Sponcebert
Ik ben er klaar mee voor
Aangezien een mistlicht kennelijk verplicht is op een aanhangwagen, en ik dit niet heb, is dit een mooi goedweerprojectje.
M'n aanhangen is al voorbereid, er is bedrading vanaf de lichten tot punt x( ergens onder de kar ), maar bij de 7 polige steker komt alleen een 6 polige kabel. Pin 2 is niet aangesloten, dit was vroeger permanente spanning, nu kennelijk mistlicht. Echter, als ik de steker in het contact steek, gaat m'n mistlamp op de auto uit. Dat is goed, er is rekening gehouden met me. Maar de spanning valt juist weg op pin 2. Niet goed. Er zit een schakelaartje in, wat de spanning naar de mistlamp van de auto onderbreekt. Vermoedelijk is deze verkeerd om aangesloten. Voordat ik nu m'n auto ga slopen, heeft iemand een plaatje van zo'n aansluiting, zodat ik kan zien hoe het zou moeten zitten. Of de juiste iso kleuren ( draadje lijkt lichtblauw).
het is inderdaad 2 of 54g
de schakelaar op de contactdoos moet de
mistlamp op de auto uit schakelen
de draad van de mistlamp moet dan op 2 (54g) komen
denk dus dat het verkeerd is aan gesloten
dus 2(54g) word geen constande plus maar de mistlamp
de schakelaar moet de relair schakelen dat de mistlamp van de auto
uit zet
groet philipnl
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
je kunt beter de 7 polige stekkers hebben , daar de 13 polige erg vlug rotte contacten hebben door de kleine pinnen .
Sponcebert
Ik ben er klaar mee voor
Antwoord inmiddels :
er zit een schakelaar in het contact, deze schakelt het mistachterlicht uit als je er een stekker er in steekt, en bovendien komt er dan spanning op.
Helaas had men dit verkeerd om aangesloten, geen stekker = spanning, stekker = geen spanning. Dus dat heb ik omgedraaid.
Helaas 2 : de kabel van mijn aanhanger is 6 polig, en 7 polig kabel is veuls te duur. Dus ik ben er klaar mee.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Veel te duur ?
kijk eens op www.ecotools.nl
kopje aanhanger toebehoren.
2,5 meter spiraalsnoer met 2stuks 7 polige stekker voor 13,85.
Zoveel geld is dat toch ook weer niet ???
r3dnax
Nieuwe website: http://members.home.nl/xanderhuisman/Sites/Xander/home.html
Anders leg je een enkelpolige ernaast en zet je die aan de 6 polige kabel vast, hebben wij ook thuis gedaan.
hennep
reading can seriously damage your ignorance
sponcebert,
Heb je al overwogen om de schakelaar voor de mistlamp achter op de aanhanger te zetten?
Ik heb ook zes draden in de kabel zitten. De lampen zitten op een plaat trespa achter op de aanhanger, ik heb een gat geboord vanuit de mistlamp en aan de andere kant van de plaat een schakelaar gezet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar een probleem van zal maken.
EDIT: of ben je van plan om die lamp echt te gaan gebruiken