ombouwen van een Rigol DS1052E

De mijne ligt al paar dagen bij de douane, die hebben ook vast geen haast.

Tja......

Ja ik krijg ook net melding van de douane in de bus.

Ik moet aangeven wat de waarde is. Wat zal ik hier invullen?
en staat er een waarde buitenop de verpakking? (voor de mensen die hem reeds hebben van DE)
Kan natuurlijk gewoon de 300 euro opgeven, maar lijkt me niet enorm handig. Maar als ik 100 euro zeg en er staat 250 op die doos heb ik een probleem denk ik?

Maar als ik 100 euro zeg en er staat 250 op die doos heb ik een probleem denk ik?

Verkeerd aangeven is strafbaar, ik weet niet wat ze er dan mee zullen doen.

Een boete opleggen. Ze willen ook een factuur maar dat is natuurlijk complete onzin aangezien je die ook gewoon kan namaken/veranderen. Is tenslotte slechts een screendump van paypal oid.

e: nouja, k doe het maar eerlijk allemaal. 60 euro BTW is ook niet echt om wakker van te liggen en dan is de scoop nog steeds niet duur.

[Bericht gewijzigd door knifter op donderdag 29 april 2010 15:10:37 (27%)

Heb dezelfde brief ook vandaag in de bus gekregen. Ook maar eerlijk geweest over de waarde. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.

Tja......

En Appiers? Al wat binnen?

Net TNT gebeld, maar die hebben vooral geen haast. Wordt op zijn minst volgende week. Heikneuters, is 31 maart verstuurd. :S

Nee niets binnen....Ik heb de moed al lang geleden opgegeven. Heb al heel wat problemen met Deal Extreme gehad. Ik had de scoop 27 februari besteld. Nu maakt TNT er dus ook nog even een lekker zooitje van? Past mooi in het verhaal laten we maar zeggen.

Tja......

Nou volgens mij ligt er niet zoveel bij DE, die hebben hem 1 dag na betaling weggestuurd. Althans dat zeggen ze, het tracking nummer van HK post heeft nooit gewerkt.

TNT heeft mijne sinds 26 april binnen uit belgie. Nu dus flink potje neuspeuteren voor de douane. Beukels.

Hallo allemaal.

Heb hetzelfde probleem hier, 4 april verstuurd maar nog steeds niet binnen. Heb een ticket bij deal-extreme ingediend. Ze gaan kijken bij hong-kong post wat er aan de hand is...

@knifter: Je hebt TNT gebeld? hoe weten ze welk pakketje precies is? Welk nummer heb je gebeld?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Hoi Squant,

ik heb intussen een TNT-post nummer dankzij de brief van de douane. Daar zit een barcode op welke begint met 3S...
Nummer was euh, 0900-0570.

Shiptronic

Overleden

TNT, DHL selectvracht, alles wat bij mij komt leveren is een puinhoop, een pakket zoeken heeft al helemaal geen zin, een pakket wat vanuit duitsland word verzonden met DHL, de track and trace code in voeren op de nederlandse DHL geeft geen resultaat.
Dan maar op de duitse site ingulvuld, en ja dat werkt, maar je kunt je pakje volgen tot de grens, daar stop het.
Dus DHL maar even gebeld (telefoon nr van bedrijven vinden is tegen woorden ook tot een sport verheven, laat staaan dat je ook nog een mens aan de telefoon krijgt) die wisten nergen van ??? DHL <> DHL ?
Het blijkt dat DHL duitsland de pakketen naar nederland overedraagt aan selectvracht of XXXX, maar ze weten niet aan wie,dan DHL duitsland maar gebeld, die kunnen aleen melden dat het pakket de grens over is, maar ze kunnen niet eens zelf zien aan wie ze het over gedragen hebben???vervolgens select vracht en XXXX gebeld, maar die kunnen niets met het duitse track and trace nr :(
een middagje bellen, en niets verder.

de enige die hier volgens afspraak leverd, en waarvan de track & trace code klopt is UPS. het kan dus wel.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

UPS is cool. Ze kwamen toen bij mij aan de deur terwijl er nog NET niet iemand thuis was. Briefje op de mat dus. UPS gebeld of ze het volgende dag misschien op een ander adres (werk) af konden leveren omdat ze me op een haar na gemist hadden en ik de dag erop zeker niet thuis zou zijn.

Kon allemaal, kostenloos ook, maar door hun fabuleuze systeem kreeg de betreffende chauffeur meteen al te zien hoe en wat. Hij besloot na z'n route nog even langs te rijden om het pakketje een uurtje later dus toch nog bij m'n huis af te leveren (ipv volgende dag pas op m'n werk).

DX pakketjes kun je met de hongkong tracking opvragen bij TNT (telefonisch), je krijgt dan het tracktrace nummer wat erbij hoort. Maar op het moment dat dat nummer bekend is bij TNT dan heb je het meestal toch 2 dagen later.

