ik heb dus nu drie jaar een smeg 45 cm vaatwasser waar de zekeringen
alsmede de aardlek eruit knalt zo gauw het program gaat beginnen aan het opwarmen-tenminste dat denk ik-de eerste keer was natuurlijk s'nachts gebeurd en ten stond hij vol met water ,monteur laten komen en die heeft het water weggespoeld hem effe op spoelen laten draaien en zei hij doet het weer dat kost dan 50 euro maar ja s'nachts weer hetzelfde verhaal.monteur zei wel dat de smeg vw een moeilijk apparaat was dus die bel ik maar niet meer en wil nu met jullie hulphet zelf gaan proberen op te lossen
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
klinkt als aardsluiting in het element . als hij de aardlek eruitgooit na een 10 minuten op een heet wasprogramma dan veel kans op een defect element . die zijn best aan de prijs . er kan ook een lekkage bij de pomp zijn die over een aansluiting spettert , dat is beter te fixen , even kijken zonder de bodemplaat en dan aanzetten .
Smeg heeft idd niet de handigste constructie. (Bosch/Siemens is nog lomper.) Een verlies op een verwarmingselement treedt soms pas op als het toestel een tijdje aan 't draaien is. Als ik geen verlies kan meten koppel ik de stekkertjes van het verwarmingselement gewoonlijk los en laat het toestel een tijdje draaien om zeker te zijn. En natuurlijk wat testman zegt: kijken of je lekkages o.i.d. ziet.
Deze vaatwasser kan ook soms lekken op de stijgbuis in de achterwand.
Kontroleer eens of de grote moer aan de achterzijde van de kuip achter de bovensproeier goed vast zit.
Heb je misschien ook een typenummer?