maart 2010 20:36:16 (16%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
fred101

Golden Member

Tidak, is dat zo'n ding wat ik van jou heb. Dat glazen 59,9 KHz kristal. Ik ben net bezig daar een oscillator voor te tekenen (die hopelijk naar 60KHz te trekken is) . Dan moet hij als basis voor een nixie klok dienen (als ik de 4060/4017 combi zover krijg dat hij op 1Hz uit komt) Zou gaaf zijn als het licht geeft :-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Ik heb een paar dagen geleden naar Chuckie een mail verzonden, maar nog geen antwoord.

Shiptronic

Overleden

Zijn er al koekjes geregeld ? :P :+

en is er ergens een link naar de bage met het nieuwe logo , waar je je naam in kan zetten, liefst in een PDF, dan klopt in ieder geval de maat.

hoesje word weer even zoeken :(

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

bedoel je zoiets? klikklik

kan iedereen zelf een passend formaat uitzoeken. Met een marker je naam eronder en viola, badge

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

heb het liever wat 'old school';) en als ik mijn badge terug vind heb ik dezelfde van verleden jaar op.

http://www.uploadarchief.net/files/download/co_badge.png

het eindresultaat
(ledje is met rood kleurpotlood ingekleurd om een mooier effect te verkrijgen)
http://www.uploadarchief.net/files/download/co_badge_af.png

feel free to use it

fred101

Golden Member

Ik doe mij CO classic T-shirt aan. Een echt collectors item en gezien mijn voorliefde voor klassieke dingen ook wel passend ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

Op 10 maart 2010 20:44:52 schreef fred101:
Tidak, is dat zo'n ding wat ik van jou heb. Dat glazen 59,9 KHz kristal. Ik ben net bezig daar een oscillator voor te tekenen (die hopelijk naar 60KHz te trekken is) . Dan moet hij als basis voor een nixie klok dienen (als ik de 4060/4017 combi zover krijg dat hij op 1Hz uit komt) Zou gaaf zijn als het licht geeft :-)

Teleurstelling!!! Nee, die zijn veel groter. Dit soort dingen:

http://www.cdvandt.org/luminous_quartz_2.htm Eigenlijk zelf even de site door surfen.

Overigens is de hele site bijzonder interessant: Hij gaat over Duitse telecommunicatie en radar in de Tweede-Wereldoorlog (even op het paarse kopje klikken)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik zal komen.

In het kort:
Het word mijn eerste keer
Ik ben vooral geinteresseerd in digitale elektronica, meten, leds en gadgets
Ik moet ver reizen met de auto
Ik heb totaal geen, nul, nada, ??, "0", interesse in HF, zend en radio spul
Zijn er ook andere (hobby) beurzen elders in het jaar?

fred101

Golden Member

Suske en wiske ruilbeurs ? >:-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Schimanski

Golden Member

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
maartenbakker

Golden Member

Is het een idee om op de CO-stand voorgedrukte badges zonder naam neer te leggen, met een merkstift te beschrijven?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."