If you want to succeed, double your failure rate.
fred101

Golden Member

3 weken op een boek uit Duitsland gewacht. Ging ook met DHL. Na twee weken een briefje in de bus. Ik zou niet thuis zijn geweest. De volgende dag voor de zekerheid het hek open gelaten en een briefje op de bus dat ik wel thuis ben. Weer niets maar op de site de melding dat ik vandaag voor de derde keer niet thuis was. Die is dus die dag echt niet geweest (er lag sneeuw, niet strooien gebied en een doodlopende smalle weg dus niet leuk voor een vrachtauto) Ik kon het ergens anders laten bezorgen of 30km verder ophalen. Laat ik het op de zaak bezorgen blijkt het voor iemand 4 huizen verder op te zijn. Een week later komt mijn boek.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

DHL/SelektMail het is een rampbedrijf, ik heb diverse zendingen via Ebay gehad die in een zwart gat verdwenen zijn. Nooit zaken mee doen dus.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Shiptronic

Overleden

UPS, ken hele mooie bezorg opties, tijdstip, welke ingang ( bv hoofd diens zij ingang ) , evt kamer nr en zelfs wie het pakket moet aan pakken enof/ onder tekenen.

er hangt bij mij een plakaat op de ingang ( nr 5-I) dat in geval van afwezigheid alle zendingen op NR 5 begord MOETEN worden.

Helaas blijkt een briefje in de bus proppen dat ze de volgende dag terugkomen simpeler? economischer ?

UPS, wel een briefje!; maar dat ze de zending op Nr 5 hebben afgegeven :)

Voor binnenlandse post/pakketen doet TNT het redelijk, ze zitten tegenwoording bij ons in de supermarkt, en dat werkt beter als die oude "ambtenaren" van het postkantoor.Meeste is aangetekend, of pakketten tot 10KG, en dat is goed te doen, meeste word de volgende dag al afgeleverd.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zondag 9 mei 2010 14:00:15 (23%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik heb hem binnen :D Moest 84 euro aan de postbode betalen. Nog steeds een koopje.

Tja......

Ja JIJ wel :( ;)

Bij mij was de bezorgdruif ook nog te lui om aan te bellen. 'U kunt hem morgen vanaf 1 uur ophalen, echt.'

Aardig klaar met TNT

84,24 he... niet beter maken als het is..

84.24 om precies te zijn inderdaad. Wel een erg mooi apparaat voor het geld!! Denk mijn beste koop ooit. Firmware is gelukkig nog 00.02.02 SP2 dus binnenkort maar even upgraden naar 100MHz.

Tja......

Jeps, en daarna alsnog upgraden naar nieuwe firmware he, gaat goed. (Link daarover staat hierboven ergens)

@Appiers: Mooi dat hij bij je binnen is. Geeft hoop voor ons, ik wacht nog steeds. Heb zelf nog niet de brief van de douane binnen gekregen...

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Das geen goed teken. Ook eind maart besteld? Dan zou ik DE even contacteren.

e: 4 April, is ook nog eens een kleine maand eerder..
ee: je hebt DE al geticket'd. Tijd voor opnieuw?

[Bericht gewijzigd door knifter op dinsdag 11 mei 2010 23:22:16 (16%)

Op 11 mei 2010 23:03:44 schreef Squant:
@Appiers: Mooi dat hij bij je binnen is. Geeft hoop voor ons, ik wacht nog steeds. Heb zelf nog niet de brief van de douane binnen gekregen...

Probeer deze site eens of je daar je zending kan volgen?

http://intmail.183.com.cn/item/trace/itemTraceAction.do?action=Enter

Linksboven op engels klikken en dan item NO je tracking nummer van DealExtreme. In mijn geval was dat een CP nummer. Ik kan hier mijn hele zending volgen vanaf HongKong tot mijn voordeur.

EDIT: Zojuist de upgrade gemaakt naar 100MHz, werkt super:)

Tja......

Heb hem ook binnen. Puik ding voor het geld voor zover ik dat kan beoordelen!

Ik heb gisteren ook de brief binnen gekregen van de douane. Ik heb de waarde eerlijk opgegeven en direct weer terug gestuurd. Nu maar wachten.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

De mijne is ook net binnen. BTW en inklaring moeten betalen bij het postkantoor. Het is een lief klein dingetje.

Eerst een tijdje gerommeld met een USB-Serial verbinding en het maken van een geschikt kabeltje. Daarna leek de mod eerst niet te lukken. "*IDN?" gaf wel model+serial maar de patch commandos leken niet te beklijven. Mogelijk lag dat aan het scherm waar ik op dat moment in was. Na re-power opnieuw gedaan en toen ging het wel. Vreemd, maar ik ben happy.
Zal later eens de gevoeligheidscurve proberen te meten.