Zo'n MY1020 motor heb ik ook op m'n skelter, je tandwiel op de achteras is daar veel te klein voor. Je zult daar een extra verzet tussen moeten maken.
Die accu's zijn veel te licht voor een 1000 Watt motor.
Nee, dat is een mooi vermogen. Ik heb de MY1020 36V / 750W er in liggen en heb spijt dat ik die 1000 Watter niet gekocht heb.
Vergeet ook niet dat het een ching-chang prul motortje is.
Uiteindelijk bepaalt je tandwielverhouding voor een groot deel het gemiddelde opgenomen vermogen.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Zonnepaneeltje,
Wat voor accu's en welke capaciteit gebruik jij dan, ook LiPo ?
het grote nadeel van SLa & AGM is mi het gewicht, 12V 12Ah weegt 4,2kg terwijl 15V 12Ah Lipo maar 1,2kg is.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
http://www.pingbattery.com/servlet/the-2/lifepo4-lithium-ion-phosphate…
Specifications:
Suitable Wattage of Motor: up to 1200 Watt, 800 Watt suggested
Applications: E-Bike, Electric Bike, E-Scooter, Electric Scooter
Voltage: 48 Volts
Capacity: 20 Amp Hours
Dimension: 195x210x150 mm / 7.7x8.3x5.9 inches
Weight: 9.90 kg / 21.90 lbs
Charging Voltage: 60-61 Volts
Charging Current: <5 Amps
Rated Discharging Amperage: 20 Amps
Max Continuous Discharging Amperage: 40 Amps
Maximum Discharging Current: 60 Amps
Discharging Cut-off Protection: 50 Amps
Lifecycle of the whole pack: >85% capacity after 1000 cycles. Lifecycle of single cell: >85% capacity after 1500 cycles, >70% capacity after 3000 cycles. (<1C discharge rate and <1C charge rate)
PRICE:$598.00
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
@ZP: Schattig motortje. 
@RVL: Die jongens weten ook niet waar ze het over hebben? Eerst speccen ze 0.25C (5A) Max oplaadstroom, even later stellen ze 1C voor (bij de levensduur).
Roland van Leusden
Ach het blijven chinezen...
Met goedkope 18560(2,4Ah) cellen van ebay kun je ook een leuk pack samen stellen. Zag er 4 voor 0,99$ incl shipping.
Op 1 april 2010 00:02:49 schreef Roland van Leusden:
Met goedkope 18560(2,4Ah) cellen van ebay kun je ook een leuk pack samen stellen. Zag er 4 voor 0,99$ incl shipping.
18650 zeker?
Ik denk dat het dit zal worden: (1000watt motor & alle accessoires erbij)
http://www.monsterscooterparts.com/36-volt-1000-watt-motor-controller-…
De batterijen weet ik nog niet????
Zag je topic en dacht dat je hier misschien wel wat mee kunt , ik Had een paar jaar geleden ook zo een idee maar zat later wat te dubben over de groen indeling van m,n tuin en heb er toen maar van afgezien . Heb hier 6 stuks motoren met tandwielbak . Zijn 550 watt bij 24 volt . Motor zelf geeft 2500 toeren en met de vertraging levert hij 600 toeren/min. Kan ze wel even bij vraag en aanbod aanbieden indien interesse ?
Je zou hier eventueel ook twee voor kunnen gebruiken ? Verder heb ik ook oliepomp motoren van 1.5 kw 2 kw en 3 kilowatt . Heb ze in 12 of 24 volt uitvoering . Het zijn echter een eenrichtings motors dus als je er ook mee achteruit wilt rijden je moet je er een schakelbak tussen hebben . Deze heb ik ook , namelijk eentje van een tuinmaaier , zitten 6 versnellingen op en eentje voor achteruit , en werkt nog goed .
Op 1 april 2010 09:50:36 schreef weerstand54321:
Heb je ook motoren met een as met een tandwiel erop die ik kan regelen met een motor controller?
Even een paar advertenties gezet , zie diversen . Heb hier ook een motor controller van 200 ampere voor 24 / 36 volt motoren maar vraag wel minimaal 75 euro . ( is een koopje )
Voor de uitgaande as zul je een adoptertje moeten maken bv van een moer oid . Verder heb ik meerdere freewheel tandwieltjes waarmee je twee motoren op een aandrijving kunt laten draaien . Het plezierige ervan is dat je dan 1 motor uit kunt zetten . Nadeel is dat je dan geen achteruit hebt zonder omkeer schakeling .. althans .. niet voor alle twee motoren ineens .
HETER ELECTRONICS GROUP CO.,LTD
website:www.heter.biz
Bij dit bedrijf in China heb ik goede resultaten geboekt en op hun site zijn een groot aantal verschillende batteryen te vinden, en vast wel de soort die je zoekt.
Vraag gewoon een paar test exemplaren aan.
Helaas zijn de verzendkosten snel een paar tientjes, maar dat moet je maar op de kop toe nemen.
suc6 BITBANGER
Zijn dit goede motors?
http://www.monsterscooterparts.com/24v-350w-motor-dirt-quad.html
http://www.monsterscooterparts.com/24-volt-400-watt-electric-motor-cha…
Wat is het verschil tussen een gear motor en een gewone??
Vertragingsbakje dat aan de motor zit?
400w lijkt me nogsteeds wat weinig. In een elektrisch stepje zit een motor met 180w 'uitgangsvermogen', in de elektrische scooter van Evarist zit 2kW als ik me niet vergis. Topsnelheid daarvan is 40km/h als ik me niet vergis.
Veel accuproblemen gehad.
Als je er een 2kw motor in zet, dan betekent het niet meteen dat je de volle 2kw moet gebruiken he 
En al aan een ouwe startmotor van de sloop gedacht? Die leveren flink wat kracht. Kan je voor een grijpstuiver krijgen, goed genoeg om je accu's te testen...
[Bericht gewijzigd door Ledlover op (31%)]
Voor een beetje power en snelheid is een 1 tot 1,5 kw motor aan te bevelen , voordeel is ook dat dezen van zichzelf al geen hoge omwentelingen maken , is er dus geen groot verzet nodig . Bij een 1 op 1 zou in theorie zo een raceskelter dan 60km/h rijden en op 12 volt iets minder dan de helft .
Even terzijde betreffende startmoters , dezen geven veel herrie en een startmotor krijgt ongetwijfeld koelproblemen op de lagers verder is het vermogens rendament in vergelijking tot echte aandrijfmotoren ook niet zo goed te noemen ..
[Bericht gewijzigd door JohnV12 op (29%)]
De skelter moet maximum 20 à 25 km/u halen.. 
Ik ben ook nog niet zo oud, dus kan ik geen motors kopen van 150 euro.
Daarom vraag ik of 500 à 750 w genoeg is?
Hallo iedereen, 
Mijn benzinemotor staat online om te verkopen, hoop er wat voor te krijgen.
Daarmee ga ik dan een deftige motor en deftige accu's kunnen kopen! 
Erelce
**** De beschikbare ruimte van een werkplek is omgekeerd evenredig met de grootte van deze werkplek **** AVR-Oefeningen op Electronics 4 Fun
vroeger heb ik hiervoor een formule ontwikkeld om vlug het min. vermogen te kunnen berekenen van zoiets http://www.circuitsonline.net/forum/view/75032/3/formule+motor
(23 aug. 2009 14:19)
Stel dat de go-car 100kg weegt ( incl.bestuurder en accu's...)
Op een horizontaal vlak haal je dan een versnelling van 1,4 m/sec² als de reductie zo gedimensioneerd is dat je max.25km/u haalt.
De max. helling die je met deze reductie kunt nemen is minder dan 8 graden t.o.v. van het horizontaal vlak.
Edit:
Als de motor 1000W is.
Natuurlijk is dat een benaderde waarde, de wrijving wordt nog niet in rekening genomen evenmin het rendement van de motor en de overbrenging.
Maar het geeft al een goed idee aan welke grootte-orde jou motor minimum moet voldoen om bepaalde prestaties te kunnen leveren.
mod edit: >knip<
Dit hoort in V&A thuis.
Hier blijven vermelden is onnodig en niet helemaal de bedoeling.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (82%)]
Ik loop er zeker niet mee te leuren inmiddels wel 2 verkocht ,
maar heb geen probleem met uw uitleg.
[Bericht gewijzigd door JohnV12 op (47%)]
Op 1 april 2010 08:51:39 schreef weerstand54321:
Ik denk dat het dit zal worden: (1000watt motor & alle accessoires erbij)http://www.monsterscooterparts.com/36-volt-1000-watt-motor-controller-…
De batterijen weet ik nog niet????
je hebt ook nog een oplader nodig. ik weet helaas niet welke je moet nemen dan